خانه » اخبار و رویدادها » عرب عامری: نخستین جشنواره استانی دوخت انواع لباس اسلامی در ورامین برگزار می شود

عرب عامری: نخستین جشنواره استانی دوخت انواع لباس اسلامی در ورامین برگزار می شود

رئیس آموزش و پرورش ورامین اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی دوخت انواع لباس اسلامی در آموزش و پرورش ورامین برگزار می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، مجتبی عرب عامری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از آنجایی که زن ایرانی لایق بهترینهاست و چه زیباست که این بهترینها را با خلاقیت و متناسب با ایده های اصیل ایرانی رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: بر صدد آن برآمدیم که اولین نمایشگاه استانی دوخت انواع لباس ایرانی “با شعار پوشش اسلامی هویت ایرانی” را با مشارکت هنرجویان رشته خیاطی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش بر گزار کنیم که در این جشنواره سعی شده از انواع دوخت لباس های ایرانی از قبیل مانتوهای اداری و مجلسی و بیش از ۳۰ نوع لباس های اسلامی ویژه بانوان استفاده شود.

معرفی انواع مدلهای پوشش اسلامی و ایرانی بانوان در جشنواره

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی انواع مدلهای پوشش اسلامی و ایرانی بانوان که متناسب با فصول مختلف سال باشد یکی دیگر اهداف این جشنواره است.

وی عنوان داشت: شهروندان جامعه اسلامی نباید در پوشش ظاهری، دنباله رو سبک و سیاق زندگی غربی ها باشند، بلکه باید سکان دار ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور باشند؛ هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب هنرجویان هنرستانها به تولید لباسهای اسلامی و فرهنگ سازی و احیای هویت اسلامی ایرانی است.

عرب عامری اضافه کرد: نخستین نمایشگاه استانی دوخت انواع لباس ایرانی با پوشش اسلامی هفتم اردیبهشت ۹۲ در کانون فرهنگی و تربیتی هدایت ورامین ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.