خانه » اخبار و رویدادها » پیگیری راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس/ جمع آوری تصاویر و وصیتنامه شهدا در قالب یک CD

پیگیری راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس/ جمع آوری تصاویر و وصیتنامه شهدا در قالب یک CD

در جلسه ستاد بزگرداشت هفته دفاع مقدس ورامین که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد بر پیگیری راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس این شهرستان تاکید شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، سید جمال جلیلی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس ورامین که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، با اشاره به رشادت های جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: مردم متدین ایران اسلامی با رهبری امام راحل در طول هشت سال جنگ تحمیلی، توانستند تمام قدرتهای غربی را شکست دهند لذا بزرگداشت این استقامت بی نظیر تاریخی، وظیفه آحاد مردم است.

سرپرست فرمانداری ورامین فضاسازی مناسب شهری، رونمایی از کتابهای دفاع مقدس، استفاده از روایان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاهها، گلباران مزار شهدا، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، پرده خوانی دفاع مقدس، نمایش فیلمهای دفاع مقدس ویژه نیروهای نظامی و انتظامی، مسابقات ورزشی و برگزاری مراسم در مساجد را گوشه ای از برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان ورامین عنوان کرد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ابزار محکم مقابله با جنگ نرم دشمن است

وی تأکید کرد: تمام مسئولین اجرایی شهر ورامین و بخشهای تابعه، باید در برگزاری هرچه باشکوهتر هفته دفاع مقدس تلاش کنند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمودی نیز با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن آرمانهای شهدا در جامعه بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به یادآوری آرمانها و وصیتنامه شهدا نیازمندیم چراکه یکی از ابزارهای محکم مقابله با جنگ نرم دشمن، معرفی شهیدان بعنوان الگو بری اجوانان ایران اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران گفت: با توجه به اینکه اسناد زیادی از حضور پررنگ مردم ورامین در دفاع مقدس وجود دارد، لازم است بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به تدوین و انتشار این اسناد که هویت انقلابی مردم این دیار را نشان می دهد،بپردازد و مستندسازی نقش مردم ورامین در جنگ تحمیلی را در دستور کار خود قرار دهد.

بزرگداشت سالروز تدفین شهدای گمنام در ورامین

وی پیگیری و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس و ساماندهی یادواره شهدای صنوف مختلف در مناسبتهای ملی و مذهبی و جمع آوری تصاویر و وصیتنامه شهدا در قالب یک سی دی برای استفاده صاحبان قلم و رسانه را از مسئولان مربوطه خواستار شد.

emam-sadegh1-2

 

وی ادامه داد: روز دوشنبه به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، یادواره شهدای طلبه و روحانی در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار می شود که لازم است همه مسئولین شهری و بخشها، جهت احترام به مقام شهدا و خانواده های آنان در این مراسم حضور یابند.

محمودی اضافه کرد: همچنین به مناسبت سالروز تدفین شهدای گمنام در شهرستان ورامین، پس از مراسم یادواره شهدا، مردم ورامین در دسته های عزاداری تا مزار شهدای گمنام حرکت خواهند کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.