خانه » اخبار و رویدادها » رحیم مخدومی: ادبیات دفاع مقدس دچار ضعف تحقیق شده است

رحیم مخدومی: ادبیات دفاع مقدس دچار ضعف تحقیق شده است

 

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، نشست تخصصی «ادبیات مقاومت در ایران و جهان» با حضور رحیم مخدومی ‌نویسنده ادبیات دفاع‌ مقدس و انقلاب اسلامی، صابر امامی شاعر مقاومت و موسی اسوار نویسنده و استاد ادبیات امروز در در سرای اصلی اهل قلم در بیست و ‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

 *مخدومی: ارزشمندترین و اصیل ترین آموزه های قرآن کریم، ادبیات مقاومت است

 در این مراسم رحیم مخدومی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس، بیان داشت: ادبیات مقاومت جزو ملزوماتی است که انسان را برای شناخت و دفاع‌ حق رهنمود می‌کند به نوعی که برای همین ارزشمندترین و اصیل‌ترین آموز‌های قران کریم، ادبیات مقاومت است.

 وی اضافه کرد: از ادبیات مقاومت می توان به عنوان یکی از ابزارهای تعلیم و تربیت  بشر یاد کرد که لازمه همه جوامع است و منحصر به قشر خاصی در جامعه نیست به همین منظور اگر جامعه ای به دنبال رشد تعالی انسان باشد باید به دنبال رشد ادبیات دفاع مقدس باشد.

 * ادبیات دفاع مقدس دچار ضعف های تحقیق شده است

مخدومی ادامه داد: مخاطب ایرانی در شرایط کنونی با شنیدن واژه مقاومت هشت سال دفاع‌مقدس و ایثارگری شهدا را به یاد می‌آورد؛ اما این ادبیات در تاریخ ایران ریشه دارد شاید اگر در دوران میرزاکوچک خان افرادی که در رکاب وی به شهادت رسیدند اثری ادبی خلق می‌‌کردند از‌آن آثار به عنوان آثار ادبی یاد می‌کردند، اما ادبیات مقاومت به آنچه در این هشت سال اتفاق افتاده است، اطلاق نمی‌شود.

 وی افزود: ادبیات مقاومت به دلیل مشترکات خود با دیگر کشور‌های جهان اسلام ظرفیت جهانی شدن دارد اما ما در ادبیات دفاع ‌مقدس دچار ضعف‌های تحقیق هستیم چراکه توجه به این ادبیات در قالب هنر‌های تجسمی، نمایشی وادبیات را نتوانستیم به جامعه منتقل کنیم.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.