خانه » اخبار و رویدادها » “پرده خوانی انقلاب” برای اولین بار در ورامین اجرا شد

“پرده خوانی انقلاب” برای اولین بار در ورامین اجرا شد

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/pardekhanienghelab.jpg

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، مراسم “پرده خوانی انقلاب” برای اولین بار همزمان با ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ورامین اجرا شد.

 در حاشیه دهمین همایش نمایش شهرستان ورامین که از نظر موضوعی سه اثر با موضوع دفاع مقدس و دو اثر در رابطه با انقلاب را در بر دارد، یکی از این آثار که پرده خوانی “محسن میرزاعلی” از معروفترین و مطرح ترین پرده خوانهای کشور، برای اولین بار به صورت رسمی در ورامین و در یک محوطه باز اجرا شد.

هنرمندان تئاتر خیابانی شهرستان ورامین صبح یکشنبه همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، با حضور در میدان امام خمینی(ره) با اجرای تئاتر، وقایع دوران انقلاب اسلامی را بازخوانی کردند.

“پرده خوانی انقلاب” که در بخش خیابانی همایش نمایش اجرا شد، شاید در کشور کم نظیر باشد و با حمایت بخشداری مرکزی شهرستان ورامین انجام شد.

اجرای تئاتر در روستاهای ورامین

همچنین قرار است از ساعت ۱۶ امروز تئاترهایی از دهمین همایش نمایش ورامین در روستاهای اطراف ورامین اجرا شود که به شعار “تئاتر برای همه است” تحقق می بخشد و این کار از اقدامات حاشیه ای دهمین همایش نمایش ورامین است.

“مرشد محسن میرزا علی”، جوان ‌ترین نقال، قصه ‌گو و پرده خوان معاصر و فرزند”مرشد ابوالحسن میرزاعلی” از پرده خوانان به نام و از نوازندگان تعزیه ایران است که از زمان شاه قاجار در تکیه دولت به اجرای تعزیه می ‌پرداخت.

ویکی از شاگردان مرشد ترابی، پرده‌ خوانی به نام و صاحب سبک است و تحولات بسیاری را در هنر نقالی و پرده خوانی به وجود آورده که این هنرمند تا به حال اجراهای بی‌شماری در داخل و خارج از کشور و در جشنواره ‌های گوناگونداشته است.

گفتنی است، پرده‌ خوانی از جمله هنرهای اصیل مذهبی و ایرانی به شمار می‌ رود‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و در سرتاسر ایران تنها چند پرده خوان به عنوان پاسداران این سنت اصیل ایرانی باقی مانده‌ اند.

عکس از محمد محیط

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.