خانه » اخبار و رویدادها » مشکلات جوانان ورامینی مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات جوانان ورامینی مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، سیدجمال جلیلی ‌در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ورامین که با حضور نمایندگان اداره‌های عضو این ستاد برپا شد با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات جوانان اظهار داشت: تبادل نظر و هماهنگی در این ستاد که باید با دقت نظر مورد بررسی قرار گیرد از جمله اهداف میباشد تا بتوان با ایجاد راهکارهای مناسب هرچه زودتر مشکلات قشر جوان را برای رسیدن به یک جامعه آرمانی پوشش داد.

وی افزود: همت مسئولان و ایجاد برنامه‌های منسجم از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که می‌توان با استفاده از آن به اهداف نزدیک شد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: اهم مشکلات قشر جوان بحث ازدواج، مسکن و اشتغال می‌باشد که در کنار آن معضلات دیگری نیز گریبان‌گیر آنهاست، بنابراین می‌توان با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی تمام دست‌اندازهای موجود برسر راه آنان را مرتفع کرد.

جلیلی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از برنامه پنجم توسعه کشور معطوف است به امور جوانان که باید در ماموریت و برنامه ادارات و نهادها گنجانده شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و موسسات غیر عمومی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند در ساماندهی امور جوانان مکلفند اقدامات، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری افزود: این دستگاه‌ها باید با همکاری وزارت ورزش و جوانان میزان اهداف همراه با ارزیابی را به‌عنوان اهداف اولیه در نظر بگیرند.

این مقام مسئول گفت: بازنگری و شفاف‌سازی مشکلات پیش روی جوانان از جمله وظایف محوله‌ای می‌باشد که باید در تمام امور همت گمارده تا معضلات هرچه زودتر رفع شود.

جلیلی اظهار داشت: در این خصوص ۱۸ دستگاه دولتی موظف می‌باشند تا با همکاری یکدیگر در راستای برنامه‌های پیش رو و برپایی همایش‌های مختلف مشکلات را مورد بررسی قرار دهند.

دبیر این ستاد در ادامه و با ارزیابی از عملکرد ارگان‌ها در بحث امور جوانان گفت: بعد از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان، دستورالعملی جهت پرداختن به امور جوانان ارجاع نشده بود ولی در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد ولی آن طور که باید مورد بررسی قرار نگرفت.

محسن حسینی افزود: این موضوع مهم سرانجام با همت مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران و با همکاری فرمانداری ورامین در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم با اجرایی کردن برنامه‌های مصوب، راهی برای برون رفت از بحران‌های موجود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد : هرچند مشکلات موجود همچون اشتغال، ازدواج و مسکن از جمله دغدغه‌های اصلی می‌باشد، ولی باید نسل میانی یعنی پدر و مادر را در نظر داشت؛ چراکه نقش آنان در رفع معضلات فرهنگی و ازدواج مهم می‌باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین اظهار داشت: مشاوران جوان می‌توانند راهگشای بسیاری از مشکلات باشند، بنابراین هر نهاد یا ارگان می‌تواند با بکارگیری از مشاوران دین خود را جهت رفع مشکلات موجود ادا کنند.

در ادامه این نشست اعضاء، نقطه نظرات و برنامه‌های خود را جهت ساماندهی امور جوانان اعلام داشتند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.