خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » فعالیت ۱۳ شرکت تعاونی مسکن مهر در ورامین

فعالیت ۱۳ شرکت تعاونی مسکن مهر در ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های ورامین و قرچک گفت:۹۲۴ شرکت تعاونی در شهرستان های ورامین و قرچک تشکیل شده است .

ˈحمیدرضا داداشیˈ گفت: این تعاونی ها در زمینه های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، معدن، خدماتی، مسکن، فرش دستباف، حمل ونقل، چند منظوره ، مصرف و آموزشگاهی فعالیت می کنند.

وی افزود: از این تعداد ۳۰۰ شرکت تعاونی به دلیل رکود بازار و برخی از مشکلات مالی غیر فعال می باشند .

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان های ورامین و قرچک گفت:اجرای برخی از طرح های توسعه کشاورزی باعث شده تا برخی از این شرکت های تعاونی فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.

وی افزود:بیشتر شرکت های فعال در شهرستان ورامین در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند و بار عظیمی از اشتغال زایی شهرستان را بر دوش می کشند .

داداشی گفت:در بخش شرکت های تعاونی مسکن ، ۱۳ شرکت تعاونی مسکن مهر در شهرستان ورامین و قرچک فعال می باشند که این شرکت ها از ۲۴ هزار نفر متقاضی مسکن ثبت نام به عمل آورده اند .

وی اظهارکرد:از ابتدای تأسیس شرکت های تعاونی مسکن مهر بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شده و بقیه طبق برنامه زمان بندی شده واگذار می شود.

داداشی گفت:برای هفته تعاون پروژه ها مسکونی ۵۱۲ واحدی کارکنان دولت بخش قرچک ، ۴۸ واحد نگارستان و ۱۲۰ واحدی الهیه آماده واگذاری به متقاضیان می باشد .

وی با اشاره به موفقیت شرکت های تعاونی کشاورزی شهرستان ورامین گفت:شرکت تعاونی ولی عصر ورامین با بیش از یکهزار هکتار اراضی زیر کشت جو ، یونجه ، پسته و انار و نیز پرورش ماهی یکی از مهمترین شرکت های تعاونی کشور می باشد که سهم عمده ای از تولید و اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده اند .

وی افزود:هم اکنون ۱۰ شرکت ورمی کمپوست در شهرستان ورامین تشکیل شده که یکی از فعالیت های جدید در حوزه کشاورزی است و می تواند نقش مهمی در ارتقاء اقتصاد منطقه ایفا کند.

وی افزود : همزمان با هفته تعاون شش پروژه تعاونی در بخش های مسکن و کشاورزی در شهرستان ورامین و قرچک به بهره برداری خواهد رسید .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.