خانه » اخبار و رویدادها » شورای شهر ورامین با جداسازی خیرآباد مخالفت کرد

شورای شهر ورامین با جداسازی خیرآباد مخالفت کرد

شورای اسلامی شهر ورامین با جداسازی منطقه ۲ شهرداری ورامین(خیرآباد) از این شهر به طور جدی مخالفت کرد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، شورای اسلامی شهر ورامین در  جلسه ای که از ساعت ۱۶ با حضور اعضای این شورا، جمعی از معتمدان محلی و اصحاب رسانه برگزار شد و حدود سه ساعت به طول انجامید، مخالفت خود را با جداسازی منطقه ۲ شهرداری ورامین(خیرآباد) از این شهر با چهار رأی موافق(حسن فرجی، سید احمد حسینی، سیدرضا احمدی و بیژن خانی)، یک رأی ممتنع(بهزاد حسینی) و دو رأی مخالف(جعفر اردستانی و حسین خلیلی) اعلام کرد.

متن مصوبه شورای شهر ورامین خطاب به استانداری تهران به شرح  زیر است:

“شورای اسلامی شهر ورامین با جدایی هر منطقه از شهر ورامین به طور جدی مخالفت می کند و چنانچه استانداری محترم نظریات کارشناسی، مطالعاتی و توجیهی دارد بیان کند تا مورد بررسی قرار گیرد”.

فرماندار شهرستان ورامین اخیرا خواهان جداسازی خیرآباد از ورامین شده و نامه ای در این خصوص خطاب به استاندار تهران ارسال کرده اما این موضوع مورد مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر ورامین قرار گرفت.

جداسازی منطقه ۲ شهرداری ورامین خیانت در حق مردم خیر آباد و ورامین است

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین، جداسازی منطقه ۲ شهرداری ورامین خیانت در حق مردم خیر آباد و ورامین دانست.

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان خدمات شهرداری ورامین به منطقه ۲ گفت: ما در این شش سال شورا همه نقاط شهر را به صورت یکسان از حیث برنامه ریزی و خدمات دیدیم، چه بسا نقاطی که از مرکز شهر دورترند و اهمیت ویژه ای نسبت به دیگر نقاط دارند.

وی افزود: اختصاص ساختمان بسیار مجهز برای راه اندازی شعبه ای  از دانشگاه شهید بهشتی در منطقه ۲ شهرداری ورامین، راه اندازی خانه فرهنگ، کمک به ستاد نماز جمعه و برخی مخارج دفتر امام جمعه خیرآباد و مکان مناسبی برای مصلای خیرآباد واگذار شد.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین، خدمات عمرانی شهرداری منطقه ۲ را مورد اشاره قرار داده و گفت: منطقه ۲ شهرداری و شهردار مستقل دارد، عزم همه اعضای شورا خدمت رسانی به مردم است، کمربندی خیرآباد که یکی از مطالبات مردم بوده است با پیگیری اعضای شورا به سرانجام رسیده است و این مشکل عمده حل شد.

وی با اشاره به سیاست کوچک کردن دولت اظهار داشت: با ایجاد شهرستانها و بخشهای جدید بدنه دولت بزرگتر می شود و یا کوچکتر، این اقدامات با سیاستهای کلان دولت در تضاد است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه پس از سالها تلاش تنها یک سال است که طرح جامع شهر ورامین مصوب شده است گفت: دوستان می گویند استاندار گفته است خیرآباد شهر شود، خوب اگر استاندار گفته است که دیگر چرا از ما نظر می خواهند.

وی جداسازی خیرآباد را به ضرر مردم خیرآباد دانست و گفت: اگر ما به این نتیجه برسیم که این جدایی به نفع مردم است موافقت می کنیم؛ به واقع این جداسازی خیانت در حق مردم خیر آباد و ورامین است، باید یک بستری فراهم کرد که همه استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین ضمن انتقاد از برخی مسئولان که وعده “ابلاغ فرمانداری ویژه” را پیگیری نمی کنند، گفت: چند سال است فرمانداری ویژه ورامین مصوب شده است اما گفتند همزمان با شهرستان شدن پیشوا ابلاغ می شود اما حتی همزمان با شهرستان شدن قرچک هم ابلاغ نشد، هیچ تریبونی ابلاغ این امتیاز را مطالبه نکرد.

جداسازی، خیرآباد ورامین را ۲۰ سال عقب خواهد برد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین تاکید کرد: جداسازی، خیرآباد ورامین را ۲۰ سال عقب خواهد برد.

سید رضا احمدی نیز در این جلسه گفت: طرح هادی شهر ورامین را سال ها بررسی کردیم؛ بر اساس آمار، نیازهای جمعیتی را می بینند و سپس تصمیم می گیرند، بعد از ۶ سال مطالعه طرح هادی تصویب شده است، نیازهای شهر بر اساس طرح جامع جانمایی شده اند، شهر در آستانه تحول و پیشرفت است؛ حالا بیاییم تمام این طرح ها را تغییر دهیم که خیرآباد جدا شود؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.