خانه » اخبار و رویدادها » یاسینی: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین موجب رشد اقتصادی و افزایش میزان اشتغال خواهد شد

یاسینی: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین موجب رشد اقتصادی و افزایش میزان اشتغال خواهد شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ورامین ، محمد علی یاسینی معاون برنامه ریزی مالی و اداری فرماندار ورامین اظهار داشت: تحقق طرح منطقه ویژه اقتصادی ورامین که از مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهور به ورامین است فرایند قانونی خاصی دارد که می بایست طی شود.

وی ادامه داد: در وهله اول تصویب مطالعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی  در شهرستان ورامین به این معنی است که با توجه به موقعیت جغرافیای به ویژه و هم جواری با پایتخت و دسترسی های راه و ترابری و سایر ویژگی ها ، شهرستان استعداد  لازم را برای این منظور داراست.

یاسینی افزود : به همین منظور در شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه به مساحت ۷۰۴ هکتار به اضافه یک قطعه ۱۰۰ هکتاری در جوار این دو شهرک که در گذشته به منظور ایجاد منطقه ویژه چرم پیش بینی شده بود و در مجموع ۸۰۴ هکتار به منظور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین استعلامات لازم از ادارات مربوطه جهت تائید زیرساخت های مورد نیاز اخذ گردیده و آخرین استعلام نیز که مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست بود بحمد الله و با مساعدت معاونت محترم طبیعی سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اخذ شد.

این مسئول افزود : قطعاً با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در محدوده شهرک های صنعتی مذکور با همت سازمان محترم حفاظت محیط زیست استانداردهای جدی تر زیست محیطی قابل اجراست و فرمانداری نیز خود به صورت جدی این موضوع را پیگیری و مطالبه خواهد نمود.

معاون فرماندار عنوان کرد: در  این راستا در سال ۹۱ به منظور تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر از محل اعتبارات استانی نه میلیارد و پانصد میلیون ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب و به دستگاه مجری ابلاغ گردید.

 وی یادآور شد : علاوه بر استعلام زیست محیطی ، نقشه دقیق منطقه و حدود اربعه آن و همچنین فرم های امتیاز دهی از حیث ویژگی های موقعیتی ، اقلیمی، اقتصادی، دسترسی های راه و ترابری تکمیل و مجموعاً به همراه سایر سوابق و مدارک به دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی ارسال شد و هم اکنون در دست بررسی فنی و کارشناسی آن دبیرخانه قرار دارد.

یاسینی افزود: بدیهی است به منظور بررسی دقیق موضوع کمیته تخصصی در آن دبیرخانه با حضور نماینده این فرمانداری برگزار و پس از تائید به شورای عالی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی جهت بررسی و تصویب ارسال خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و مالی اداری فرمانداری شهرستان ورامین گفت : این طرح پس از تصویب شورای عالی مناطق ویژه به دولت ارسال و سپس به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی جهت تائید نهایی ارسال خواهد شد.بنابراین در حال حاضر وظیفه فرمانداری و مسئولین شهرستان پیگیری موضوع از مبادی ذیربط و طی مراحل قانونی اشاره شده است.

یاسینی به مزایایی که در صورت تصویب منطقه ویژه اقتصادی ایجاد خواهد شد اشاره کرده و بیان نمود: با توجه به ویژگی های قانونی مناطق ویژه و حقوق و تکالیفی که بر واحدهای تولیدی و تجاری در این گونه مناطق مترتب است از جمله الزام به صادرات بخشی از محصولات ، همچنین بخشودگی قانونی عوارض گمرکی و ورود ماشین آلات و مواد اولیه ،امکان تامین سرمایه از طریق سرمایه گذاران خارجی ، مستثنی  بودن از قانون کار و نیز استقرار شهرک در منطقه ، پیش بینی می شود استقبال خوبی از طرف تولید کنندگان محترم به عمل آید و رشد اقتصادی و قطعاً افزایش میزان اشتغال مولد در شهرستان را موجب خواهد شد.

یاسینی خاطرنشان کرد: این مهم با توجه به اینکه سال جاری به نام ” حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ” مزین شده است از اولویت های اصلی فرمانداری محسوب می شود .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.