خانه » اخبار و رویدادها » رییس دادگستری: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از میزان ارتکاب بزه و جرم در جامعه می کاهد

رییس دادگستری: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از میزان ارتکاب بزه و جرم در جامعه می کاهد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، عبدالله میرزایی در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که درمحل فرمانداری ورامین برگزار شد گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که به واسطه مسائل مالی در زندان به سر می برند می تواند امیدواری و دلبستگی خانواده این افراد به نظام را افزایش دهد .

وی افزود : بسیاری از ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی می توانند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش داشته باشند و در این بین فراهم کردن شرایط برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می تواند از وقوع و تکرار جرائم بکاهد .

میرزایی گفت: وقتی فردی را از زندان آزاد می کنیم در اصل یک خانواده و به دنبال آن جامعه را از بسیاری از مشکلات نجات داده ایم .

رییس دادگستری شهرستان ورامین گفت : در سال ۱۳۹۰ تعداد ۱۱۲ نفر و در سال جاری ۱۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان ورامین به ستاد دیه کشور معرفی شدند .

میرزایی اظهار داشت : ستاد دیه پس از انجام تحقیقات لازم توسط کارشناسان برای اخذ رضایت از شاکیان این افراد و پرداخت دیه و آزادی آنان اقدام کرده است.

رییس دادگستری ورامین افزود : انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین در سال ۹۰ حدود ۲۲۰ خانواده زندانیان را تحت پوشش قرار داد و هر ماه به آنان مستمری و کمک های نقدی و غیر نقدی پرداخت کرد.

وی اظهار داشت : در سال ۹۱ بیش از ۱۸۰ میلیون تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان به خانواده زندانیان در زمینه تأمین جهیزیه ، کمک هزینه درمان ، کمک هزینه تحصیل و تأمین مسکن پرداخت شده است .

میرزایی گفت:درسال گذشته ازمحل کمک های مردمی و شهرداری و شورای اسلامی شهر و جشن حمایت از زندانیان با پرداخت ۹۰ میلیون تومان ۳۷ زندانی جرائم غیر عمد در ورامین آزاد شدند .

رییس دادگستری ورامین افزود :درسال جاری نیز با برگزاری جشن گلریزان و دریافت ۴۶ میلیون تومان وجه نقد، ۵۵ میلیون تومان تعهد پرداخت و کمک ۸۰ میلیون تومانی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ورامین فراهم شد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.