خانه » اخبار و رویدادها » غلامی : علما مردم را با مضامین مناجات شعبانیه آشنا کنند

غلامی : علما مردم را با مضامین مناجات شعبانیه آشنا کنند

فارس : حجت‌الاسلام رضا غلامی ، دعا را از موضوعات مهمی دانست که اسلام بر آن دستور داده است و تصریح کرد: دعا آثار فراوانی در زندگی انسان دارد و گاهی دعا کردن دارای موضوعیت و ثواب است و در تربیت، تهذیب و ارتباط انسان با خدا تاثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه به بیان کاربرد‌های دعا پرداخت و گفت: گاهی دعا رفع بلا می‌کند، یعنی دعا کردن بعضی از مشکلات را قبل از رسیدن، بر طرف و رفع می‌کند و گاهی نیز گرفتاری‌های پیش‌آمده به وسیله دعا رفع می‌شود.

غلامی مناجات شعبانیه را یکی از والاترین دعاهایی دانست که درس‌های فراوانی در آن هست و افزود: یکی از مضامین بلند این مناجات تربیت و بالا بردن معرفت انسان است و اولیای خدا مقید بودند که مناجات شعبانیه را همواره بخوانند و مورد توجه قرار دهند، لذا مشخص است یک انسان عادی نمی‌تواند این کلمات را با این مضامین بلند تبیین کرده باشد.

مناجات شعبانیه باید به طور هماهنگ در شهرستان برگزار شود

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا مراسم مناجات شعبانیه کمتر در ورامین برگزار می‌شود، گفت: البته در بسیاری از مساجد شهرستان دعای مناجات شعبانیه خوانده و ترجمه می‌شود. به عنوان مثال هفته گذشته در محسنیه ورامین برگزار شد و در هفته جاری هم در شهرک باغخواص به همت هیئت جوانان حضرت اباالفضل (ع) که یکی از هیئت‌های خوب، ارزشی و دارای برنامه‌ شهرستان است برگزار می‌شود، منتها مناجات شعبانیه نیز باید مانند زیارت جامعه کبیره، دعای کمیل و ندبه در مکان مشخص و به طور هماهنگ برگزار شود، چرا که تاثیر‌گذاری خوبی در زندگی انسان دارد.

مناجات شعبانیه معرفت و شناخت انسان را بالا می‌برد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین، قرچک و پیشوا تاکید کرد: علما و مبلغان باید در روضه‌های خانگی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود مردم را با مضامین بلند مناجات شعبانیه آشنا و ترغیب کنند تا مردم شیفته‌ این دعا شوند و این امر فراگیر شود.

غلامی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه‌ ماه مبارک رمضان هستیم باید از مناجات شعبانیه که باعث بالا رفتن سطح معرفت و شناخت انسان می‌شود بهره بگیریم. چرا که رسول اکرم در خطبه شعبانیه ما را به این امر توجه فراوانی فرمودند.

لازم به ذکر است مراسم مناجات شعبانیه روز پنج‌شنبه مورخ ۲۲ تیرماه جاری از طرف هیئت جوانان حضرت اباالفضل (ع) با نوای برادر سید محسن گتمیریان در شهرک باغخواص ورامین برگزار می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.