خانه » اخبار و رویدادها » احداث مترو ورامین-گرمسار و تهران-پاکدشت با اختصاص ۷۵ میلیارد از سوی دولت

احداث مترو ورامین-گرمسار و تهران-پاکدشت با اختصاص ۷۵ میلیارد از سوی دولت

سیدحسین میرشفیع درباره پیشرفت عملیات احداث متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و پیشرفت مطلوبی دارد و تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مطالبات این پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان تأمین می‌شود، اظهار داشت: سفارش‌های ریل و تجهیزات فنی نیز ارائه شده و در حال واردات توسط پیمانکار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام کارخانه فولاد خوزستان به این پروژه اختصاص می‌یابد که این موضوع در حال نهایی شدن است.
* اختصاص ۷۵ میلیارد تومان به اجرای متروی ورامین-گرمسار و متروی تهران-پاکدشت
میرشفیع افزود: همچنین احداث متروی ورامین ـ پیشوا ـ گرمسار و متروی تهران ـ پاکدشت توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این باره پیگیری‌های مطلوبی انجام شد و دولت ۷۵ میلیارد تومان برای اجرای این ۲ پروژه به شرکت مترو پرداخت کرد در واقع کل هزینه اجرای این دو خط توسط دولت به شرکت مترو پرداخت می‌شود.
میرشفیع اظهار داشت: جدولی ضمیمه قانون بودجه بود که از ردیف‌های متفرقه هزینه‌های اجرا پرداخت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این پروژه‌ها پیمانکار‌ انتخاب شده ‌و به زودی عملیات اجرایی انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت آمادگی شرکت مترو، این پروژه با حضور مسئولان رده بالای کشور به زودی آغاز می‌شود.
* اجرای مترو‌ ورامین ـ پیشوا روی زیرسازی خط‌آهن
میرشفیع تصریح کرد: متروی ورامین ـ پیشوا روی زیرسازی که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قبلاً انجام داده و برای ۲ خط جدید تعریض کرده بود، اجرا می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مترو‌ ورامین ـ پیشوا به حوالی ایستگاه جوانمرد قصاب متصل می‌شود.
* ساخت مترو‌ تهران ـ پاکدشت وسط بزرگراه پاکدشت
میرشفیع اضافه کرد: همچنین متروی تهران ـ پاکدشت در جزیره ۲ خط رفت و برگشت بزرگراه پاکدشت اجرا می‌شود و از حریم راه استفاده می‌شود تا این ۲ خط رفت و برگشت نیاز به تملک نداشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر ریلی به خط متروی شهری تهران متصل می‌شود، توضیح داد: قطارهای این مسیر همان قطارهای مترو است.
میرشفیع یادآور شد: خط مترو پاکدشت نیز به خط مترو در حوالی افسریه متصل می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از چند سال پیش موضوع حریم در حریم در پروژه‌های راه و راه‌آهن‌سازی در راستای کاهش هزینه‌های تملک اراضی مورد توجه قرار گرفت که از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.