خانه » اخبار و رویدادها » مراسم عزاداری واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ورامین برگزار شد

مراسم عزاداری واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ورامین برگزار شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از پایگاه هیئت رزندگان اسلام ، پیروان عترت شهرستان ورامین همایش شیرخوارگان حسینی را روز جمعه مورخ ۳ / ۹ / ۹۱ در محسنیه شهید علیخانی برگزار کردند.
مادران در این روز لباسی همچون لباس شیرخواره اباعبدالله الحسین (ع) را بر تن شیرخوارگان خود کردند که نشانگر عشق و اردات مادران و نوزادانشان نسبت به سرور و سالار شهیدان و طفل شش ماهه او است و همنوا با ناله های سوزناک حضرت رباب (س) ناله سر داده و در سوگ طفل شش ماهه کربلا اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.
همچنین حجت الاسلام حائری در این مراسم سخنرانی و مداح اهل بیت جناب آقای جلالی به مرثیه خوانی و سوگواری پرداختند.

تاسوعا
به همت پیروان عترت شهرستان ورامین، همزمان با تاسوعای حسینی در دو نوبت صبح و عصر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) برگزار شد.
در نوبت صبح مراسم تعزیه خوانی را گروه تعزیه عاشورا اجرا کردند ، سپس مداح اهل بیت ، جناب آقای خدام با نفس گرم خود به نوحه سرایی پرداختند و بعد از اقامه نماز ظهر ، پیروان عترت ، میزبان ۱۲۰۰ نفر از عزارداران حسینی در حسینیه شهدای گمنام شهرستان بودند.
و مراسم نوبت عصر با سخنرانی حجت الاسلام حائری پور و مداحی، مداح اهل بیت جناب آقای حاج احمد صدرایی در میان جمع کثیری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار گردید.

                                   

 عاشورا
پیروان عترت شهرستان ورامین در روز عاشورای حسینی نیز در دو نوبت صبح و عصر مراسم عزاداری و سوگواری با شکوهی را برگزار کردند.
در نوبت صبح زیارت ناحیه مقدسه با نوای گرم مداح اهل بیت جناب آقای حدادپور در میان  عاشقان و دلسوختگان سرور و سالار شهیدان ،اباعبدالله الحسین (ع) درحسینیه شهدای گمنام شهرستان برگزار گردید.
مراسم نوبت عصر باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حائری پور که به تشریح نحوه شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در روز عاشورا و بیان پیام سیاسی و دینی آن پرداختند و مداحی، مداحان اهل بیت جناب آقایان عرب و جوادی برگزار گردید.

                                                                     

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.