خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات شهید مصطفی اردستانی /پای درس شهید…

خاطرات شهید مصطفی اردستانی /پای درس شهید…

خاطرات سرلشگر خلبان شهید حاج مصطفی اردستانی

پای درس شهید
« سخنرانی شهید اردستانی در یکی از جلسات »

 بر مبنای الهی اگر کسی خودش را بشناسد ، خودش را که می‌گویم منظور جسم نیست ؛ آن سواری است که بر این مرکب است . اگر بتواند بشناسد ، خدا را می‌شناسد . به هر نسبتی که خودش را بشناسد ، خدا را می‌شناسد . خیلی شنیده‌ایم که انسان دو بعد دارد و در اذهانمان همین طوری جا افتاده ، ولی اصل قضیه این است که انسان شش بعد دارد . شش بعد اصلی که تقسیم بندی می‌شوند به ابعاد دیگر . سه بعد اعلی دارد و سه بعد اسفل . آن سه بعدا اسفل که در جسم ماست و در درون ماست ، سه بعد دیگر بعد اعلی است که هر بعدش بک تغذیه‌ای دارد . اما سه بعد اعلای انسان ، بعد انرژی یا آتش است . بعد باد است یا حرکت و بعد امر هست یا فرمان . غذای این سه بعد نور است ، انواع نورها . سه نور هم هست ، یک نور انرژی مثل خورشید که قرآن می‌فرماید « ضیاء » . بعد باد که حرکت است ، غذایش آن نوری است که می‌گوید مانند نور مهتابی . در بعد امر یا فرمان نور خدایی است .
و اما بعد اسفل که ما با آنها سروکار داریم ، عبارت‌اند از : بعد جسم ، بعد عقل و بعد جان یا روان ، که اینها هر کدام غذای مخصوص خودش را دارد . اما جسم انسان سه غذا دارد . یکی از آنها لطیف و بسیار با ارزش است و آن هواست . هوا بسیار با ارزش است که اگر به کسی سه دقیقه هوا نرسد می‌میرد ؛ ولی چون فراوان هست کسی به آن اهمیت نمی‌دهد . هوا غذای لطیف جان است . غذای نیمه لطیف جسم ، آب است . اگر سه شبانه روز به انسان آب نرسد می‌میرد و اگر خیلی تمرین کند تا شش روز بتواند تحمل کند . اما آنچه که همه دنبالش هستیم و از دید علمی و انسانی اهمیتی ندارد غذاست . انسان تا ۹۰ روز می‌تواند بدون استفاده از غذا و با استفاده از آب و هوا زنده بماند . ولی ما به خاطر آن مسئله علمی و جو اجتماع بیشتر دنبال مسائل شیطانی هستیم . بیشتر در پی درخشش دادن به آن هستیم . انسان موجودی است که همه موجودات در آن گنجانده شده است . غریزه همه را دارد . حتی انسان می‌تواند اتمی زندگی کند . با یک ذره کربن ، چوب خشک می‌تواند چند روز دوام بیاورد . این بعد جسم ماست ، که اگر بهداشتی و خوب استفاده کنی جسم انسان سالم و شاداب می‌ماند و در غیر اینصورت جسم مریض می‌شود . اگر حلال استفاده کنی روح انسان زنده می‌شود و انسان الهی می‌شود . اگر حرام بخوری اضطراب بعد از آن هست ، چلوکباب باشد یا نان خالی فرق نمی‌کند . به مسئله حلال و حرام خیلی باید اهمیت داده شود .
بعد دوم انسان عقل است . که برای عقل نیز سه نوع غذا در نظر گرفته‌اند . ۱- علم که خود به انواع مختلف علم و تجربه و دانش گسترش پیدا می‌کند ؛ ۲- بوی خوش ؛ ۳- دیدن زیبایی‌ها . چون نمی‌توان کل طبیعت زیبا را دید ، خداوند کل زیبایی‌های طبیعت را در انسان تعبیه کرده است . کل بوهای خوش را خداوند در بوی گل محمدی نهاده است . و کل علم در قرآن است . در مورد زیبایی ، چون زن مظهر جمال خداست و مرد مظهر جلال خدا ، پس اگر کسی بخواهد کل زیبایی‌ها را ببیند باید جنس مؤنث را ببیند ، برای جنس مؤنث هم غذای عقلش جلال خداست ، باید مرد را ببیند . اینجا محرم و نامحرم ، حلال و حرام دارد . اگر حرام دیدی شیطانی است . معاویه عقلش خیلی بالاب ود . هر مرد الهی به هر نسبت قوی هست به همان نسبت رو‌به رویش یک مرد شیطانی قوی ایستاده است . عقل هر دو بالاست ، یکی از حرام است و یکی از حلال .
علی (ع) روبه‌رویش معاویه است . رسول‌الله (ص) روبه‌رویش ابوسفیان یاابولهب یا امثالهم هستند . روبه‌روی امام خمینی (ره) در زمان خودمان صدام است ، صهیونیسم جهانی یا بوش یا هر کسی دیگر.
جان انسان که آن هم سه غذا دارد . غذای سنگینش عمل کردن و ذکر است . بهترین ذکر نماز است . ذکر سه نوع است : ذکر عملی ، ذکر نظری و ذکر سکوت ( تفکری ) . نماز هر سه آنها را داراست . و بعد از آن کل قرآن ذکر است وذکر‌های دیگر که آسانترینش صلوات است .
انسان یک موجودی است فراتر از کامپیوتر که خداوند ۱۰ کانال برای آن گذاشته است ۵ تا ظاهری و ۵ تا باطنی . هر کانالی می‌تواند مجزا اطلاعات بدهد و بگیرد و شما از آن استفاده کنید . تنها نیاز به این است که روانش کنی ، راهش بینداری ، اما غذای نیمه سنگین جان انسان تفکر است .
آنچه که لطیف و روان است برای جان انسان لقاء‌الله است که هر کسی به آن نمی‌رسد ودر مورد اولیای خدا و انبیاست . و شاید هم بعضی انبیا به آن نرسند و جایگاهها و مراتب فرق می‌کند

منبع: کتاب اعجوبه قرن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.