خانه » اخبار و رویدادها » اجرای طرح ساماندهی پلاک‌های منازل، مراکز اداری و تجاری شهر ورامین

اجرای طرح ساماندهی پلاک‌های منازل، مراکز اداری و تجاری شهر ورامین

فارس: طرح ساماندهی پلاک‌های منازل و مراکز اداری و تجاری شهر ورامین توسط شهرداری این شهر اجرایی شد.

مسئول طرح ساماندهی پلاک‌های منازل و املاک شهرداری ورامین از اجرایی شدن طرح ساماندهی پلاک‌های منازل و مراکز اداری و تجاری شهر ورامین خبر داد و گفت: در راستای بهبود وضعیت مبلمان شهری و دسترسی آسان‌تر به مشخصات ملکی منازل و واحدهای اداری و تجاری، این طرح توسط شهرداری تهیه و اجرایی شد.

یاسر هادی‌زاده تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های تخصصی و مطالعات لازم و به هنگام‌سازی جغرافیایی و ساخت پلاک در فاز نخست، با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال عملیات اجرایی نصب پلاک‌های جدید ۵۰ هزار واحد مسکونی، اداری و تجاری ورامین آغاز شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پلاک‌ها از جنس آلومینیوم و به رنگ آبی کوره‌ای و در ابعاد ۱۲ در ۲۲ سانتیمتر و شامل دو آرم برجسته شهرداری ورامین و اداره پست و در سه بخش از جمله درج شماره کد پستی ۱۰ رقمی، شماره پلاک (حک شده بر روی پلاک) و شماره منطقه و ناحیه به صورت کد درآمدی نوسازی بوده که در زمان پرداخت عوارض نوسازی این کد به صورت برچسب به شهروندان تحویل داده می‌شود.

هادی‌زاده بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح کلیه پلاک‌های آبی منازل مسکونی و مراکز تجاری و اداری که در طول ۳۰ سال اخیر بدون تغییر و در شرایط ساده و نامناسب قرار داشت تعویض می‌شود.

مسئول طرح ساماندهی پلاک‌های منازل و املاک شهرداری ورامین تغییرات اعمال شده در پلاک‌ها را با هماهنگی شرکت پست دانست و گفت: جهت اجرای این طرح با ادارات مختلفی از جمله شرکت پست هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته و با شروع اجرای این پروژه، به منظور رفاه حال شهروندان، تا سه ماه شماره پلاک‌های قدیمی منازل در همان مکان فعلی در کنار پلاک‌های آبی جدید قرار خواهد گرفت.

وی در زمینه مزایای اجرای این طرح گفت: انجام آسان مرسولات پستی به درب منازل، دسترسی آسان جهت پرداخت هزینه و دریافت مفاصاحساب املاک تجاری، اداری و صنوف و رسیدگی به پرونده‌های شهرسازی آنها، تسریع در اخذ مفاصاحساب برای شهروندان بدون همراه داشتن مدارک و صرفا اعلام مشخصات پلاک آبی و کد پستی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

مسئول طرح ساماندهی پلاک‌های منازل و املاک شهرداری ورامین اظهار امیدواری کرد: همزمان با اجرایی شدن این طرح، شهروندان در مواقع مراجعه به شهرداری و پیگیری امور خود، به ویژه در مورد پرونده‌های شهرسازی و معماری، املاک و مستغلات، درآمد، نوسازی، پیشه‌وران و … با روند بهتر و سریع‌تری به تقاضاهایشان رسیدگی می‌شود.

هادی‌زاده گفت: در اجرای این طرح که تاکنون روند مطلوبی داشته، بعضا پلاک و یا کد پستی برخی املاک و منازل تغییر می‌نماید و من‌بعد شماره پلاک و یا کد پستی املاک مذکور شماره‌های جدید نصب شده بر روی درب منازل و یا املاک آنان است.

وی در پایان ضمن درخواست از شهروندان تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح، طرح نامگذاری معابر فاقد نام و یا معابر فاقد تابلو نیز انجام و تابلوی آنها نیز در حال نصب است و شهروندان محترمی که معابر و کوچه‌های آنها فاقد نام و یا تابلو است، می‌توانند برای پیگیری امر نامگذاری و یا نصب تابلو به واحدهای انفورماتیک و یا زیباسازی شهرداری مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳۶۲۶۲۵۲۹ تماس بگیرند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.