خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » عملیات احداث مترو ورامین با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان آغاز شده است

عملیات احداث مترو ورامین با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان آغاز شده است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین؛ معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت : بودجه شهرستان ها باید بر اساس توسعه عدالت در مناطق مختلف توزیع شود.

نعمت الله ترکی روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین اظهار داشت : مهمترین اصل در بودجه بندی کشورتوجه به سند چشم انداز کشوراست که این امر باید همزمان و همراه با شاخص ها و محورهای اصلی سند چشم اندازو رعایت سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل مورد توجه در بودجه ، اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است تا به واسطه اجرای آن گسترش عدالت در جامعه صورت گیرد.

وی تصریح کرد : در سال های گذشته الزامی برای رعایت این مورد وجود نداشت و توزیع بودجه طبق شرح عملیات بودجه در اختیار استان ها قرار می گرفت.

وی اظهار داشت : یکی از الزامات بودجه ای که سال های گذشته به طور کامل به آن توجهی صورت نگرفت ، توجه به بخش روستایی بود که باعث گردید بخش روستایی از این محل دچار آسیب شود.

وی گفت : اگر به بخش هایی چون راه روستایی ، وضعیت اشتغال و نیز کشاورزی روستائیان توجه ویژه نگردد میزان مهاجرت روستائیان افزایش یافته مشکلات عدیده ای برای این بخش به وجود خواهد آمد.

وی از کمک به ساخت مساجد ، راه اندازی شهرک های صنعتی و نیز پروژه های شاخص شهرستانی به عنوان اولویت های بودجه ای در هر منطقه یاد کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت : برای اختصاص بودجه در سال جاری به شهرستان های نزدیک به ۷۰۰ شاخص در نظر گرفته شده تا حتی اختصاص یک ریال بودجه نیز طبق این شاخص ها انجام شود.

ترکی با اشاره به اجرای طرح های مهم عمرانی و زیرساختی در شهرستان ورامین گفت : هم اکنون عملیات احداث مترو شهرستان ورامین با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان آغاز شده و با اجرای طرح تجهیزکارگاه زمینه اجرای این طرح مهم فراهم شده است .

وی افزود : شهرستان ورامین به لحاظ کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و هم اکنون با فراهم شدن اجرای فاز دوم طرح ۳۶ کیلومتری انتقال پساب تصفیه شده تهران به سمت ورامین شاهد پویایی هر چه بیشتر کشاورزی در ورامین خواهیم بود .

وی از فرماندار و سایر مسئولین شهرستان خواست تا با توجه ویژه به اولویت های شهرستان و اجرای طرح های عمرانی و وتوسعه کشاورزی زمینه ارتقاء شهرستان را فراهم آورند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.