خانه » اخبار و رویدادها » اخبار انتخابات » پورمحمدی: کاندیداها وعده های الکی ندهند

پورمحمدی: کاندیداها وعده های الکی ندهند

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت : از وقتی اخلاق در ایران دارد رخت بر می بندد و به هم دروغ می گوییم و تهمت می زنیم، دشمن جرأت پیدا کرد که بیاید و در کشور اختلافات را بیشتر کند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه پنج شنبه در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین افزود: دشمنان به خاطر حق جویی و حق گویی، ارزشمداری و حق پرستی ایرانیان با کشور ایران دشمنی و کینه توزی می کنند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری، بر مدار حق بودن را مورد تأکید قرار داده و این شعار جمهوری اسلامی است و در ۳۴ سال اخیر استوار بر روی حرفمان ایستاده ایم؛ گفتیم آمریکا دشمن بشریت است؛ اسرائیل حق مردم فلسطین را خورده و آن کشور را غصب کرده که روی حرفمان ایستاده ایم، همچنین گفتیم راه سعادت جامعه این است که خداپرست شویم و دستورات خداوند را اجرا کنیم، سخت بوده ولی ایستاده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: جامعه و جوانانمان می خواهند جوان شایسته فرهیخته و سعادتمند شوند که باید بر مدار اسلام و دستور خداوند حرکت کنند؛ این حرفها از اول انقلاب وجود داشته است که بحمدالله تا کنون بر روی حرفمان ایستاده ایم و به همین دلیل خداوند لطف بسیاری به ما کرده است.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب آمریکاییها در کشور تحقیرمان می کردند، در خارج از کشور حتی کشوری مانند عربستان تحقیرمان می کرد تا اینکه امام(ره) فرمود که نمی خواهیم زیر یوغ آمریکا زندگی کنیم و آنها حق کاپیتولاسیون داشته باشند و نمی خواهیم این تحقیرها را تحمل کنیم و آن زمان مردم نیز به اقتدای امام(ره) حادثه عظیم ۱۵ خرداد سال ۴۲ را رقم زدند که افتخار اولین و آخرین است و باعث عزت جاودانه مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک شد.

امروز آمریکاییها دنبال رابطه با ایران هستند

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: امروز آمریکاییها دنبال رابطه با ایران هستند ولی مردم می گویند این رابطه را نمی خواهند و این، همان عزت مردم است؛ امروز در ایران به دانش هسته ای دست پیدا کرده و هفتمین جشن دستیابی به فناوری هسته ای را برگزار کردیم، دشمنان حاضر نبودند ایران یک پیچ و مهره بسازد و ماشین پیکان را انگلیسیها به ایرانیان داده بودند که ۷۰ درصد وسایل آن از انگلستان می آمد، ولی امروز ماشین ها با مدلهای مختلف در کشور تولید می شود.

وی عنوان کرد: همچنین ایران دانش هسته ای را به عنوان یک دانش برجسته جهانی به همت جوانان توانمند ایرانی به دست آورده است؛ دانشمندان ایرانی میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال دارند که انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده اند، اما آنقدر به انقلاب و نظام تعهد دارد که در ۳۰ سالگی دانشمند می شوند است و برای صلابت این انقلاب و شب بیداری می کشند.

این مسئول افزود: امروز برای هر بیماری نیاز به رفتن به خارج از کشور نیست، درست هزینه درمان کمی در ایران بالاست ولی در ایران انجام می شود و مهم این است که پزشکان ایرانی و فرزندان همین آب و خاک، بیماریها را درمان می کنند؛ در کشور توریستی پزشکی وجود دارد که فقط مریض خارجی می پذیرند و این برای انقلاب نعمت است.

دشمنان اسلام از جهات مختلف بیکار ننشسته اند

وی سپس به فرازهایی از اعمال منافقان در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام کوتاه نمی آیند؛ دستاوردهای انقلاب یک روی سکه است ولی دشمنان اسلام از لحاظ مختلف بیکار ننشسته اند و منکوب می کند.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: دشمنان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و حقوق بشر ایران را محکوم و تحریم می کنند، معاملات ایران را در بانکهای خارجی ممنوع کرده و  بسیاری از مسئولان کشورمان را ممنوع الورود به کشورشان کرده اند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: باید در مقابل دشمنان ایستاد و مقاومت کرد تا خداوند به ما کمک و یاری کند؛ ثبات در مقابل دشمن، نیرو و حامی قوی می خواهد که ستون استوار و پنگاه محکم و تجهیز شده آن، یاد و  ذکر نام خداست.

