خانه » اخبار و رویدادها » بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین در پی نبش قبر «حُجر بن عدی»

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین در پی نبش قبر «حُجر بن عدی»

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با صدور بیانیه‌ای، هتک حرمت گروه تروریستی و تکفیری موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در تخریب ضریح و نبش قبر «حُجر بن عدی»، از یاران امام علی (ع) در سوریه را محکوم کرد.

دربخشی از این بیانیه آمده است: گروه‌های تکفیری و تروریست حاضر در سوریه، در اقدامی شنیع و هتاکانه که در منطق هر مسلمان و انسان آزاده‌ای محکوم است، به مرقد مطهر صحابی جلیل القدر، «حُجر بن عدی» حمله برده و با تخریب ضریح و نبش قبر، به پیکر آغشته به خون او اهانت کرده و با خود به سرقت بردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام شیطانی گروه خبیث موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با ابراز نگرانی از ادامه یافتن هتک حرمت به مقدسات و تعرض به اماکن مقدسه مسلمانان در سوریه از سوی گروه‌های وهابی و تکفیری، آمریکا، دولت‌های غربی و متحجران عرب حامی آنها را مسئول و متهمان اصلی ادامه یافتن این گونه جنایات وحشیانه و ضدبشری در سوریه می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همین منظور و در جهت پاسداشت مقام شامخ شهید راه دفاع از حریم ولایت امیرالمؤمنین (ع) جناب حجر بن عدی (ره)، فردا یکشنبه ۱۵ اردیبهشت بنا بر نظر مراجع معظم تقلید، دروس مدرسه علمیه امام صادق (ع) ورامین در ساعت ۱۱ تعطیل و تجمعی با حضور طلاب و  در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار می‌شود که از همه امت شهید پرور ورامین دعوت می‌شود تا با حضور پرشور خود در مراسم محکومیت هتک حرمت به قبر جناب حجر، بار دیگر پیوند خود را با ولایت و اهل بیت (ع) به نمایش بگذارند.

تجمع اعتراضی طلاب ورامین در اهانت به حجر بن عدی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی محمودی ، با اعلام این خبر گفت: کارکنان و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) ضمن محکوم کردن هتک حرمت به صحابی عظیم‌الشأن پیامبر (ص) و امام علی (ع) که قلوب تمامی مسلمانان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت را خدشه‌دار کرده است اعلام کردند که تجمع اعتراض آمیز برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه امام صادق علیه السلام روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با تعطیل کردن کلاس‌های درس از ساعت ۱۱ صبح در حوزه علمیه امام صادق (ع) تجمع اعتراض آمیز برگزار خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) از تمامی مردم شهید پرور ورامین خواست تا ضمن حضور در این تجمع بار دیگر پیوند خود را با اهل بیت (ع) به نمایش بگذارند.

وی عنوان کرد: حجر از تبار حاتم طایی است که علی‌رغم آنکه اسلام را درک نکرد پیامبر (ص) از ایشان تجلیل کردند، یاد و خاطره حجر بن عدی در اذهان تمامی مسلمین به ویژه شیعیان خواهد ماند و اهانت به شخصیت این بزرگوار بی‌پاسخ نخواهد ماند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.