خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید قاسم نوری زاده

وصیت نامه شهید قاسم نوری زاده

بسم رب الشهدا والصدیقین

وصیت نامه شهید قاسم نوری زاده

به نام خداوندی که بخشنده است در این دنیا بر مومن و کافر در آن و دنیا مومن و بس و اینجانب قاسم نوری فرزند مرادعلی متولد سال ۱۳۴۴ و شماره شناسنامه ۵۳۱ صادره از قرچک ورامین بدین شرح آغاز می شود:

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امو تابل احیاء عندربهم یرزقون

مپندارید آنانکه در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه آنان زنده هستند و نزد خدای خود روزی دار.

اما بعد: درود و سلام خدمت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر روحی فداه و پرچمدار و نایب بر حقش امام عظیم الشان امام خمینی و شهداء گلگون کفن انقلاب اسلامی ایران و خانواده های معظم و محترم شهدا ، معلولین ، مجروحین، مفقودین و اسراء و با درود و سلام به آنانکه با قلم و قدم و دست و زبان خود به انقلاب و جمهوری اسلامی و نهایتاً اسلام محمدی (ص) نظر لطف و ارادت دارند.

ولی عزیزان شهادت مرتبه ای نیست که همه و یا هر کس لایق آن باشد و بنده نیز این وصیت نامه را از آن جهت می نگارم که احتمال شهادت برای بنده حقیر روسیاه خداوند تبارک و تعالی بسیار کم و بعید است ولی به هر حال آرزو برجوانان عیب محسوب نمی شود.

به هر صورت شاید به برکت خون شهیدان الهی و در فضای عطرآگین این کربلا که بر حق بعد از کربلای حسین در مقام دوم است و به آبروی حماسه آفرینان آن شهادت نیز شامل حال بنده حقیر نیز بشود

شهید ، شهید شاهد است، حی است ، حاضر است بر همه زمانها ، عصر ها و نسلها با خون خود خط سرخی بر روی مستکبران می کشد و با آن نگاههای ربانی و ملکوتی که در لحظه شهادت دارند ارزشهای گمشده و فراموش شده انسانی را زنده می کنند

مگر نشنیده اید که حسین (ع) آموزگار بزرگ شهادت با خون خود آزادگی و مختار بودن و عاشق بودن و الهی بودن انسان را مهر کرده و به همه تاریخ درس داد و قلب تاریخ را فتح کرد و شمع تاریخ شد و سوخت و به بشریت روشنایی و نور بخشید ، حال باید مثل شمع سوخت و شکافنده بین ظلمت و نور شد.

اما پدر و مادرم بدانید که مومن واقعی با خون وضو می گیرد و به نماز عشق می ایستد و ارزش هر انسانی به عشق است.

پدر و مادر عزیزم از اینکه این همه زحمات و مشقات را برای تربیت بنده تحمل کردید واقعاً از انتهای قلبم تشکر و قدردانی می کنم. پدرو مادر عزیزم اگر خلاصه بی احترامی از فرزندتان مشاهده نموده اید اگر از فرمانتان سرپیچی کرده ام اگر … بنده را عفو نمائید می دانم که حتماً عفو خواهید کرد چون شما حامیان و پشتیبانانم بعد از خداوند تبارک و تعالی هستید، آری می دانم که عفو خواهید کرد. پدر و مادرم معذرت می خواهم از اینکه شما را در غم از دست رفتن فرزند انداختم و می دانم که حقیر این امر دشوار است ولی باید بدانید که روزی خواهیم آمد و روزی خواهیم رفت ، روزی خدا یا پدر و مادر را از فرزند خواهد گرفت یا فرزند را از پدر و مادر که این دیگر صلاح خداوند کریم است اما پدر و مادر عزیزم خوشا به حالتان که امانت خود را به خود خدا دادید، آن امانتی که از خدا دریافت کرده بودید باز به صاحب اصلی خود ( به زیباترین وجه) خداوند تبارک و تعالی برگرداندید. آری خوشا به حالتان پس شاد باشید و گریه ای که بر امانت خدا می کنید گریه شوق باشد وخوشحال باشید که امانت خدا را به بهترین وجه بدو بازگرداندید و خلاصه پدر و مادر عزیزم فرزند شما زنجیرهای اسارت و بردگی را باز کرد و آزاد شده و فقط می خواهد برای خدا کار کند، سیری شکم و دنیا و این تجمل پرستی ها و آن افکارهای احمقانه نیست ، او رفته و تمامی سنگرهای ضد انسانی و ضد ارزش را فتح کرده و سر سپرده خدا و اسلام شده، آری فرزند شما اسیر اسلام شده و به اطلاعت و عبودیت و اخلاص رسیده اگر خدا قبول کند. انشاءاله

