خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۲۰ ماه دیگر مترو ورامین افتتاح می شود / افتتاح ۴۷ پروژه در روز یکشنبه / اتفاقات مهم چند سال گذشته در ورامین

۲۰ ماه دیگر مترو ورامین افتتاح می شود / افتتاح ۴۷ پروژه در روز یکشنبه / اتفاقات مهم چند سال گذشته در ورامین

1333 216 300x186 اختصاصی 500 میلیارد تومان اعتبار برای احداث مترو ور‌امین – کلنگ زنی در هفته آینده

سرپرست فرمانداری ورامین گفت: طی ۲۰ ماه آینده مترو ورامین افتتاح می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، سید جمال جلیلی که بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت، با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: آنچه شهیدان رجایی و باهنر را در تاریخ جاودانه کرد، علاوه برخصوصیات فردی، مردمی بودن، ساده زیستی، اعتقاد قلبی و عملی و خدمت صادقانه شان بود که اگر چه دوران حکومت آنان کم بود اما تا ابد در ذهن مردم باقی ماند.

وی افزود: همین رفتار و منش باعث شد تا پس از شهید رجایی و باهنر، همه دولتمردان از منش این شهیدان الگو بگیرند.

سرپرست فرمانداری ورامین عنوان کرد: دولتها اگر به خاطر مردم و برای مردم کار کنند،دوام خواهند داشت وگرنه دیر یا زود توسط خود مردم از صفحه روزگار محو می شوند.

جلیلی اضافه کرد: شهید رجایی با روحیه آرام و ظلم ستیز خود بسیاری از ناملایمات را تحمل کرد و با همین روحیه، تابوت لیبرال به سرکردگی بنی صدر را از صحنه بیرون راند.

مقام عالی دولت در شهرستان ورامین سپس به حوادث جهان اسلام اشاره کرد وافزود:امروز کشورهای اسلامی نظیر مصر و سوریه و بحرین گرفتار ظلم و ستم جباران شدند، به عنوان مثال مردم مصر که پس از سالها تلاش و مبارزه، طاغوت زمانشان را بیرون راندندوحکومت اسلامی تشکیل دادند ، مخالفان با برهم زدن ثبات و آرامش، این کشور را دچار ناآرامی کردند.

وی تصریح کرد: باید همواره شاکر نعمت انقلاب اسلامی باشیم و برای حفظ نظام، روحیه ایثار و شهات، وحدت و همدلی و تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

جلیلی افزود: مسئولیت کارگزاران و مأموران نظام اسلامی، خدمت به مردم است و در این سه دهه از پیروزی انقلاب، اتفاقات خوب و مهمی افتاده است که همه از روحیه خدمتگزاری مسئولان و اعتماد مردم به کارگزاران خود نشأت می گیرد.

این مسئول تأکید کرد: در شهرستان ورامین نیز اتفاقات مهمی در چند سال گذشته افتاده است، امروز تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار ورامین دارای نعمت گاز و برق هستند و همه راه های روستایی ورامین دارای آسفالت و جاده مناسبند.

سرپرست فرمانداری ورامین ادامه داد: به فضل الهی، روز یکشنبه و با حضور مسئولین استانی،۴۷ پروژه شهرستان که در حوزه بهداشت و درمان، راه، کشاورزی، آب، ورزش و آموزشی تعریف می شود، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد.

وی افزود: اکنون طرح اتوماسیون در بیشتر ادارات شهرستان در حال اجراست و کارهای مردم برای صرفه جویی در وقت و هزینه مردم به صورت اتوماسیون انجام می شود.

جلیلی درباره متروی ورامین افزود: مترو ورامین پس از کش و قوسهای ورامین به ریل اصلی خود بازگشت و امروز پیمانکاران پروژه تهران – ورامین تعیین شدند و انشاءالله در ۲۰ ماه آینده شاهد راه اندازی مترو تهران ورامین خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری ورامین از آغاز عملیات احداث متروی این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: همچنین دو طرح اتصال ورامین به جاده قم – گرمسار و اتصال جاده ورامین – پاکدشت به اتوبان شهید بابایی در دست مطالعه قرار دارد و بزودی اجرایی خواهد شد.

سید جمال جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر، الگوی مدیریت اسلامی را به نمایش گذاشته اند به همین خاطر،گرامیداشت یاد وخاطره این دوشهید گرانقدر و پاسداشت هفته دولت، در واقع تأکید مجدد بر اجرای الگوی مدیریت اسلامی است.

