خانه » اخبار و رویدادها » رییس جمهور :مردم در صمیمانهسفرهای استانی شعارهای انقلاب را فریاد می‌زنند

رییس جمهور :مردم در صمیمانهسفرهای استانی شعارهای انقلاب را فریاد می‌زنند

 

 

رییس جمهور در حاشیه مراسم درگفتگوباخبرنگاران:مردم در سفرهای استانی صمیمانه شعارهای انقلاب را فریاد می‌زنند

رییس‌جمهور با بیان اینکه در سفرهای استانی همه مردم بانشاط، صمیمانه و داوطلبانه شعارهای انقلاب را فریاد می‌زنند، گفت: شور و نشاطی که بین دولت و مردم حاصل می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها و کار اجرایی مفید و تأثیرگذار بوده و انگیزه را برای ارائه خدمات بیشتر به مردم همواره زنده نگه می‌دارد.

شناسه خبر: ۳۳۲۱۱ – چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ – ۱۶:۴۳ دکتر محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به شهرستان ورامین به صورت چهره به چهره با مردم این شهرستان دیدار کرد و مسایل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

رییس جمهور در حاشیه ملاقات چهره به چهره با مردم ورامین در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دستاوردهای دور چهارم سفرهای استانی، گفت: این دولت از ابتدای فعالیت خود اعلام کرد و به مردم قول داد که مسیر مدیریت کشور را با روحیه‌ای که اوایل انقلاب در مسئولین کشور شاهد بودیم به فضای انقلابی برگرداند که در آن دولت خود را موظف می‌دانست تا در کنار مردم باشد.

رییس‌جمهور اظهار داشت: همه در برابر مردم مسئول هستیم و باید در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنیم چرا که کشور متعلق به آحاد مردم است و به قشر و گروهی خاص تعلق ندارد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اهمیت حضور دولت در مناطق مختلف کشور و بررسی مسایل و مشکلات مربوط به آن منطقه به طور دائمی و از نزدیک ابراز امیدواری کرد که این رویه در ساختار مدیریتی کشور نهادینه شود.

رییس‌جمهور شور و نشاطی که از رابطه بین مردم و دولت حاصل می‌شود را از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی دانست و گفت: برای ملت ایران که همه چیز خود را در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب به صحنه آورده است هر چقدر هم کار و تلاش شود باز هم در مقابل عظمت ملت ایران ناچیز خواهد بود.

دکتر احمدی‌نژاد اصلاح ساختارها و سیستم مدیریتی کشور را دستاورد دیگر سفرهای استانی هیأت دولت عنوان کرد و گفت: برخی ساختارها پاسخگوی نیازهای مردم نیست و ضرورت دارد برای رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر و گسترده تر به مردم در مسیر اصلاح آنها گام برداشت.

رییس‌جمهور گفت: دولت با اتکاء‌ به ملت، بررسی‌های کارشناسی و مشاهدات خود ساختارهای معیوب را اصلاح می‌کند تا در نهایت به ایرانی آبادتر و پیشرفته‌تر برسیم.

دکتر احمدی‌نژاد در خصوص برنامه‌های دور چهارم سفر استانی دولت به استان‌های کشور نیز، گفت: دولت پیگیری برنامه‌های گذشته را در دستور کار خود دارد، و در سفر به شهرستان‌ها علاوه بر دیدار عمومی با مردم که در حقیقت نمایشی از اقتدار و حضور مردم در صحنه و اعلام دیدگاه‌های مردم به طور مستقیم با دولت است، مصوبات گذشته را پیگیری و به بررسی نیازهای جدید می‌پردازد.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به تأثیرات مثبت ملاقات‌های چهره به چهره رییس جمهور و اعضای هیأت دولت با مردم در شهرستان‌های مختلف، گفت: در حال حاضر سیستم اداری موجود شناور و یکپارچه نبوده و نزدیک به صد سال است که این سیستم مدیریتی در کشور اجرا می‌شود و قوانین موجود در بسیاری از موارد پیچیدگی‌های خاصی را ایجاد می‌کند از سوی دیگر بخشی از مردم مشکلات شخصی دارند که باید دولت به طور جداگانه به آنها رسیدگی کند که وزرا و معاونین در حدی که قوانین و منابع مالی به آنها اجازه دهد در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به فرموده‌ای از امام خمینی(ره) که «ولی نعمت ما طبقات پایین جامعه هستند»، گفت: یکی از شیرین‌ترین لحظات انسان زمانی است که در جهت رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارد و معتقدم کاری زیباتر و دلپذیرتر از شنیدن حرف مردم و باز کردن گره از کار آنها وجود ندارد.

رییس‌جمهور همچنین در خصوص اقدامات دولت برای شهرستان ورامین نیز با بیان اینکه اکثریت وعده‌های دولت در خصوص شهرستان ورامین محقق شده و کارهای بزرگی در بخش ارتباطات، تأمین آب و کشاورزی در این شهرستان انجام شده، گفت: ورامین یکی از بهترین دشت‌های کشور با زمین‌های حاصل‌خیز است که قابلیت تبدیل به باغ و مزرعه را دارد که انجام این کار در حال بررسی است و در صورت اجرا تأثیرات زیادی را در ایجاد اشتغال برای این منطقه داردنزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان قابل کشت است که استفاده بهینه از آنها به معنای افزایش تولید و ایجاد اشتغال سازنده در ورامین خواهد بود.

رییس‌جمهور با اشاره به درخواست مردم این شهرستان برای احداث مترو به منظور ارتباط سریع‌تر با تهران گفت: بررسی‌ها در خصوص اجرای این طرح انجام شده و بودجه مربوطه اختصاص یافته است و امیدواریم به‌زودی عملیات اجرایی آن انجام شود.

دکتر احمدی نژاد نحوه تقسیمات کشوری اجرای کامل ساخت واحدهای مسکن مهر در این شهرستان و رونق دامداری و کشاورزی را از دیگر موضوعاتی دانست که باید در این منطقه مورد توجه قرار گیرد و گفت: دولت با همه توان از رشد و پیشرفت همه جانبه شهرستان ورامین حمایت می‌کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.