خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید محمد جعفرجو

وصیت نامه شهید محمد جعفرجو

شهید محمدرضا جعفرجو

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون .

امروز ما به انتظار شهادت نشسته ایم تا فردا فرزندانمان سر افراز باشند . امام خمینی

اینجانب محمد رضا جعفر جو فرزند محمد جعفر متولد  ۱۳۴۰ شهرستان ورامین به جهت تکلیف شرعی مطالبی را در چهار چوب وصیت نامه بیان می کنم هر چند از این وصیت نامه بهتر و والاتر شهدا گفته اند و نوشته اند اما عمل کنندگان بسیار اندکند و شاید خود من هم جزء یکی از عمل نکنندگان  باشم .

حمد وسپاس خداوند عزوجل ، او که جان همگی ما در ید اوست . خدا را سپاس که این توفیق را به من عنایت کرد تا چندی از زمان عمر کوتاه خود را در لشکر حق برای دفاع از دین مبین اسلام و اعتلای کلمه حق و دفاع از کشور اسلامی بگذرانم .

خدا را گواه می گیرم که کسی را جز او نمی پرستم و به حقانیت و یکتا بودنش شهادت می دهم و محمد صل الله علیه وآله را پیامبر و خاتم انبیاء و دوازده فرزند او را امام و پیشوای خود می دانم .

من افتخار می کنم که در جامعه ای زندگی کردم که از وقتی بد و خوب را شناختم رهبر و امام آن جامعه فرزندی از سلاله دخت نبی اکرم صل الله علیه وآله فاطمه زهرا سلام الله علیها است و وجود ایشان باعث شد تا از اعماق خلافکاری و زندگی حیوانی به زندگی شرافتمندانه و راستی رسیدم من از آن جهت که زبان گروهی کج فهم و منافق را ببندم این مطالب را می نویسم .

من نه به زور و نه به تهدید این راه را انتخاب کردم بلکه سالها پیش سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام راه ما را با بیان حدیث ( ان الحیوه عقیده و جهاد ، زندگی عقیده است وجهاد ) روشن نموده است و امام زندگی را به ما آموخت و من راه خود را با شناخت قبلی انتخاب کرده ام . امروز هر کسی غیرت دارد هر کسی ادعای مردانگی دارد ، باید به ندای امام لبیک گوید.

امروز حسین زمانه (امام خمینی ) حجت را بر همه ما تمام کرده است و همگی را دعوت به دفاع از اسلام مظلوم کرده و بر همه است که با تمامی وجود فرمان او را که فرمود اسلام در خطر است  را حس کنیم و بر دفاع از اسلام همت کنیم نه در شعار بلکه در عمل .

شهید مظلوم بهشتی فرمود : انقلاب کردن راحت است ، انقلابی ماندن مشکل است .

گفتن جنگ جنگ تا پیروزی راحت است ولی جنگ رفتن و جنگیدن و تحمل مشکلات ، مشکل است .

از شعار باید به عمل برسیم ، این جنگ حقاً نعمت است چرا که با غیرتان از بی غیرتان مشخص می شوند . مؤمن نماها از مؤمنین واقعی مشخص می شوند و این بهترین امتحان خداست دراین دنیا .

برادران و خواهران به خدا قسم وجود امام در بین ما ملت یکی ازنعمتهای بزرگ خداوند است قدرشناس این نعمت و این وجود مبارک باشید و خط و راه او را فقط بروید . او همه را دعوت به دفاع از اسلام می کند ، برای خود خط و مشی جدا درست نکنید و شما ای از خدا بی خبران منافق که فقط به فکر منافع خود هستید شعار خط امامی بودن ندهید و عملاً آب به آسیاب دشمن نریزید .

امت اسلامی دنبال روحانیت باشید ، آنهم نه روحانیت منحرف بلکه روحانیت در خط و شاگرد واقعی امام .

