خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید علی اصغر بوربور

زندگی نامه شهید علی اصغر بوربور

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-ali-asghar-boorboor.jpg

زندگی نامه شهید علی اصغر بوربور از زبان برادرش

علی اصغر بوربور در سال ۱۳۴۶ در یک خانواده مذهبی در شهر ورامین دیده به جهان گشود پس از سپری نمودن دوران کودکی در سن هفت سالگی وارد دبستان شد و بعد از آن در مدرسه پانزده خرداد دوره راهنمایی را پشت سرنهاد. در همین دوران بود که جنگ تحمیلی بر علیه ایران آغاز شد. او نیز همانند دیگران عازم جبهه شد و تحصیلات خود را در همانجا ادامه داد.

شهید در زمان اعزام به جبهه به علت کمی سن مجبور شد از شناسنامه برادر خود که سالها پیش از آن فوت کرده بود استفاده کند و به جبهه برود.

شهید علی اصغر بوربور از لحاظ قوای بدنی بسیار قوی بود و به فعالیتهای ورزشی علاقه بسیاری داشت. او در عملیات شکست حصر آبادان شرکت کرد و جزء اولین نفراتی بود که از رودخانه بهمن شیرخارج شد. فعالیت اصلی شهید در جبهه در واحد بهداری بود. شهید بزرگوار قبل از شهادت چندین بار مجروح شد اما دست از حمایت ولی فقیه زمان برنداشت و مجدداً به جبهه بازگشت. علی اصغر بوربور فردی آگاه و موقعیت شناسی بود و با حمایت قاطع از امام سعی در انجام فرائض دینی گامهای معنویت و ایثار را پشت سر می‌نهاد و عاقبت در عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ بعد از چهارسال جهاد فی سبیل الله به پیروزی نهایی که شهادت بود دست یافت.

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.