خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات شهید مصطفی اردستانی/نوشابه آمریکایی ، هرگز…

خاطرات شهید مصطفی اردستانی/نوشابه آمریکایی ، هرگز…

 

خاطرات سرلشگر خلبان شهید حاج مصطفی اردستانی

نوشابه آمریکایی ، هرگز

« کارمند میرزا حسن غلامی »

در سفر حج ، حاج مصطفی همسفر خوبی برایمان بود ، هر فرصتی که دست می‌داد به اتفاق او به یادواره‌های تاریخ سراسر عظیم صدر اسلام می‌رفتیم . روزی با چند نفر از دوستان که شهید اردستانی نیز در جمع ما بود ، برای بازدید به کوه حرا رفتیم . کوهی که صدای بال جبرئیل هنوز در آن می‌پیچد و ندای وحی بر پیامبر رحمت و بر صخره‌های ستبرش در گوش هر صاحبدلی پژواک می‌کند ! کوهی که در دلش ندای اولین آیه‌های رحمت بر فرشیان زمزمه شد .
قبل از رفتن به کوه ، چون هوا خیلی گرم بود ، برای رفع تشنگی ، هر کدام یک بطری نوشابه پپسی به قیمت یک ریال سعودی تهیه کردیم و همراه خود بردیم . چون در کشاکش خورشید آتش بار ، خود را بالای کوه رساندیم ، خستگی و تشنگی بر ما مستولی شد . تصمیم به خوردن نوشابه‌ها گرفتیم . اما حاج مصطفی علی‌رغم اصرار زیاد ما نخورد . ابتدا فکر کردم شاید به خاطر پولش نمی‌خورد . اما بعداً فهمیدم که رعایت مسائل شرعی ، او را از این کار بازداشته است و به علت اینکه شرکت تولید کننده آمریکایی بود ، او حاضر نشد در عین تشنگی از آن نوشابه‌ها استفاده کند .
هنگام بازگشت به ایران ، بر خلاف همه‌ما ، هیچ چیز به عنوان سوغات با خود نیاورد و تمامی ۹۰۰ ریال سعودی را که درایران داده بودند ، برگرداند .

منبع: کتاب اعجوبه قرن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.