خانه » اخبار و رویدادها » چرا ؛ نقوی این بار مخالفت کرد؟

چرا ؛ نقوی این بار مخالفت کرد؟

naghavi varamincity 300x199 پاسخ به گزارشی که دکتر نقوی (نماینده ورامین) در صحن مجلس قرائت کرد ...

به‌گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حسین نقوی نماینده ورامین که در مخالفت با دوفوریت طرح تعیین حدود و اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس سخن می‌گفت، اظهار داشت: طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی سرپرست زمانی انتخاب می‌شود که وزیر رای اعتماد نگرفته باشد و لذا سرپرست وزارتخانه حق دارد همانند وزیر عمل کند.

وی با بیان اینکه نباید به تناسب افراد قانون نوشته شود، افزود: اگر یک سرپرستی در یک وزارتخانه‌ای اشتباه کرد، نباید برای مقابله با آن اشتباه قانون وضع کنیم چرا که قانون برای اداره جامعه است نه مقابله با مشکلات افراد.

نقوی تصریح کرد: اگر بگوییم سرپرست وزارتخانه‌ها حق عوض کردن مدیران و ابلاغ بخشنامه و آیین نامه را ندارند، پس وزیر چه حقی خواهد داشت و چه کاری باید انجام دهد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه مخالفتش با دوفوریت طرح تعیین حدود و اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها به‌معنای تأیید عملکرد سرپرست وزارتخانه خاصی نیست، گفت: تعیین حدود اختیارات برای سرپرست وزارتخانه‌ها نیاز به قانون جامع دارد نه اینکه ما با ذکر دو نکته بخواهیم برای سرپرست وزارتخانه حدود و اختیار تعیین کنیم؛ لذا این طرح، طرح مناسبی نیست.

——

اصلا کاری به این نداریم که چرا ایشان در جریان رای اعتماد وزرا ، نه موافق بود و نه مخالف ؟! و ترجیح داد چراغ شهر ۱۵ خرداد را خاموش نگه دارد …

سوال اینجاست ؛ اگر نقوی معتقد است که نباید به تناسب افراد قانون نوشته شود ، آیا در مورد دیگر طرح ها و لوایح این چنینی هم ، مخالفت کرده بود؟  برای مثال : در پی سرپرستی ‌نیکزاد بر وزارت ‌ارتباطات‌ ، قانونی مصوب شد با این مضمون که هیچ وزیری نمی تواند به طور همزمان سرپرست وزارتخانه دیگری باشد

؟!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.