خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات سردار شهید منصور ستّاری/بابایی و ستاری در کمیسیون دفاع…

خاطرات سردار شهید منصور ستّاری/بابایی و ستاری در کمیسیون دفاع…

خاطرات سردار شهید منصور ستّاری

بابایی و ستاری در کمیسیون دفاع

« سرهنگ حمیدرضا اردستانی »

جنگ ، شدت گرفته بود و عراق ، پالایشگاههای ایران را هر روز مورد تجاوز هوایی خود قرار می‌داد . بمباران پی در پی پالایشگاهها ، خسارت زیادی را بر تأسیسات ایران تحمیل می‌کرد و اوضاع را به شدت بحرانی کرده بود .
در چنین اوضاعی ، مسئولان کشور تصمیم گرفتند ، نظارت بر امور جنگ ، بویژه امور مربوط به پدافند را خود بر عهده گیرند و سیستم پدافندی را برای مقابله با بمباران‌های عراق تقویت کنند .
پی از این تصمیم ، کمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی که ناظر اصلی و هدایت کننده جنگ بود ، چند روز یک بار با حضور فرماندهان و نمایندگان نیروهای مسلح جلسه‌ای را تشکیل می‌داد و مسائل جنگ را بررسی می‌کرد . حدود پانزده نفر از فرماندهان ارشد نیروی هوایی نیز در این کمیسیون شرکت می‌کردند و راه کارهای مختلف مربوط به دفاع و حملات هوایی را در آن ارائه می‌دادند .
شهید ، سرلشکر بابایی که در آن موقع فرمانده عملیات بود ، نیز در این کمیسیونها شرکت می‌کرد . وی ، شهید ستاری را که در آن زمان سرگرد بود ، از طرف پدافند هوایی به این کمیسیونها معرفی کرد . شهید ستاری خیلی زود با ارائه راه‌کارها و نظریات مستدل و قوی در ارتباط با امور دفاعی و پدافندی ، توانایی‌های خود را بروز داد .
مسئولان ، وقتی نبوغ و استعداد شهید ستاری را دریافتند ، از آن پس ، تنها کسانی که از طرف نیروی هوایی در کمیسیون شرکت می‌کردند و نظر می‌دادند و نقش این نیرو را در جلوگیری از تجاوز نظامی عراق مطرح می‌ساختند ، همین دو نفر بودند . شهید ستاری در امور پدافندی و شهید بابایی در امور پروازی . در بعضی مواقع ، سرهنگ صدیق ، فرمانده وقت نیروی هوایی نیز با آن دو در کمیسیونهای دفاع حضور داشتند .”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.