خانه » اخبار و رویدادها » عملیات تجهیز کارگاه احداث مترو ورامین-تهران در پیشوا هم آغاز شد

عملیات تجهیز کارگاه احداث مترو ورامین-تهران در پیشوا هم آغاز شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا، احداث خط متروی تهران – پیشوا از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به شهرستان ورامین بود که با توجه به این که در آن زمان پیشوا بخشی از شهرستان ورامین بود ، اجرای این طرح همزمان با دو شهرستان قرچک و ورامین گرفت.

فرماندار شهرستان پیشوا در این مراسم گفت: اجرای طرح مترو تهران – پیشوا که از مصوبات بسیار مهم سفرهای استانی هیأت دولت به منطقه است، سهم بسزایی در رشد و توسعه همه جانبه پیشوا خواهد داشت.

بهرام ستاری افزود: با هماهنگی های انجام شده و تخصیص اعتبار مورد نیاز از سوی دولت عملیات احداث ایستگاه و ریل گذاری و تجهیز کارگاه و دپوی تجهیزات مترو شهرستان پیشوا آغاز شد.

وی افزود: اجرای متروی پیشوا در ابتدا به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سپرده شد که با درخواست مردم و مسوولان و موافقت شخص رییس جمهور اعتبارات و عملیات این طرح مهم به شرکت مترو تهران سپرده شد.

ستاری اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۵ درصد از عملیات اجرایی شامل زیرسازی و احداث پل های مورد نیاز انجام شده و زیرساخت لازم برای احداث ایستگاه و ریل گذاری فراهم شده است.

وی گفت: در جلسات برگزار شده، زمینه های اجرای این طرح مهم و تأثیرگذار در پیشرفت و توسعه منطقه فراهم و با مشخص شدن وظایف مسوولان شهرستان و واگذاری زمین مورد نظر مترو برای احداث ایستگاه، عملیات تجهیز کارگاه در پیشوا آغاز شد.

ستاری افزود: اجرای طرح مترو تهران، پیشوا در سه فاز انجام می شود که فاز نخست ریل گذاری شهرستان ری تا قرچک، فاز دوم اجرای ریل گذاری از شهرستان قرچک تا پیشوا و فاز سوم اجرای این طرح با احداث ایستگاه در سه شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک انجام خواهد شد.

فرماندار پیشوا ادامه داد: مسوولان شهرستان پیشوا علاوه بر زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه مترو، ۵۰ هکتار زمین برای دپو و پارکینگ ناوگان حمل و نقل مترو در اختیار مترو تهران قرار داد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.