خانه » اخبار و رویدادها » سیستم مکاتبات بین تمام ادارات شهرستان الکترونیکی خواهد شد

سیستم مکاتبات بین تمام ادارات شهرستان الکترونیکی خواهد شد

پرتال اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ورامین نوشت : پس از راه اندازی سیستم مکاتبات الکترونیکی فرمانداری ورامین با برخی ادارات شهرستان تصمیم گرفتیم گفتگویی داشته باشیم با کارشناس فناوری اطلاعات فرمانداری ورامین تا با مراحل و فوائد این کار بیشتر آشنا شویم.

آقای تاجیک در ابتدا لطفا کمی درباره این سیستم برای ما توضیح دهید.

سیستم مکاتبات الکترونیکی بین ادارات با توجه به سیاست های کلی دولت خدمتگذار نسبت به الکترونیکی شدن خدمات دولت که به دولت الکترونیک معروف است و با هدف تسریع در کار مراجعین و مردم شریف شهرستان صورت پذیرفت.

در این سیستم مکاتبات اداری فرمانداری ورامین با بخشداری های مرکزی و جواد آباد، شهرداری ورامین، شبکه بهداشت و ادارات مخابرات، صنعت، معدن، تجارت و اداره کار بدون استفاده از کاغذ انجام شده و بصورت آنی و از طریق سیستم صورت می پذیرد.

لطفا بفرمائید این پروژه در چه مرحله ای قرار دارد و آیا این سیستم را بین ادارات دیگر نیز برقرار خواهید کرد؟

در حال حاضر این پروژه بصورت آزمایشی انجام شده و در حال آزمون و خطاست که البته یک ماه آزمایشات متعدد بر روی این سیستم اعمال شده و ان شاء الله سعی داریم این سیستم را برای کلیه ادارات و نهادهای شهرستان ایجاد نماییم.

به نظر شما این سیستم چه فوایدی برای مردم شهرستان به همراه دارد؟

این سیستم محاسن و فواید زیادی دارد یکی از این محاسن، گردش آنی مکاتبات بین ادارات و تسریع در انجام مراجعات مردمی است. صرفه جویی هزینه های پستی و همچنین عدم استفاده از نامه ها و مکتوبات فیزیکی از دیگر فواید این سیستم است.

زمان انجام این پروژه چقدر بوده است؟

به فضل خدا و با عنایت رؤسای اداراتی که این سیستم در آن اداره ایجاد شده و به یاری مسؤولین فناوری اطلاعات ادارات، این کار در ظرف مدت کمتر از ۲ ماه انجام شده است که جا دارد از زحمات آقای غیاثی ریاست اداره مخابرات، آقای فرجی مسؤول فناوری اطلاعات شبکه بهداشت، آقای سلگی مسؤول فناوری اطلاعات اداره صنعت، معدن و تجارت، خانم طالشی مسؤول فناوری اطلاعات اداره رفاه، کار و امور اجتماعی، آقای هادیزاده مسؤول فناوری اطلاعات شهرداری ورامین و همچنین آقای فارسی به عنوان پشتیبان پروژه تقدیر و تشکر نمایم.

به عنوان آخرین سؤال لطفا بفرمایید این سیستم برای باقی ادارات شهرستان در چه تاریخی ایجاد خواهد شد؟

برنامه ما برای راه اندازی این سیستم برای تمام ادارات و نهادها و همچنین دهیاری های شهرستان است که سعی داریم این کار را تا اوایل سال آینده اجرا نماییم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.