خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید اصغر نیکی

وصیت نامه شهید اصغر نیکی

بسم رب الشهدا والصدیقین

وصیت نامه شهید اصغر نیکی

« اللهم اجعلنا من الطالبین بدم المقتول بکربلا »

خداوندا ، ما را خواهان کننده کربلا قرار بده

با سلام و درود فراوان خدمت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و غایب بر حقش امام خمینی با درود خدمت خانواده شهدا، مجروحین، معلولین، اسرا که با نثار تنها فرزندان خود درخت اسلام و انقلاب و آزادی را آبیاری و پر ثمر کردند.

بار الله امیدوارم که راهی که در پیش گرفته ام از بار گناهانم کاسته شود و سبک بال گردم خدایا از تو متشکرم که راهی را در پیش پای من نهادی که پایانش بهشت برین می باشد خدایا از گناهانم در گذر و شیطان را از من دور کن        تسلیم قبله کنم. خداوندا از گناهان پدرم در گذر و او را بیامرز که او مرد شریفی بود و گناه چندان زیادی نکرده بود.

خدایا مادرم را از من راضی بگردان که رضایت مادر در مرحله دوم قرار دارد خدایا او را پیش از مرگ من خوشحال بگردان که ناراحتی او مرا نیز ناراحت می کند نمی دانم در این دنیا چه خبر است که بعضی مردم فکر دنیای بی خود خودشان می باشند در حالی که مسئله مطرح جهان دیگر است خدایا این ملت گمراه را به راه راست هدایت فرما تا سوی تو روی آورند.

ترسم از این است که نتوانم سبک شوم و لیاقتش را نداشته باشم تا در راه او به شهادت برسم می ترسم که کشته شوم ولی از طرف خداوند مورد عفو قرار نگیرم خدایا بار الله از گناهان من در گذر و توجه مرا مورد قبول قرار بده که از ناراحتی در بیایم.

چند سخن با مادر عزیزم دارم. مادر جان پس از شهادت من گریه مکن که گریه به تو باعث خوشحالی دشمنانمان می باشد پس دیگر پس شهادتم گریه نمی کنی می خواهم قول بدهی که گریه و ناراحتی نکنی.

مادر عزیزم درست است که جسم از بین رفته است ولی روحم زنده است و شاهد کارهای شما و برادرانم و خواهرانم می باشم. امیدوارم حرفهایی که می زنم اجرا کنید تا روح مرا شاد بگردانی.

مادر جان نمازت را از یاد مبر و همیشه سر وقتش و در نماز جماعت بخوان به مساجد و مجالس اسلامی برو و یادت نرود که این سخنان از پسر شهیدت می باشد  نماز و دعا را از همین الان به زهرا یاد بده و به تمامی فرزندانت برادران و خواهرانم توصیه کن که نماز و عبادت از یادشان نرود.

مادر جان از گناهانم که در مورد تو کرده ام در گذر و مرا ببخش ، بخشش تو بعد خداوند مهمترین بخششها می باشد پس امیدوارم مرا ببخشید باشد تا با راحتی تمام به سویش پرواز کنم مادر جان در نماز جماعت برای پدرم دعا کن تا او نیز بهشتی گردد و خداوند از گناهانش در گذرد من نیز در مدت تمام نمازهایی که می خوانم به حالش دعا می کنم تا خداوند او را ببخشد من در حق پدرم خیلی بدی کردم خیلی امیدوارم او نیز مرا ببخشد و از بدیهای من در گذرد مادر جان مطمئن باش که با دادن من در راه خداوند عجرش را خواهی گرفتن که عجرش دنیای دیگر می باشد پس ناراحت مباش که فرزند خود را از دست داده اید من از دست نرفته ام و در درگاه خداوند روزی می خورم مادر جان فرزندان خود را خوب تربیت کن تا آنها نیز راه مرا ادامه دهند زیرا فقط خانواده ما نیست که شهید داده است بلکه بعضی از خانواده ها تمام فرزندانشان را همراه پدرشان داده اند و هنوز هم راضی هستند که فرزندان دیگری داشتند تا نثار می کردند. چند سخن با برادرانم دارم برادران عزیز امیدوارم که حالتان خوب باشد و در زندگی پیروز باشید محرم جان امیدوارم که با کارهایی که می کنی روزی خانواده ات را به دست بیاوری محرم جان از خواهرانت و برادرت و مادرت مواظبت کن که تو بزرگ خانواده می باشی. محرم جان چند توصیه برایت دارم اول اینکه نماز هایت را بخوانی و سعی کنی نماز جماعت بخوانی که یک رکعت نماز جماعت برابر صد رکعت نماز فرادا می باشد دوم اینکه همیشه در مساجد و مجالس اسلامی شرکت کنی مخصوصاً در عزاداری امام حسین (ع) سوم از دوستهای نایاب دوری کنی که باعث فلاکت تو دوستهای نایاب می باشد چهارم ترک سیگار می باشد که سیگار خواری و بدبختی می آورد چه بسا باعث می شود که به مورد مخدر نیز کشیده شوی دیگر عرضی ندارم امیدوارم زندگی خوشی داشته باشی هر چند که این زندگی را زندگی خوشی نمی توان گفت. چند سخن با محمد دارم محمد جان امیدوارم که درسهایت را بخوانی و کمک خوبی برای خانواده باشی محمد جان سعی کن نمازت را چه در مدرسه و چه در مساجد و خانه از یاد نبری امیدوارم با قبولیت دل مرا راضی کنی و روحم را شاد بگردانی محمد جان سعی کن خواهرانت را اذیت نکنی و همچنین مادرم را چون بسیار ناراحت می شود و اگر روزی متوجه شوم که تو مادرت را اذیت کرده ای بسیار ناراحت می شوم.

