خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اجرای زیرگذر برای مترو ، باعث افزایش هزینه های این پروژه ملی می شود

اجرای زیرگذر برای مترو ، باعث افزایش هزینه های این پروژه ملی می شود

1333 216 300x186 20 ماه دیگر مترو ورامین افتتاح می شود / افتتاح 47 پروژه در روز یکشنبه / اتفاقات مهم چند سال گذشته در ورامین

جمعی ساکنان پیرامون بلوار امام رضا (ع) در شهرستان ورامین که در محل آنها طرح پل روگذر مترو در دست اجراست ، معتقدند که با اجرای پل روگذر راه دسترسی به واحدهای تجاری و منازل مسکونی آنها از بین می رود و به همین علت خواستار اجرای طرح به شکل زیرگذر هستند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ؛ اجرای طرح مترو شهرستان ورامین که از جمله مصوبات دولت نهم است و پس از تغییر دستگاه مجری طرح از شرکت راه آهن به شرکت مترو، کار ساخت از ماه گذشته آغاز شده و تجهیز کارگاه در شهرستان های قرچک ، ورامین و پیشوا فراهم شده است .

اجرای طرح مترو ورامین – تهران در ضلع شمالی راه آهن سراسری تهران – مشهد صورت می گیرد که این امر مستلزم برطرف نمودن معارضات موجود در مسیر اجراست .

هرچند که تاکنون بیش از ۷۰ درصد از عملیات زیرسازی و احداث پل ها در این مسیر ۳۰ کیلومتری انجام شده ولی مهمترین معارضات این پروژه وجود راه های دسترسی در بخش جنوبی این مسیر و همچنین بلوار امام رضا (ع) ورامین است که در آن خودروها مجبورند برای دسترسی به مناطق جنوبی از روی ریل راه آهن سراسری تهران – مشهد عبور نمایند که در صورت اجرای خط مترو و نصب امکانات مورد نیاز ، امکان عبور خودروها از روی ریل مترو وجود ندارد و باید مسیر جدید به صورت زیر گذر و یا روگذر احداث شود .

اکنون راه روستاهای ولی آباد ،محمد آباد ، داود آباد و منطقه پوینک جنوبی شهرستان قرچک و منطقه خیرآباد جنوبی ، روستای باغخواص ، روستای موسی آباد کاشانی ، روستای احمد آباد و یوسف آباد ، روستای کلاته و محمدآباد عرب های شهرستان ورامین و همچنین روستای های سلمان آباد و قلعه بلند شهرستان پیشوا از فراز و یا زیرگذرهای اجرا شده بر راه آهن سراسری تهران – مشهد صورت می گیرد که با اجرای طرح مترو این راه ها عملا از بین خواهد رفت .

شاید مهمترین مسیر عبوری از راه آهن سراسری تهران -مشهد ، پل شهدای ۱۵ خرداد و نیز مسیر بلوار امام رضا (ع) ورامین باشد که عرض پل ۱۵ خرداد ظرفیت عبور خط مترو را نداشته و اجرای پل روگذر بلوار امام رضا (ع) با اعتراض ساکنین و کسبه این خیابان روبرو شده و این افراد اعتقاد دارند با اجرای این طرح واحدهای تجاری آنان کور شده و کسب و کار آنها از بین خواهد رفت .

اکنون در محل اجرای این پروژه به غیر از ساختمان اداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین و بوستان خانواده ، ده ها واحد تجاری و مرکز فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش ورامین قرار دارد که با اجرای پل روگذر مسیر دسترسی به آنها از بین خواهد رفت .

این در حالی است که طبق طرح جامع شهرستان ورامین که به تصویب هیأت دولت رسیده است ، راه آهن سراسری تهران – مشهد که اکنون از میان شهر ورامین عبور می کند از این شهر جمع آوری شده و به جنوب ورامین منتقل خواهد شد و در عمل پل ها و زیرگذرهایی که احداث خواهد شد در آن زمان بلا استفاده شده و باید جمع آوری شوند .

اعتراضات صورت گرفته از سوی کسبه و ساکنین مجاور این طرح که خواستار اجرای زیرگذر به جای روگذر شده اند باعث شده تا کار اجرای آن با تأخیر مواجه شود .

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:اجرای طرح متروی ورامین با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال صورت می گیرد که بخشی از این مبلغ در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

سیدجمال جلیلی افزود : این مبلغ می باید علاوه بر ریل گذاری، برای احداث مسیرهای دسترسی مناطق پائین دستی راه آهن قرار گیرد که عمدتا به صورت روگذر می باید اجرا شود .

وی گفت : اجرای زیر گذر به جای پل رو گذر علاوه بر افزایش هزینه های این پروژه ملی ، نیاز به زیرساخت های بسیار زیادی دارد که اجرای آن را با تأخیر مواجه خواهد ساخت .

وی در خصوص اجرای پل روگذر مترو بلوار امام رضا (ع) گفت : تاکنون جلسات متعددی در خصوص ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه های مختلف با حضور مسوولان شرکت مترو انجام شده و پیشنهادات لازم در خصوص اجرای مطلوب ارایه شده است .

به گفته وی تلاش خواهد شد تا ضمن اجرای به موقع و طبق برنامه ریزی طرح مترو، آسایش و رفاه شهروندان نیز در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب به ساختار شهر وارد گردد .

یک نظر

  1. خدایش خیلی مسئولین شهرستان عقل کل هستن.اول خراب می کنن بعد میگن نمیشه درست کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.