خانه » به قلم همشهریان » کتاب «مهمان آمریکایی»

کتاب «مهمان آمریکایی»

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/goonagoon/mehman-amrikaei.jpg

 

کتاب «مهمان آمریکایی» نوشته «امیرحسین مخدومی شریبانی» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» با قیمت ۲۰۰۰ تومان منتشر و برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر شد.

مضمون کتاب «مهمان آمریکایی» به داستان دختر بچه‌ای به نام ثنا مربوط می‌شود که برای او از آمریکا یک عروسک «باربی» هدیه می‌آورند، این کودک که اصلاً با مفهوم  عروسک باربی آشنا نیست، این عروسک را کنار بقیه عروسک‌هایش قرار می‌دهد اما این عروسک با نبود ثنا برای سایر عروسک‌ها به تعیین و تکلیف کردن می‌پردازد و می‌خواهد فرهنگ آنها را عوض کند.

وقتی ثنا به اتاقش می‌آید، می‌بیند که اتفاقاتی ناگواری در اتاق‌اش اتفاق افتاده است و این امر باعث ناراحتی همه عروسک‌ها شده است به گونه‌ای که همه عروسک‌های او صدمه دیده‌اند و دیگر قادر به تحمل این عروسک نیستند، ثنا بالاخره از خیر این عروسک که برایش هدیه آورده‌اند،می‌گذرد و در انتها این عروسک را به سطل زباله می‌اندازد.

موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب معتقد است که کودکان را باید از همان دوره کودکی با استکبار آشنا کنیم به همین منظور کتاب «مهمان آمریکایی» را با این موضوع برای گروه سنی کودکان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.