این مسئول با اشاره به مشکلات ورامین در حوزه آب تصریح کرد: یکی از دغدغه های جدی مسئولان منطقه، همواره مسئله تامین آب شرب و کشاورزی ورامین بوده است، با تلاشهای صورت گرفته با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق کشور باکمبود آب مواجه بودیم اما با حفر ۱۸حلقه چاه در اراضی بالادستی شهرستان و قرار دادن ۱۱حلقه آن در مدار مصرف، شهرستان ورامین با کمبود زیادی مواجه نشد.

۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ورامین مکانیزه شدند

وی ادامه داد: برای آب کشاورزی نیز چندین اقدام همزمان صورت گرفت. در مرحه اول به دنبال سهم خود از سد ماملو هستیم که بوروکراسی اداری، این مسئله را زمانبر کرده است، در مرحله بعدی سهم آب تصفیه خانه جنوب تهران که قدرت انتقال هشت متر مکعب بر ثانیه آب به ورامین دارد، را پیگیری و به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم و مقرر شد بدلیل اینکه کانال های موجود توان این انتقال را ندارند، با ایجاد کانال یا لوله موازی توسط پیمانکاران جدید این مشکل برطرف شود.

نماینده عالی دولت در ورامین گفت: به دلیل کمبود آب کشاورزی در منطقه، آب بیش از هفت هزار هکتار از مزارع ورامین به صورت مکانیزه و با آبیاری تحت فشار تأمین می شود که مجموع مبالغ پیش بینی شده دولت برای این پروژه ها ۳۵۰ میلیارد ریال بود.

بررسی طرح اتصال جاده ورامین – پاکدشت به اتوبان شهید بابایی

جلیلی در ادامه به مشکل راه ورامین نیز اشاره کرد و متذکر شد: تعریض جاده تهران – ورامین با کش و قوسهای مختلفی همراه بود اما بحمدالله مشکل رفع شد و اکنون مردم به راحتی و با آرامش رفت و آمد می کنند.

وی افزود: اما اکنون یک گره ترافیکی در حدفاصل قلعه نو وجود دارد که در این زمینه رایزنی های متعددی را با مسئولان شهرری انجام دادیم و مقرر شد برای این مشکل نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

 این مسئول از دو طرح عمرانی در دست مطالعه در حوزه راه و شهرسازی شهرستان خبر داد و گفت: دو طرح اتصال ورامین به جاده قم – گرمسار و اتصال جاده ورامین – پاکدشت به اتوبان شهید بابایی از پروژه هایی است که هم اکنون در دست مطالعه قرار دارد و کارشناسان اداره راه و شهرسازی شهرستان بر انجام آن تأکید دارند.

هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در ورامین بدون گاز نیست

سرپرست فرمانداری ورامین اشاره کرد: در گذشته منطقه ورامین، از داشتن طرح جامع شهری بی بهره بود اما اکنون شهر ورامین و بخش های تابعه دارای طرح جامع شهری هستند و با این طرح پهنه بندی شهر ورامین برای ۲۰ سال آینده مشخص و شفاف شده است.

جلیلی در ادامه به ارائه آمار و ارقامی در زمینه خدمات ارائه شده به روستاییان ورامین پرداخت و افزود: در حوزه راه، ۳۶ کیلومترجاده روستایی ترمیم و طرح هادی ۳۶ روستای ورامین عملیاتی شد، تمام روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای نعمت گاز شدند و بدین ترتیب ورامین بنابر مولفه های اداره محیط زیست در کمربند سبز کشور قرار گرفته است.

آغاز فعالیت دانشگاه بین المللی شهید بهشتی از مهرماه

این مسئول عنوان کرد: نقل و انتقال دانشگاه بین المللی شهید بهشتی، شعبه قشم به ورامین پایان یافته است و از مهرماه تجهیزات اداری این دانشگاه در ورامین مستقر و در یک یا دو رشته دانشجو می پذیرد و از بهمن ماه هم با پذیرش ۲۴۰ دانشجو و با ظرفیت کامل کار خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به درخواست مردم برای راه اندازی متروی ورامین به تهران، یادآور شد: در بحث مترو با دستور رییس جمهور و پیگیری استاندار و رییس شرکت مترو و وزیر سابق مسکن و شهرسازی، این پروژه سازماندهی شد و اکنون پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه های خود هستند و به زودی کار عملیات آن آغاز می شود.

جلیلی در نویدی به مردم ورامین گفت: احداث پل هوایی غیرهمسطح تقاطع ری – مشهد و بلوار امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی این پروژه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.