کلام دیگرم با کسانی است که یقین دارم ناآگاه و کم فهم هستند و فقط به دنبال منافع خود میباشند . اینها انسانهایی مسلمان هستند ولی ناآگاه.

برادران و خواهران شما را به خدا قسم در پشت سر یکدیگر غیبت نکنید . بخصوص در پشت سر خانواده شهدا .

خانواده شهدا افرادی هستند که خداوند آنها را دوست دارد چون آنها فرزند خود را در راه اسلام فدا کردند ولی آنها افرادی معصوم و مبرا از گناه نیستند که هیچ خلافی نکنند . آخر این چه چیزی است که تا آنان حرکتی در جهت کسب روزی و زندگی عالی انجام می دهند ، هزاران تهمت به آنان زده می شود ، آنها پولدار نیستند که هیچ کاری نکنند و خانه نشین شوند و از جیب خود بخورند ، از خدا بترسید و این بندگان خدا که عزیز خداوند هستند را مورد تهمت و افتراء قرار ندهید استراحت و آسایش و امنیت جانی و ناموس تمامی ملت ایران را ، فرزندان آنها تأمین کرده اند . فرزندان آنها بودند که خون دادند تا تمامی ملت ایران در امان باشد، تا ناموس ملت در پناه باشد، تا اسلام برقرار باشد .

عزیزان مواظب اعمال خود باشید ، جنگ را با این همه خون و فداکاری رها نکنید و آنرا تا پایان که همان سقوط کافران بعثی و برپا شدن اسلام در کشور عراق است ، ادامه دهید .

سخنی هم با برادران بسیج :

 موقعیت بسیج را ببینید ، کلام مسئولین است که فرمودند در میان ارگانها ، بسیج جلوه دیگری دارد . به نظر می رسد خدایی تر باشد وجود شما در یک خانواده مانند شمعی در تاریکی است و شمع وجود شما کاملاً روشنی بخش جامعه اسلامی ما می باشد . شما نباید هرگز خود را فراموش کنید . نام بسیجی که بر شما قرار گرفت ، شما در لشکر صاحب الزمان (عج) عضو شدید ، عمل و رفتار شما باید بنحو احسن باشد و درکمال اخلاص در هر کاری باید پیش قدم باشید . شما با دیگران فرق می کنید و در لباس پوشیدن و در راه رفتن ، در نگاه کردن ، در حرف زدن ، در نشستن ، در دعا خواندن و . . .  مواظب باشید ، چرا که مردم به چشم دیگری به شما نگاه می کنند ، شما نمایندگان اسلام هستید که در همه جا باید شرکت داشته باشید و حضور پیدا کنید .

شما باید با سختیها مبارزه کنید . بامشکلات مدارا کنید . بسیج همیشه مظلوم بوده و خاصیت بسیجی هم بر مظلوم بودنش است و محبوبیت او هم در همین است و این را خدا دوست دارد . خدا خودش می گوید من دوست دارم مؤمنین در رنج و سختی باشند تا همچون فولاد  آبدیده شوند. شما به خون همگی شهدا مدیون هستید چرا که شهید خدایی ها ، نوع پرورها ، بوربورها ، خلیلی ها ، پورچی ها ، سلطانی ها ، علوی ها و … خون دادند ، جان دادند ، اما ما چه کار کردیم ؟ فقط شبها دور هم جمع شدیم و کاری کوچک انجام دادیم و سختی کوچکی را تحمل کردیم . بهر حال برادران گفتنی ها زیاد است  عمل کردن شرط اصلی است . من از همگی می خواهم و سفارش می کنم در بسیج جمع شوید  و محافظ خط  امام و خون شهدا باشید . راهی را که شما انتخاب کردید به حق راه خداست و در راه خدا شهادت حتماً نصیب شما خواهد شد ، اگر طالب آن باشید .

