خانه » اخبار و رویدادها » کتاب ورامین شناسی ‘دیار وارنا’

کتاب ورامین شناسی ‘دیار وارنا’

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از ایرنا ، نویسنده این کتاب اظهار داشت : در دشت تاریخی ورامین آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی قرار دارد که هر روزه گردشگران و ایرانگردان داخلی و جهانگردان خارجی بی شماری از آن بازدید و با تمدن کهن این منطقه آشنا می شوند.

‘محمدرضا تاجیک’ افزود: برای معرفی هر چه بهتر آثار باستانی، تاریخی، مذهبی و جاذبه های گردشگری طبیعی به گردشگران داخلی و خارجی، مجموعه چهار جلدی کتابهای حوزه ورامین شناسی با عنوان ‘دیار وارنا’ تهیه و تنظیم شده که نتیجه بیش از ۱۵ سال تحقیقات و پژوهش است.

وی تصریح کرد: در این مجموعه چهارجلدی، شهر و بخش هایی شامل ورامین، قرچک، جوادآباد و شهرستان پیشوا مورد بررسی قرار گرفته است. در هر جلد مسایل مربوط به مردم شناسی، آداب و رسوم، غذاهای محلی و سنتی، آثار باستانی، تاریخی و مذهبی شامل مساجد، برج، قلعه ها، کاروانسراها، امامزاده ها و جاذبه های گردشگری طبیعی و طبیعت گردی همچون روستاهای هدف گردشگری و تالاب بند علیخان هر شهر بررسی شده است .

تاجیک افزود: در این کتاب تصاویر هنری و زیبای این آثار در کنار تصاویر قدیمی و یا آثار تخریب شده آنها آورده شده است .

وی افزود :هر یک از کتاب ها در ۱۲۰ صفحه و به صورت مصور با تصاویر جدید و قدیمی رنگی و سیاه و سفید به همراه نقشه های مسیرهای گردشگری و جغرافیایی و جانمایی هر اثر تهیه و تنظیم شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.