خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید مجتبی نافه

زندگی نامه شهید مجتبی نافه

 

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-mojtaba-nafeh%20(1).JPG

دانشجو بسیجی مجتبی نافه در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده مذهبی در شهرستان ورامین به دنیا آمد. پدرش معلم آموزش و پرورش و مردی زحمتکش و با دیانت بود. شهید ۵ سال داشت که پدرش را از دست داد مادرش با فداکاری و از خود گذشتگی با حقوق ناچیز آموزش و پرورش به تربیت فرزندانش مشغول شد. سه برادر در همان دوران نوجوانی ذر ضمن تحصیل جهت کمک به مخارج خانواده کار می کردند. او دوران دبستان را در مدرسه توحید و دوره راهنمایی را در مدرسه پانزده خرداد گذراند. اولین دفعه در سن ۱۴ سالگی به جبهه کردستان اعزام شد و مدتی در جبهه کردستان بود. شهید دوران دبیرستان را در مدرسه شهید مصطفی خمینی گذراند و با نمرات عالی به دانشکده مدیریت قم رفت راه یافت. او در دوران دبیرستان و دانشگاه چندین بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد.

شهید در سال ۱۳۶۰ در تهران یک دوره آموزش نظامی را گذراند و در همان دوران آموزش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان هفتم تیر اعزام و پس از معالجه و بهبودی به جبهه ها اعزام شد.

 او در دوران دبیرستان و دانشگاه عضو انجمن اسلامی و مسئول کتابخانه بود.

مجتبی نافه در تاریخ ۱۶/۱۲/۶۵  در جبهه شلمچه در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت دست یافت و در گلستان شهدای سید فتح الله به خاک سپرده شد.

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.