خانه » اخبار و رویدادها » موسوی (بهترین مدافع لیگ جهانی): با متین ورامین قرارداد بستم

موسوی (بهترین مدافع لیگ جهانی): با متین ورامین قرارداد بستم

matin varamin kaleh 91 11 25 varamincity com %28105%29 معروف(پاسور تیم ملی) و موسوی بهترین مدافع لیگ جهانی در آستانه پیوستن به متین ورامین

محمد موسوی والیبالیست جوان کشورمان به عنوان بهترین مدافع لیگ جهانی شناخته شد تا نشان دهد تیم ملی والیبال ایران نه تنها در کار تیمی درخشان بود بلکه در انفرادی هم بازیکنان ایرانی کیفیتی جهانی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایلنا، محمد موسوی پس از درخشش در لیگ جهانی خود را بر سر زبان‌ها انداخته و دور از ذهن نیست که با سیل پیشنهادات خارجی هم مواجه شود و به زودی یکی از لژیونرهای والیبال ایران لقب بگیرد، اتفاقی که سال‌هاست در والیبال ایران کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

گفت‌و‌گوی ما را با بهترین مدافع روی تور لیگ جهانی ۲۰۱۳ در ادامه می‌خوانید:

تیم ملی برای اولین بار در لیگ جهانی شرکت می‌کرد ولی عملکرد خوبی داشت، در این ارتباط چه صحبت می‌کنید؟

اولین تجربه حضور من و تیم ملی در لیگ جهانی بود،. فشار زیادی روی بچه‌ها بود، تجربه لازم را برای حضور در چنین رقابت‌هایی نداشتیم و به همین دلیل در شروع مسابقات به ویژه در یکی – دو بازی اول امتیازات زیادی را از دست دادیم و به نوعی می‌توان گفت به مشکل برخوردیم، اما بعد از صحبت‌هایی که بازیکنان با هم داشتیم و نکاتی که کادر فنی به ما گوشزد کرد توانستیم از مسابقه برابر صربستان استارت خوبی برای ارائه بازی‌های قابل قبولی داشته باشیم.

اما در بازی نخست مقابل صربستان، ۳ بر ۲ از این تیم شکست خوردید؟‌

بله، ما در این دیدار شکست خوردیم ولی استارت خوبی زدیم و بردهای ما در لیگ جهانی از همین مسابقه آغاز شد و ادامه یافت.

پس از نتایج راضی هستی؟‌

بله، در کل نتایج خیلی خوبی گرفتیم و بسیاری اعتقاد داشتند ایران پدیده مسابقات لیگ جهانی است در حال حاضر دیگر چشم خیلی‌ها به دنبال نتایج والیبال ایران است.

خود تو هم عملکرد قابل قبولی در لیگ جهانی داشتی و به عنوان بهترین مدافع این رقابت‌ها در دوره مقدماتی شناخته شدی؟

بله، این افتخاری برای من است. من پست دفاع وسط بازی می‌کنم و به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدم اما باید بگویم این موفقیت کار گروهی تیم ملی بود که ثمره‌اش را من گرفتم. البته این عنوان مهم نیست و کار خاصی بابت آن انجام نمی‌دهند. فقط باید بگویم یک گروه زحمت کشیدند و من هم خوشحال هستم چنین مقامی را کسب کردم.

و اگر تیم ملی در بازی اول می‌توانست موفق عمل کند این شانس را داشت به مرحله بعد صعود کند؟‌

ما اگر حتی می‌توانستیم یک امتیاز از ایتالیا بگیریم، می‌توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم. در یک ست ۹-۱۲ جلو بودیم و اگر همین یک ست را می‌گرفتیم به مرحله بعد صعود می‌کردیم، البته خیلی خوب شد به مرحله بعد صعود نکردیم چراکه انتظارات به اندازه کافی از ما بالا رفته و اگر به مرحله بعد هم صعود می‌کردیم دیگر انتظارات به صورت مهار نشدنی بالا می‌رفت. الان از ما می‌پرسند چرا به روسیه یا آلمان باختید؟ در حالیکه یک زمان توقع نداشتند ما حتی ژاپن را شکست بدهیم.

اما عملکرد خودتان این انتظارات را ایجاد کرده؟

بله،‌ وقتی گروه ما قرعه‌کشی و مشخص شد بسیاری گفتند در این گروه مرگ که قرار گرفتید آیا یک پیروزی هم کسب خواهید کرد؟ اما ما چندین پیروزی را به دست آوردیم و حالا هم معتقدم سیر پیشرفت را باید پله پله طی کنیم، واقعیت این است که ما با سطح جهانی فاصله داریم. نباید یک‌ دفعه سیر صعودی را طی کنیم که یک دفعه هم پایین بیاییم، الان مسابقات آسیایی را پیش‌رو داریم و مردم این انتظار را دارند در خانه‌های‌شان بنشینند و پای تلویزیون تخمه بخورند و ما تمام حریفان را ۳ بر صفر شکست دهیم، اما نباید فراموش کرد مسابقات جام ملت‌ها اکثراً حذفی است و اگر خدای نکرده در یک مسابقه بچه‌ها سرحال نباشند و ببازند چه اتفاقی می‌افتد؟‌

پس باید درس‌های زیادی از لیگ جهانی گرفته باشید؟

بله، باخت مقابل آلمان در بازی آخر یک شوک به ما و مردم داد که با انگیزه مقابل حریفان ظاهر شویم باید با تمام قوا مقابل تیم‌هایی مانند ژاپن و کره‌جنوبی و چین قرار بگیریم.

هدف‌گذاری‌تان چیست؟‌

هدف‌گذاری ما قهرمانی آسیا است که حدود یک ماه دیگر مسابقات آن برگزار خواهد شد که باید برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها آماده شویم. خودم هم به دنبال این هستم همراه تیم ملی قهرمان آسیا شوم و یک افتخاری برای من محسوب می‌شود.

نمی‌خواهی لژیونر شوی؟

چرا، بدم نمی‌آید در یکی از لیگ‌های سطح اول دنیا بازی کنم اما پیشنهاد چشمگیری نداشتم به همین دلیل با متین ورامین قرارداد بستم.

حرف پایانی؟

فقط از مردم تشکر می‌کنم که ما را حمایت کردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.