خانه » اخبار و رویدادها » اظهارات قائم مقام باشگاه متین ورامین درباره انصراف این تیم

اظهارات قائم مقام باشگاه متین ورامین درباره انصراف این تیم

matin varamin saypa 91 12 09 www varamincity com %282%29 گزارش تصویری دیدار دوم متین ورامین و سایپا (۱)

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، روز دوشنبه هفتم اسفندماه، فدراسیون والیبال در سایت رسمی خود اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن آمده بود که سازمان لیگ اعلام کرده بازی سوم مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

بر این اساس و با توجه به شکست تیم متین ورامین در دیدار دوم مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، دیدار سوم این دو تیم برای تعیین تیم راه‌ یافته به مرحله نیمه نهایی چهارشنبه آینده(۱۶ اسفند) در سالن ۱۲هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. این در حالی است که طبق برنامه اولیه متین ورامین به دلیل کسب رتبه دوم جدول رده‌بندی در پایان دیدارهای دوره‌ای (رفت و برگشت) میزبان بازی سوم بود اما با توجه به تصمیم اتخاذ شده، این تیم به جای میزبانی باید دیدار سوم خود را در تهران برگزار کند.

دلیل فدراسیون در اتخاذ چنین تصمیمی نیز حساسیت مسابقات مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال و مسائل به وجود آمده در بازی های دور رفت پلی آف وعدم گنجایش کافی و امکانات لازم در سالن های خانه والیبال تهران و شهید گلعباسی ورامین، به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و حضور حداکثری علاقه مندان در سالن برای تماشای مسابقات و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت اصحاب رسانه، اعلام شد.

تصمیم فدراسیون یعنی پایمال شدن حق متین ورامین

مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال متین ورامین در واکنش به تصمیم اتخاذ شده مبنی بر برگزاری دیدار سوم مرحله نیمه نهایی لیگ والیبال در سالن ۱۲هزار نفری آزادی به مهر گفت: مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون با اتخاذ این تصمیم حق ما را برای داشتن یک میزبانی بیشتر به خاطر رتبه ‌دومی که در جدول رده ‌بندی داشتیم، پایمال می ‌کنند و به همین دلیل ترجیح می‎ دهم انصراف دهیم.

وی ادامه داد: اینکه دیدار سوم مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال در ورامین برگزار شود، حق مسلم متین است چراکه در مرحله دوره ‌ای تیم دوم شدیم و طبق برنامه اولیه باید میزبان دیدار سوم باشیم نه اینکه به خاطری یکسری حساسیت‌ها از امتیاز میزبانی خود چشم پوشی کنیم؛ فدراسیون با تصمیم خود در اوج مسابقات، تیمم را به لحاظ روانی به هم ریخت.

تماشاگرانی که ۱۱ هفته از سوی سازمان لیگ بهترین شدند

سرمربی تیم والیبال متین ورامین تأکید کرد: سازمان لیگ اعلام کرده به خاطر حساسیت بازی‌های مرحله نیمه نهایی و مسائل مربوط به تماشاگران این تصمیم را گرفته، در صورتی که تماشاگران ما ۱۱ هفته از سوی همین سازمان لیگ عنوان بهترین را به خود اختصاص دادند؛ اگر میزبانی ما مشکل دارد چار تا حالا کمیته انضباطی برای ما تشکیل جلسه نداده است؟

کارخانه افزود: اگر فدراسیون تصمیم خود را تغییر ندهد و اجازه ندهد که بازی سوم در ورامین برگزار شود، متین ورامین در سالن ۱۲ هزار نفری بازی نمی‌ کند یا حداقل در این بازی من این تیم را رهبری نمی‌ کنم؛ می‎ توانند بروند یک مربی دیگر برای تیم بیاورند هرچند که مسئولان تیم هم نظر من را دارند و نمی‌خواهند تحت هیچ شرایطی حق متین ورامین برای میزبانی پایمال شود.

متین ورامین از لیگ برتر والیبال انصراف نمی دهد

از سوی دیگر، قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی متین ورامین با تکذیب انصراف این تیم از لیگ برتر والیبال بیان داشت: قبل از بازی برگشت با سایپا که عصر چهارشنبه برگزار شد و معلوم شد که بازی سومی باید برگزار شود، در روز سه شنبه شکایت حقوقی رسمی و اعتراض آمیز خود را به فدراسیون والیبال ارائه کردیم.

علیرضا فداکار افزود: تیم پیکان برایش فرقی نمی کند که در خانه والیبال یا سالن ۱۲ هزار نفری آزادی بازی کند، سایپا هم در اصل تیم تهرانی است که به نام کرج به میدان می رود و به طور حتم عدم بازی با متین در مقابل تماشاگران فراوان ورامینی در سالن شهید گلعباسی برایش نعمتی است.

وی تأکید کرد: اگر تماشاگران ورامینی اینقدر بد بودند، چطور فدراسیون والیبال بارها به صورت شفاهی و نامه رسمی به خاطر میزبانی خوب و مطلوب، از تیم متین تقدیر کرده است و حتی یک بار مسئولان این تیم را به خاطر تماشاگرانش به کمیته انضباطی دعوت نکرده است؟

فدراسیون تا شنبه جواب ندهد از مقامات بالاتر پیگیری می کنیم

قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی متین ورامین ادامه داد: از آنجا که حق مسلم این تیم پایمال شده و انصراف از لیگ، بی احترامی به تماشاگرانی است که با جان و دل در طول  مرحله مقدماتی و یک بازی پلی آف حمایت کرده اند، باشگاه چنین تصمیمی ندارد ولی موضوع را از طریق نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین و فرماندار شهرستان پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: اگر حق تیم متین بر اساس آیین نامه فدراسیون و صورتجلسه توافقی مرحله پلی آف پایمال شود به طور حتم به فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) شکایت خواهیم کرد.

بخش خصوصی را از بابت تیمداری پیشمان نکنید

فداکار افزود: سازمان لیگ باید نسبت به آنچه پیش از این تصویب شده و حتی آن را صورتجلسه کرده است، احترام بگذارد و پایبند باشد؛ برگزاری بازی سوم مرحله نیمه نهایی در ورامین مسئله ‌ای است که پیش از این تصویب و صورتجلسه شده؛ پس نباید تغییر کند.

قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی متین ورامین با اشاره به اینکه متین ورامین اولین سال حضور در رقابت‌های لیگ برتر را تجربه می کند، گفت: بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرد، آن هم در حالی که در اولین سال حضور در لیگ برتر جزو چهار تیم برتر شده و باید از این بابت مورد تشویق قرار بگیرد؛ مسئولان فدراسیون باید کمک کنند تا انگیزه‌ های تیمداری در میان مدیران بخش خصوصی حفظ شود، نه اینکه از بابت آن پیشمان شوند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.