چند سخن با خواهرانم دارم امیدوارم حالتان خوب باشد خواهرم امیدوارم که حجابت را از یاد نبری که بهترین زینت زن حفظ حجاب است

از خواهر بزرگترم لیلا خواهش می کنم که حجابش را رعایت کند و با رفتارش زهرا را نیز به راه راست هدایت فرماید و زهرا جان امیدوارم حالت خوب باشد و از دوری من و پدرت ناراحتی نداشته باشی زهرا جان امیدوارم تو نیز گریه ات نگیرد که اگر گریه کنی مرا ناراحت کرده ای هر چند که کوچکی ولی می دانم که عقلت بسیار بزرگ است از راه دور می بوسمت .

چند سخن با فامیل دارم از عموهایم خواهشی دارم هر چند که از همه آنها کوچکتر می باشم ولی می خواهم بگویم که از اخلاق که در پیش گرفته اید دست بر دارید که اخلاقتان باعث نابودیتان می شود امیدوارم که از نصایح من ناراحت نشوید از تمامی فامیلم خواهش می کنم خانواده مرا اذیت نکنند که اگر اذیت کنند روح مرا آزار می دهند و در آن دنیا باعث هلاکت خودشان می باشد از حرص و طمع دست بر دارید چقدر می خواهید مال و اموال جمع کنید مگر می خواهید با خود به گور ببرید به خداوند قسم که به دردتان نمی خورد که هیچ بلکه به ضررتان نیز می باشد. اگر به نصایح من گوش ندادید که هیچ ولی اگر گوش دادید به نفع خودتان می باشد.

این قسمت مخصوص دوستانم می باشد

چند سخن بسیار با دوستانم دارم عماد جان با عرض سلام امیدوارم که در زندگی پیروز باشی و تنها آرزوی من قبولی تو در تمام سالهای مدرسه ات می باشد، عماد جان این برادر کوچک و حقیرت را ببخش اگر در حق تو کوتاهی کردم و نتوانست که حق دوستی را ادا بنمایم. عماد جان دوست ندارم برای شهادت من گریه کنی اگر بخواهی گریه کنی انگار مرا ناراحت کرده ای و دوست نداری که من ناراحت شوم پس گریه نمی کنی .

عماد جان به دوستانم بگو که شهادت می دانم تنها راه رسیدن به خداوند است که شما می توانید در پیش بگیرید به آنها از قول من بگو که امیدوارم دست از کارهای زشت و مخصوصاً سر کوچه جمع شدن بر دارند و عوضش عبادت و کارهای خودشان را انجام دهند البته نمی گویم که اصلاً سر کوچه نیایند نه هرگز چنین چیزی را نمی گویم بلکه می خواهم بگویم که مثل من که قبلاً مزاحم مردم می شدم نشوید.

عماد جان به هاشم ، فاضل مخصوصاً عزیز و حاجی و و مقدی و تمام بچه ها بگو که اگر بدی از من دیده اند مرا ببخشند و مرا مورد بخشش خود قرار دهند. از آنها خواهش می کنم که در زندگی کوشا باشند و هرگز شکست نخورند. عماد جان از تمامی اهالی محله مان خواهش کن که مرا ببخشند از گناهان و بدیهایی که کرده ام در گذرند. عماد جان به خداوند می سپارمت و امیدوارم که از دست من راضی باشی اصغر نیکی چند کلمه با عزیز عبدالهی دارم عزیز جان امیدوارم تو نیز به این درجه برسی این حرف را برای عماد نیز می گویم عزیز جان برایت متاسفم که نتوانستم در این جهاد مقدس شرکت کنی و چندین صدامی از زمین برداری امیدوارم تو نیز بتوانی در این رزم جانانه شرکت کنی به امید پیروزی. اصغر نیکی  ۸/۲/۶۶

شهید قلب تاریخ است                 به امید باز شدن کربلا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.