خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پرداخت ۱۵۱ میلیارد ریال مستمری تأمین اجتماعی در ورامین

پرداخت ۱۵۱ میلیارد ریال مستمری تأمین اجتماعی در ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، محمدرضا زلیکانی که به‌مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: مبحث اولی که امروز به آن می‌پردازم تاریخچه و نحوه تأسیس تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: فعالیت بیمه‌های اجتماعی در ایران با تشکیل صندوق احتیاط کارگران شبکه راه‌آهن کشور در سال ۱۳۰۹ پایه‌ریزی شد و گسترش شمول حمایت‌های بیمه ای منجر به تشکیل بیمه تأمین اجتماعی در سال ۱۳۲۲ شد، پس از پیروزی انقلاب و تصویب قانون اساسی در اصل ۲۹ این قانون برخورداری از تأمین اجتماعی را حقی همگانی می‌داند.

معاون اداره تامین اجتماعی شهرستان ورامین در ادامه با اشاره به خدمات کوتاه‌مدت و بلند مدت تأمین اجتماعی افزود: حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها، مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی اروتز و پروتز مانند عینک، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه کفن و دفن از تعهدات صندوق است.

وی گفت: خدماتی که فراتر از تعهدات صندوق ارائه می‌شود عبارت است از کمک هزینه زنان سرپرست خانوار متکفل فرزند، حق عائله مندی، اولاد، مسکن، عیدی و بن مستمری بگیران و نیز ارائه تسهیلات مالی.

معاون اداره تأمین اجتماعی شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اداره‌کل تأمین اجتماعی استان تهران و شهرستان ورامین پرداخت و اذعان داشت: در حال حاضر اداره‌کل شهرستان‌های استان ۱۲ شعبه اصلی و هفت شعبه اقماری و شش کارگزاری رسمی بیمه در سطح شهرستان‌های رباط کریم، ورامین، اسلامشهر، شهر قدس، شهریار، رودهن، دماوند، فیروزکوه، فشم، فشافویه، پاکدشت و قرچک دارد و با بیش از ۵۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی بیش از ۸۶ هزار و ۹۵ نفر مستمری بگیر با احتساب افراد تبعه یک میلیون ۳۰۰ نفر را زیر پوشش دارد.

وی ابراز داشت: شعبه ورامین قدیمی‌ترین شعبه تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران است که از سال ۱۳۳۲ تأسیس شده و این شعبه ۶۰ نفر پرسنل دارد که ۳۵۱۱۲ بیمه شده را خدمات‌دهی می‌کنند.

زلیکانی تصریح کرد:ساماندهی ۳۴۵۱ نفر از رانندگان محترم شهرستان با نرخ ۱۳/۵ درصد،تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰۰ نفر از کارگران ساختمانی با نرخ ۷ درصد،تحت پوشش قرار دادن ۱۸ نویسنده،۱۸۵۷ نفر حرف مشاغل آزاد و ۳۳۱۲ نفر اختیاری توانسته تا حدودی در خدمت رسانی به مردم عزیز مثمرثمر باشد.

معاون اداره تامین اجتماعی شهرستان ورامین در پایان متذکر شد: اکنون تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران این شعبه تا پایان خردادماه ۹۲، هفت هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر است که از این تعداد ۴۴۴۶ نفر بازنشسته و ۳۱۰۶ نفر مستمری‌بگیر هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.