در پایان به خاطر تندیها و مسائلی که قبلاً در کار شورا یا در کار بسیج باهم گاهی داشتیم حلالیت می طلبم ولی قسم به خدا حرص و جوش من فقط به خاطر حفظ و ادامه کار بسیج بوده است ، نه نفع شخصی .

وکلامی هم با خانواده خود دارم ، در طی این چند سال که من روی کار آمدم شما را دل خوش به چیزی نکردم جز رنج و سختی برای شما چیزی نداشتم . انشاءالله اگر خداوند مرا به آرزویم رسانید حتماً جبران خواهم کرد .

پدر و مادرم من نمی گویم از دست دادن فرزند راحت است ، نه شما اولاً امانتی داشتید که به صاحب آن برگردانید ، ثانیاً خواهش می کنم گریه و زاری شما برای سالار شهیدان و مظلومیت ایشان باشد . البته مطلبی را برای گریه بر شهید اسلام نقل کرده اند که در چهار چوب آن شما نه برمن بلکه بر شهیدانی چون خدایی ، نوع پرور و … گریه کنید . اسلام با گریه بر میت چنان روی خوشی ندارد ولی مایل است که مردم بر شهید بگریند زیرا شهدا حماسه می آفرینند و گریه بر شهید شرکت در حماسه او و هماهنگی با روح او و موافقت با نشاط او و حرکت در موج اوست .

ولی پدرم و مادرم خدای نکرد ه برای از دست دادن من گریه نکنید ، صبور باشید ، صابر در راه حق باشید . به حرف کسی هم گوش ندهید که چه می گویند. من برای اعتلای کلمه حق و برای برپایی اسلام عزیز رفتم وخودم این راه را انتخاب کردم . درمقابل مشکلات استقامت کنید . در مقابل مردم هم شیون و زاری نکنید . از مسئولین چیزی نخواهید و نگیرید و از مسائل زندگی و مشکلات برای کسی چیزی نگویید که تعبیر به سوء کنند و اما شما برادر و خواهرانم صبور باشید و برادرم ( مجید ) شما هم درس بخوان و اگر مسئله ای در زندگی برایت ایجاد کردم که ناراحت شدی فقط بخاطر دوست داشتن تو بوده است ، نه برای خودم ، با رفتن من بار تو سنگین تر میشود . باید پشتیبان پدر و مادر دیگر تو باشی و نگذاری به آنها سختی برسد . مملکت احتیاج به افراد مسلمان حزب الهی و باسواد دارد . پس درس بخوان و پشتوانه ای برای انقلاب و مملکت باش .

و شما ای همسرم قلم من و دست من شرمنده از روی شما هستند . همانطور که خود من شرمنده از روی شما هستم چرا که طی این چند سال هیچ کاری که باعث شادی و رضایت شما شود از من سر نزده است ولی خدا شاهد است که همیشه سعی کردم طوری زندگی کنم که شما راحت باشید ولی موفق نشدم .

همیشه علاقه داشتم که همسری باشی پیرو راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و این را هم میدانستم که تو نمی توانی فاطمه یا زینب شوی همانطور که من نمیتوانستم عباس باشم چرا که خود حضرت علی علیه السلام فرمود شما هرگز نمی توانید علی شوید ، بلکه باید پیرو علی شوید و من سعی کردم راه او را که نهایتش شهادت است بروم هر چند که از من گناهان زیادی سر زده است  همانطور که حضرت آدم خدا را قسم داد به پنج تن و خدا از سر تقصیرات او گذشت خدا را قسم می دهم که مرا هم عفو کند و توبه ام را قبول کند .

 مسئله مهمتر در مورد فرزندم سعید است که نام سعید طبق نظر امام سعادت است و نام سرداری از شهداء ( شهید سعید خدایی ) است . او در دامن زنی مسلمان و پاکدامن پرورش پیدا کرده است پس می خواهم که رهرو راه پدر شهیدش باشد و او باید سرداری بارز برای اسلام باشد .

با امید فتح نهایی رزمندگان اسلام

محمد جعفرجو

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.