خانه » اخبار و رویدادها » فرماندارورامین درسخنرانی پیش از خطبه های ورامین:دستگاه اجرایی ورامین در انتخابات کاملا مستقل عمل می کند

فرماندارورامین درسخنرانی پیش از خطبه های ورامین:دستگاه اجرایی ورامین در انتخابات کاملا مستقل عمل می کند

جمعه ، ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ ، ۱۵:۵۹
فرماندار ورامین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین بااشاره به اهم فعالیت های دستگاه های اجرایی شهرستان، گزارشی از پروژه های کلان و مهم ارائه داد. به گزارش روابط عمومی ستادنمازجمعه ورامین، منصوری فرماندار شهرستان ورامین که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت به بیان پروژه های شهرستان پرداخته و گفت:برخی از پروژه ها مانند پروژه سد ماملو و تصفیه خانه آب تهران ملی بود و برخی پروژه های شهرستانی بود.

سد ماملو و تصفیه خانه آب جنوب تهران

پوی در مورد سد ماملو افزود:پروژه سد ماملو با ظرفیت ۲۴۰ الی ۲۵۰ متر مکعب برای رفع بخش اعظمی از مشکلات حوزه کشاورزی و آب شرب بود و دیگری بحث تصفیه خانه آب تهران که سابقه کلنگ زنی آن به چند ده سال پیش می رسد.

جاده قم-گرمسار

وی افزود:از دیگر پروژه های بزرگ و اساسی در سطح شهرستان اتوبان قم-گرمسار که بخشی از آزاد راه حرم تا حرم است که ورامین را از بن بست خارج می کند،آسفالت جاده ری ورامین نیز با صرف قریب به ۲۳ میلیارد تومان به پایان رسید البته همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

مترو ورامین

فرماندار ورامین با اشاره به واگذاری پروژه قطار شهری ورامین به مترو تصریح کرد:پروژه مترو ورامین با واگذاری به شرکت مترو دچار تغییر و تحول گردید،ما نیاز به راه آهن نداشتیم نیاز شهرستان مترو بود و خدا را شکر با پیگیری نماینده مردم در مجلس و مسئولان دیگر پروژه به مترو واگذار گردید و در چندین ماه اخیر این طرح به شدت پیگیری گردید و در سالجاری بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مترو گذاشته بود.
وی افزود:مترو یک شریان حیاتی و یک محور توسعه برای ورامین است و مسئولین شهرستان آن را به عنوان کلید کار در نظر گرفته اند و کار تا مرحله خوبی پیش رفته است و حتی روز گذشته از کل مسیر بازدید کردیم.

ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه

وی ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه را از پیشرفتهای مهم در زمینه تقسیمات کشوری عنوان نموده و بیان داشت:این ارتقاء حالتی بین فرمانداری و استان شدن است و تحقق این امر عرصه خدمت رسانی را برای ما گسترده تر نموده و اختیارات مدیران بومی شهرستان را افزایش داده است.

استقرار فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ورامین

رییس شورای تامین شهرستان ورامین استقرار فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ورامین را از دیگر اقدامات توسعه شهرستان دانسته و گفت:این فرماندهی بیش از ۲۰ معاونت دارد و مردم از شهرستانهای اطراف برای رجوع به مقام بالادستی خود به ورامین می آیند و مرکزیت ورامین در شهرستانهای اطراف حفظ می گردد.

هم افزایی و همگرایی بین خواص شهرستان

وی هم افزایی و همگرایی بین خواص شهرستان را بسیار مناسب توصیف نموده و ابراز داشت:امروز هم افزایی و همگرایی قابل قبولی بین خواص شهرستان وجود دارد،این امر به معنا عدم اختلاف سلیقه نیست،خیر،این اختلافها باعث رحمت است اما مسئولین شهرستان در مورد مسائل اساسی شهرستان اتفاق نظر دارند.

منطقه ویژه اقتصادی ورامین

فرماندار شهرستان ورامین پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین که از مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بود را مورد اشاره قرار داده و گفت:حوزه معاونت برنامه ریزی فرمانداری روی این موضوع جدیت خاص دارد البته این کار زمان بر است،منطقه ویژه اقتصادی دروازه ورود به بازارهای جهانی است و باعث رونق شهرستان می شود.

ساخت ۲۰ هزار مسکن مهر،پیشرفت های کشاورزی،ورزشی وفرهنگی

وی ساخت ۲۰ هزار مسکن مهر،آبرسانی قطره ای و مکانیزه برای ۲۷۰۰ هکتار زمین را به عنوان دیگر اقدامات عمرانی شهرستان نام برده و گفت:پیش از روی کار آمدن دولت نهم ودهم سرانه ورزشی ۵ و نیم سانتی متر مربع بود و در حال حاضر این سرانه به حدود سه برابر افزایش یافته و قریب به ۱۷ و نیم سانتی متر مربع رسیده است.

انتخابات مجلس؛دستگاه اجرایی ورامین در انتخابات کاملا مستقل عمل می کند

منصوری سپس با مهم ارزیابی نمودن انتخابات آتی مجلس گفت:این انتخابات گفتمان آتی نظام را رقم خواهد زد،اگر در حال حاضر دولت عدالت محور و آرمانخواهی فعالیت می کند به دلیل آنست که قبل از آن مجلس اصولگرا تشکیل گردیده بود و دولت محصول این مجلس بود،البته ما به برخی از دوستان اصولگرا انتقاد داریم.
وی در مورد نماینده آینده مجلس تصریح کرد:مردم دنبال کار هستند،گرینه ای را می خواهند که با اخلاص،مدیریت و وقت گذاری مسائل آنها را پیگیری کند.
ایشان در پایان با تاکید بر استقلال دستگاه اجرایی شهرستان در انتخابات گفت:دستگاه اجرایی ورامین در انتخابات کاملا مستقل عمل می کند و استقلال این دستگاه بیش از هرچیز اهمیت دارد،بنده به مدیران نیز تاکید کرده ام که هر رییس اداره که می خواهد فعالیت تبلیغاتی و انتخاباتی کند استعفا داده و برود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.