خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید اکبر سهمدینی

زندگی نامه شهید اکبر سهمدینی

شهید اکبر سهمدینی سال ۱۳۳۰ در شهرستان کوهدشت از توابع استان لرستان در خانواده ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود.
شهید اکبر سهمدینی

نام پدر : ناصر
تاریخ تواد : ۱۳۳۱
تاریخ شهادت : ۱۰/۱۰/۱۳۵۷
محل شهادت : خیابان رهبری کوهدشت
مزار شهید : کوهدشت
زندگینامه

شهید اکبر سهمدینی سال ۱۳۳۰ در شهرستان کوهدشت از توابع استان لرستان در خانواده ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود.تحصیلات ابتدایی را در همان شهرستان گذراند . او که فرزند ارشد خانواده بود به خاطر اهمیّت به خانواده خصوصأ پدر تحصیل را رها کرد و در کشاورزی به کمک پدر پرداخت .

زمانیکه عازم خدمت سربازی شد آنجا با خط امام آشنا و یار و پیرو امام گردید . فعالیتهای خود را از همان زمان آغاز کرد . دوران سربازی به خاطر عدم احترام به شاپور در حین بازدید بازجویی وشکنجه شد ولی لب به سخن باز نکرد .

پس از اتمام سربازی در کارخانه جهان صنعت مشغول به کار شد ، در آنجا مشغول به ساخت اسلحه ای می شود که در روز  امتحان با مشکل مواجه شده و مسئولین متوجه شده و عذر او را می خواهند ومتوجه دیگر فعالیتهای او می شوند .

او جهت امرار معاش و نزدیکی به تهران و دستیابی آسانتر به هم گروهان خود به شهرک مدرس ورامین نقل مکان کرد . حین فعالیت هایش با آقای رحیمی ( که پس از پیروزی انقلاب در بمب گذاری مجلس در لباس نمایندگی لرستان شهید شد . ) آشنا   می گردد . به دستور ایشان اعلامیه های کرمانشاه ، لرستان و کوهدشت را در ساک خود پنهان کرده و به همراه خانواده به سمت کوهدشت حرکت می کند تا قبل از ۱۰ دی اعلامیه ها را یرساند .

او پس از رساندن اعلامیه ها در جریان تظاهرات ده دی در خیابان رهبری کوهدشت با یکی از مأمورین ساواک درگیر شده ، آجری به طرف او پرتاب می کند آن از خدا بی خبر هم با شلیک به پیشانی شهید سهمدینی رضا و عرفان را چشم انتظار پدر می گذارد .

یک نظر

  1. از خداوند متعال آرزوی شادی روح شهدا ،موفقیت و سر افرازی خانوادهای محترم آن بزرگواران به خصوص خانواده شهید اکبر وعزیز سهمدینی را آرزومندم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.