و اما چند سفارشی به هموطنان عزیز دارم که امیدوارم در این کمبود وقت بتوانم آنان را باز گویم.

امت عزیز مدافع انقلاب اسلامی باشید و از ارزشهای والای اسلامی و انسانی پیروی کنید.

امت عزیز اتکا و توکلتان فقط و فقط به خداوند جلیل القدر باشد از اینجا درک کرده ایم و دریافته ایم که بدون توکل به خدا موفقیت حاصل نخواهد شد.

امت عزیز می دانم که چنین نخواهد شد ولی من باب تذکر عرض می کنم که مبادا امام را تنها بگذارید و آن چنان نکنید که مردم کوفه با آقا ابا عبداله کردند.

امت عزیز سختیها و مشکلات را تا آنجا که می توانید تحمل کنید چرا که این وعده الهی است همانگونه که در قرآن کریم سوره مبارکه انشراح می فرماید: ان مع العصر یسرا یعنی با هر سختی آسانی است و در آیه بعدی تکیه بر این مطلب دارد : فان مع العصر یسرا یقیناً پس از هر سختی آسانی است فقط این مطلب را بدانید که مشکلات و دردها را در هر زمینه ای که هستند از همه جوانب در نظر بگیرید و صبر داشته باشید که خدا با صابران است که ان الله مع الصابرین (گفته قرآن است). خدای ناکرده که اگر چنین نکنید پس از آن صبری که خداوند بهتان داده است کی می خواهید استفاده کنید، اگر صبرتان را برای پیشبرد اهداف عالیه اسلامی به کار نبندید پس کجا به کار خواهید بست و بدانید که اعمال شما بی پاداش نخواهد ماند و بدانید که اگر صبور باشید به جای خودش در امور زندگی مسلماً ضرر ( چه دنیوی ، چه اخروی ) نخواهید نمود. مطلب زیاد وقت کرد نهایتاً ما هم از خدمت شما امت حزب ا… مرخص شدیم و به خیل سپاهان شهدای انقلاب اسلامی پیوستیم.

انقلاب خونبار الهی به رهبری او که انشاء اله امیدوارم مورد رضای حق تعالی قرار گرفته باشد انشاء اله.

در انتها سخن را به دراز نمی کشانم و به صحبتهایمان در همین جا با چند دعای مختصر پایان خواهیم داد:

پروردگارا فرج آقا امام زمان را هر چه سریعتر نزدیکتر بفرما.

پروردگارا به رهبر عزیز و مونس جانها و امید مستضعفان جهان طول عمر و سلامتی عنایت بفرما.

پروردگارا به رزمندگان اسلامی و یاوران قرآن نصرت و پیروزی عنایت بفرما.

پروردگارا به معلولین و مجروحین انقلاب و جنگ تحمیلی شفای عاجل عنایت بفرما.

پروردگارا به خانواده های محترم و معظم شهدا ، معلولین ، مجروحین ، مفقودین و اسراء صبر عاجل عنایت بفرما.

پروردگارا مرگ تمامی ما را شهادت در راه خدمت قرار ده و …

به امید لطف و مرحمتت ، آمین یا رب العالمین

در ضمن از همه طلب حلالیت داریم.

      پیوسته دل دم به هوای تو زند      جان در تن من نفس برای تو زند

گر بر سر خاک من گیاهی روید             از هر برگی بوی وفای تو زند

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته ۱۹/۱۱/۶۴

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.