خانه » مفاخر و افتخارات ورامین » افتخارات » خانواده شهیدان جنیدی ؛‌ ۴ شهید

خانواده شهیدان جنیدی ؛‌ ۴ شهید

شهیدان جنیدی

خانواده شهیدان جنیدی؛‌ ۴ شهید

بتول جنیدی، مادر شهیدان جنیدی، ۱۵ ساله بود که به عقد پسرعمویش حاج احمد جنیدی در آمد و همراه او از پیشوای ورامین به قم رفت. حاج احمد جنیدی در حوزه‌ علمیه قم، طلبه بود. آن دو زندگی ساده‌ای را شروع کردند و صاحب چهار پسر شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احمد جنیدی امام‌جمعه شهرستان رودسر شد و با خانواده‌اش به آنجا رفت. با شروع جنگ تحمیلی نخست نصرالله و سپس رضا و محمد به جبهه رفتند که هر سه شهید شدند و آخرین پسر خانواده یعنی عبدالحمید نیز بعد از جنگ و پس از مدت‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مسمومیت شیمیایی در سال ۷۹ به شهادت رسید.

خانم جنیدی که مدیر و موسس مدرسه علمیه خواهران فاطمیه در پیشوای ورامین است، در حال حاضر هیچ فرزندی ندارد و تنها با عروسش همسرشهید محمد جنیدی زندگی می‌کند.

سال ۷۷ درست قبل از رحلت حاج احمد جنیدی بود که برای اولین بار رهبر معظم انقلاب برای عیادت از وی به پیشوای ورامین، محل زندگی این خانواده رفتند.‌یک روز از هفتمین شب درگذشت حاج عبدالحمید می‌گذشت که این خانواده برای دومین بار میزبان رهبر خویش شد که این مرتبه برای عرض تسلیت به خاطر شهادت پسر چهارم خانواده بود. رهبر معظم انقلاب در آن دیدار جمله‌ای در تکریم این خانواده فرموده و نوشتند: «یاد شهیدان و صالحان این خانواده را همواره شاخص راه خود قرار دهید و با همان همت و انگیزه به سمت همان هدف که اعتلای کلمه اسلام است پیش بروید. خداوند شما و همه را موفق فرماید.» اما حضور سومین بار رهبر معظم انقلاب در منزل شهیدان جنیدی خود حکایت دیگری است از توجه مقام معظم رهبری به خانواده شهیدان جنیدی. نصرالله جنیدی فرزند شهید عبدالحمید در خرداد سال ۹۰ بر اثر سانحه‌ای به دیار باقی شتافت و همین موضوع رهبر انقلاب را بر آن داشت تا برای تسلیت گفتن به این خانواده به ورامین بروند. معظم‌له در زیر عکس جوان تازه گذشته نوشتند: «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم؛ خداوند متعال رحمت و فضل خود را بر خانواده شاکر و پرگذشت و با اخلاص جنیدی روزافزون فرماید؛ درجات مرحوم حجت‌الاسلام جنیدی و فرزندان شهیدش و جوان عزیز تازه درگذشته را متعالی سازد و به بانوی محترم جنیدی و دیگر بازماندگان صبر و سکینه عنایت کند»

دیدار رهبری با خانواده شهیدان جنیدی

به نقل از جام جم آنلاین

۲ نظر

  1. سلام با تشکر از مطلب خلاصه وکاملتون

    حاج خانم جنیدی به حمد الله دارای دو فرزند دختر هستند که خدا رو شکر در قید حیاتند ….

  2. بسم الله
    ممنون از مطلبتون اما باید به عرضتون برسونم که شهید محمد و شهید حاج عبدالحمید ازدواج کرده بودند که شهید عبدالحمید سه دختر دارند و یک پسر(آقا نصرالله جنیدی) داشتند که به جوار رحمت الهی رفتندهمسر شهید محمد با حاجیه خانم جنیدی زندگی میکنند و همسر شهید عبدالحمید در همسایگی ایشان هستند
    و همونطور که کاربر محترم فرمودند حاجیه خانم جنیدی دو دختر (و نوه های دختری)هم دارند که بحمدالله در قید حیاتند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.