جامعه ای که با دعاهای کمیل تقویت و تربیت می شود، آسیب پذیر نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: جامعه ای که با دعاهای کمیل تقویت و تربیت می شود، آسیب پذیر نیست و از هر خطری مصون خواهد شد اگر دشمن در ۳۴ سال اخیر ناکام مانده به دلیل طنین دعاهای کمیل است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود گفت: خدا اگر بخواهد از کسی یا گروهی حمایت کند، توانایی غلبه کردن بر مشکلات را به آن می دهد؛ مشکلات اقتصادی و فشارهای دشمن با تلاشهای مردم و مسئولان و توکل به خداوند مرتفع می شود.

حجت الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: حرمتها را نگه دارید، آبروی همدیگر را نبرید، از رسول خدا(ص) و ائمه و ولی فقیه پیروی کنید که دستورات خداوند است، پیامبر الهی امروز ما رهبر معظم انقلاب است و مجری دستورات الهی، مقام معظم رهبری و مراجع عظما تقلید خلیفه الرسول هستند و باید دستورشان اطاعت شود.

اگر اقتصاد درست شود دشمنان حریف ایران نمی شوند

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرماید با تلاش به اقتصاد کشور کمک کنید، اگر اقتصاد درست شود و تولید به بلوغ برسد، دشمنان نمی توانند زور بگویند و حریف ایران شوند و به همین جهت برای جوانان باید کار و ایجاد اشتغال شد تا دشمن ناکام شود.

نامزد احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند “حمایت از کار و سرمایه ایرانی”، اما مشاهده می کنیم که چقدر کارگاه، دامداری و صنعت در همین شهرستان ورامین مشکل دارند و اگر می خواهیم فرمایشات رهبری را عمل کنیم، باید به این مسائل رسیدگی کنیم و درآمد مردم را افزایش دهیم تا دشمن ناکام شود.

وی ادامه داد: نباید با هم اختلاف داشته باشیم، باید متوجه باشیم که تحریم و دشمنیها زیاد است، پس چرا دعوا و فحاشی می کنیم به دروغ تهمت بزنیم و کم و زیاد افشاگری می کنیم؟ یا باورمان نیست که دشمن داریم یا بسیار پرت و غافل هستیم؛ در هر دو حالت به توصیه های رهبری نیز توجه نداریم از وقتی که اختلافاتمان در داخل زیاد شد و همبستگی در کشور کم شد و از وقتی که اخلاق در جامعه ما دارد رخت بر می بندد و به هم دروغ می گوییم و تهمت می زنیم، دشمن جرأت پیدا کرد که بیاید و در کشور ما اختلافات را بیشتر کند.

سئوالات از کاندیداهای ریاست جمهوری نباید راجع به اختلافات باشد؛ کاندیدا وعده های الکی ندهند

حجت الاسلام پور محمدی عنوان داشت: سئوالات از کاندیداهای ریاست جمهوری نباید راجع به اختلافات باشد، بلکه باید برای نان و اشتغال، صنعت و کشاورزی و چگونگی پیشرفتهای آینده کشور، ازدواج جوانان و چنین مسائلی باشد؛ کاندیداهای ریاست جمهوری و مردم باید به فکر دغدغه های اصلی مردم باشند که اشتغال و … است.

وی اضافه کرد: همچنین باید مشکلات فرهنگی نیز در کنار این مسائل حل شود؛ به عنوان کاندیدا نباید وعده های الکی بدهیم؛ همه می دانیم که تا ۱۰ سال دیگر نمی توانیم مترو بسازیم، پس چرا مردم را طلبکار خودمان می کنیم؟ از اول باید می گفتند که بودجه مملکت این قدر است و نمی توان بیشتر کار کرد؛ چو دخلت نیست، خرج آهسته تر کن!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: اولویت پروژه ها باید مشخص شود و هر سال یک پروژه مشخص و تعریف شده باشد، نه اینکه پنج پروژه تعریف شود و در طول چهار سال هیچ کدام از پروژه ها به بار ننشیند؛ می توان هر سال با یک پروژه پیش رفت و با به سرانجام رساندن آن، پروژه دیگر را به بار نشاند، البته این بدان معنا نیست که کاری انجام نشده؛ کارهای زیادی انجام شده ولی نباید وعده های بی عمل به مردم داد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.