خانه » اخبار و رویدادها » طرح سنجش بینایی در ۲۱۰ پایگاه ورامین اجرا می شود

طرح سنجش بینایی در ۲۱۰ پایگاه ورامین اجرا می شود

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ˈ بهروز هیودی ˈ رییس اداره بهزیستی شهرستان ورامین اظهار داشت : طرح سنجش بینایی کودکان همه ساله از ابتدای آبانماه با معاینه کودکان یک تا شش ساله اجرا می شود.

وی افزود: این طرح در ۱۷۰ مهد کودک و آمادگی ، ۴۶ پایگاه روستایی ، دو پایگاه ثابت واقع در درمانگاه بزرگمهر ورامین و دارالشفاء قرچک و سه پایگاه سیار شهرستان ورامین اجرا می شود .

وی افزود : کودکان یک تا چهار سال با دستگاه ˈ پلاس اپتیک ˈو کودکان چهار تا شش سال با تخته ˈایچارتˈ معاینه می شوند تا احتمال ابتلاء آنان به بیماری تنبلی چشم ارزیابی شود .

رییس بهزیستی ورامین گفت: در شش ماهه نخست امسال ، با بهره گیری از دستگاه پلاس اپتیک تمامی کودکان روستایی با حضور در پایگاه ها و خانه های بهداشت مورد معاینات چشم پزشکی قرار گرفتند .

هیودی اظهار داشت :سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۴۵ کودک چهار تا شش سال با استفاده از تابلوایچارت ، ۹ هزار و ۶۶۶ کودک یک تا چهار ساله با استفاده از دستگاه پلاس اپتیک و ۲ هزار ۵۴۶ کودک توسط شش نفر اوپتومتریست به صورت رایگان مورد معاینات چشم پزشکی قرار گرفتند .

وی افزود: در معاینات صورت گرفته ، یک هزار و ۲۹۴ کودک مبتلا به بیماریهای مختلف چشمی و ۲۷۲ کودک مبتلا به بیماری تنبلی چشم شناسایی شدند که برای درمان به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

رییس اداره بهزیستی ورامین گفت : بیماری تنبلی چشم ، در صورت تشخیص بموقع و درمان تا سن ۱۰ سالگی قابل درمان است و در صورت مراجعه نکردن به پزشک می تواند منجر به نابینایی فرد شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.