خانه » اخبار و رویدادها » جلیلی: ریل گذاری مترو ورامین به زودی آغاز می شود

جلیلی: ریل گذاری مترو ورامین به زودی آغاز می شود

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین از شروع قریب الوقوع ریل گذاری مترو ورامین خبر داد و گفت: مدتها بود همه مردم و مسئولان ورامین در پی راه اندازی مترو بودند و حال آماده ایم که ریل گذاری مترو را در منطقه شروع کنیم که زیاد هم طول نخواهد کشید.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر،  سید جمال جلیلی که پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت، افزود: امسال همه دست در دست هم حماسه آفرینی خواهیم کرد و به ندای حضرت آقا لبیک خواهیم گفت.

وی تصریح کرد: ظرفیت شوراها انکار ناپذیر است، بیش از ۱۲ هزار نفر اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در کشور داریم که این جمعیت نشان دهنده پتانسیل بزرگ شوراهاست، نه اصل از اصول قانون اساسی نیز به نقش شوراها پرداخته است و این امر نشان دهنده اهمیت شوراها و مسئولیت خطیر آنهاست.

جلیلی ادامه داد: شوراها تدارک امکانات، تدابیر، برنامه ریزی و تصمیم سازی در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم را بر عهده دارند و عزیزانی که قدم در این عرصه می گذارند مسئولیت بزرگی بر دوش دارند.

بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستای شهرستان ورامین از دیروز آغاز شده است

وی با اشاره به تدارک برگزاری انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از ۲۲ فروردین ماه کار اجرایی و فراهم سازی زمینه برقراری انتخابات در مجموعه فرمانداری و بخشداریهای تابعه آغاز شده است، استعلامها گرفته شده و از دیروز بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستای شهرستان ورامین آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین اضافه کرد: میثاق ما با همه، قانون است، فرقی هم ندارد چه کسی باشد، قانون تکلیف را برای همه مشخص کرده است، نامزدها، طرفداران آنها، آحاد ملت و نیز هیئتهای اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات بدانند که تنها بر اساس قانون عمل کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: من و همکارانم با هیچ عزیزی عهد اخوت نبستیم، خدای نکرده با کسی خصومت هم نداریم، ملاک قانون است و آنچه قانون تعیین کرده، این امر به خصوص در مبحث بررسی صلاحیتها ملاک کار است.

جلیلی اضافه کرد: اسامی و مدارک افراد به چهار نهاد دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و اداره اطلاعات فرستاده می شود، مواد ۲۶ و ۲۹ قانون انتخابات شوراها نیز شرایط نامزدها را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: برخی شرایط از جمله ایرانی الاصل بودن، تابع قانون اساسی، مدرک تحصیلی مشخص و… در قانون به صراحت ذکر شده است.

شعارهای قوم گرایی و طایفه گرایی محکوم است

این مسئول با بیان اینکه تمامی گروه ها و تشکلها باید مجوز معتبر داشته باشند، گفت: جبهه پیروان، جبهه استقامت، مجمع و…. با هر عناوینی باشند باید مجوز معتبر برای فعالیت داشته باشند، این را قانون می گوید.

وی افزود: متأسفانه برخی به قوم گرایی و طایفه گرایی دامن می زنند، شعار می دهند تبریزیهای مقیم ورامین، مشهدیهای مقیم ورامین و … خیر، کسی که ورامین زندگی می کند ورامینی است، شعارهای قوم گرایی و طایفه گرایی محکوم است، نباید به تشدید قومیت گرایی پرداخت، همه به یک محیط جغرافیایی به نام ورامین متعلقیم و در اصل ایرانی هستیم.

سرپرست فرمانداری ورامین سپس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری افزود: رهبری به طور ریز مشخصات افرادی که قرار است متولی امور کشور شوند را بیان کردند، دیگر مردم احساس بلاتکلیفی نمی کنند، تکلیف کاملاً مشخص شد، افرادی که به صحنه می آیند باید توانمند و نترس باشند، زود از میدان به در نروند، با برنامه و دارای یک هندسه صحیح باشند.

وی تأکید کرد: افکار مردم را مشوش نکنند، رئیس جمهور باید بداند مدیریت کشور یعنی چه، همانطور عرض می کنم یک استاندار، فرماندار، رئیس اداره و عضو شورای شهر هم باید بداند مدیریت بخش زیر مجموعه وی به چه معناست.

رصد دقیق نامزدها توسط شورای تامین و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی

جلیلی با توصیه نامزدها به رعایت اخلاق انتخاباتی بیان داشت: همه باید اخلاق را رعایت کنند، چه بنده که مجری انتخابات هستم و چه نامزدها و نیز مردم، باید شرایطی ایجاد شود تا مردم با آرامش و آسودگی خاطر پای صندوق رأی حاضر شوند، از ریخت و پاش اموال عمومی چه در اجرای انتخابات و چه در تبلیغات پرهیز شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر پرهیز از هرگونه جدال و تنش و به هم ریختگی است، این کارها هزینه زا است، انرژی ما را می گیرد، یکی از ترفندهای دشمنان بر هم زدن آسایش مردم و پیش بردن کار خود است، از همه افراد خواهش می کنم در چارچوب موازین اخلاقی گام بردارند، البته شورای تأمین و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی نامزدها را به دقت رصد کرده و عزمشان اجرای دقیق قانون است، آرامش لازمه کار ما برای اجرای انتخابات است.

شروع قریب الوقوع ریل گذاری مترو ورامین

این مسئول سپس از شروع قریب الوقوع ریل گذاری مترو ورامین خبر داد و گفت: مدتها بود همه مردم ورامین، مسئولان اعم از رئیس جمهور، وزرا، فرماندار قبلی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه به خصوص شخص نماینده ولی فقیه  آیت الله سید مرتضی محمودی و… در پی راه اندازی مترو بودند و اینکه آماده ایم که ریل گذاری مترو را در منطقه شروع کنیم که زیاد هم طول نخواهد کشید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.