خانه » اخبار و رویدادها » برگزاری چهارمین یادواره تخصصی شهدای تخریبچی و غواص در قرچک

برگزاری چهارمین یادواره تخصصی شهدای تخریبچی و غواص در قرچک

به گزارش ورامین سیتی ، چهارمین یادواره تخصصی شهدای تخریبچی و غواص در قرچک (زادگاه فرمانده شجاع تخریب ، شهید حسین ایرلو ) برگزار می گردد. این مراسم از بیست ونهم لغایت سی و یکم شهریور در سالن شهدای هفتم تیر برگزار می گردد .

همچنین مانور تخصصی تخریب با حضور یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس همزمان با برگزاری یادواره شهدا در قرچک اجرا می گردد.

زندگینامه شهید حسین ایرلو به نقل از سایت نوید شاهد

درسال ۱۳۴۰ فرزند دوم خانواده ایرلو در قرچک ورامین دیده به جهان گشود و پدر خانواده که خود از شیفتگان خاندان عصمت وطهارت بود نام بلند حسین را برای آن عاشورایی مرد کوچکسا ل برگزید .

حسین در حال وهوایی آکنده از معنویت پرورش یافت واز سال ۱۳۴۷ تحصیلات دوره ابتدایی خود راآغاز کر د وی سالهای تحصیل رابا موفقیت پشت سر گذاشت تا آنکه با اتمام سال اول متوسطه از ادامه تحصیل باز ماند وبه کارهای مختلف مشغول شد وی قبل از انقلاب بر حسب علاقه ای که به کار های فنی وسیم کشی اتومبیل داشت در تعمیرگاهی واقع درمحل زندگی مشغول به کار شد وسالها بعد تجربیات آموخته های خودرادر واحدهای تخریب جبهه وجنگ به کار گرفت آن عزیز در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار راهی مناطق آتش خیز جنوب گردید و پس از عملیات بیت المقدس به همراه جمعی از همرزمان خود پاکسازی منطقه کوت عبدالله رابرعهده گرفت وی درادامه به سلحشوران تیپ المهدی (عج) پیوست ودرغالب عملیاتهایی که توسط این تیپ انجام پذیرفت شرکت کرد .عملیاتهای بیت المقدس والفجر مقدماتی ۱و۲ وبدر گوشه ای از حماسه آفرینی های این سردار رابه نمایش گذاشت .

سردارشهید حسین ایرلو به شوق شهادت وجهاد ومبارزه فرصت از دواج نیافت سرانجام پس از سالها جهاد خستگی ناپذیر درحجله گاه خونین سنگر شاهد شهادت رادر آغوش گرفت وبه دیدار دوست شتافت .درتاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ بعد از اصابت گلوله تانک دشمن به سنگری در محور شرق دجله تعدادی از سرداران نور به فوز عظیم شهادت نایل آمدند که از آن میان نام بزرگوارانی چون سردار شهید حاج محمود ستوده سردار شهید کرامت الله رفیع وسردار شهید حسین ایرلو برتارک افتخارات تیپ همیشه پیروز المهدی (عج) سرخ می درخشد.

مرقدی نورانی در بهشت زهرای تهران که پاره هایی از پیکر مطهر سردار شهید ایرلو رادردل مجروح خود جای داده است امروز گواه مظلومیت ملتی است که به جرم پاسداری از حریم اسلام وکشور اسلامی خود این گونه آماج طعنه های خصم زبون قرار گرفته است.

 

۲ نظر

  1. ای کاش غیر از بچه‌های خون گرم شیراز و بوشهر از خانواده شهدا و ایثارگرانی که در قرچک هستند (و با این شهید دوست و همسنگر بودند) دعوت می‌شد تا در این برنامه‌ حضور داشته باشند؟!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.