خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » شهید ابوالفتح گلعباسی (از شهدای ۱۰ دی ورامین)

شهید ابوالفتح گلعباسی (از شهدای ۱۰ دی ورامین)

شهید ابوالفتح گلعباسی

شهید ابوالفتح گلعباسی در سوم تیر ماه ۱۳۳۹ در محله شاه حسین ورامین دیده به جهان گشود. نام پدر : غلامرضا

تارخ تولد : ۱۳۳۹
تاریخ شهادت: ۲۸/۷/۱۳۵۷
محل شهادت : دبیرستان مصطفی خمینی‌(پهلوی سابق)
مزار شهید : حسینیه شاه حسین
زندگینامه شهید
شهید ابوالفتح گلعباسی در سوم تیر ماه ۱۳۳۹ در محله شاه حسین ورامین دیده به جهان گشود . از همان اوایل کودکی به طور منظم در جلسات و هیئات مذهبی شرکت می نمود . تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانید . همزمان با اوج درگیری ها و جریانات انقلاب  ۱۳۵۷ در امتحانات تربیت معلم استان سمنان قبول شد ولی به علت شدت فعالیت هایش به ورامین بازگشت و به همراه دوستانش در تظاهرات ها وفعالیت های مخفیانه شرکت می نمود در نهایت در یکی از همین فعالیت ها که بر علیه مسئولان دبیرستان مصطفی خمینی ( پهلوی سابق) انجام شد در اثر آتش سوزی در مدرسه به بیمارستان منتقل شد امّا به علت عدم رسیدگی لازم پس از چند روز در آبان ماه ۱۳۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد . مزار پاکش در حسینیه شاه حسین ورامین نورافشانی می کند .
مادر شهید
ای کاش دنبالش رفته بودم …

امیر را خیلی دوست داشتم پسرم زیبا و قوی بود زمانی از خانه بیرون می آمدتا به مدرسه برود همیشه از مسیر باغی که نزدیک منزلمان بود می رفت ، آهسته دنبالش میرفتم تا کسی به او آسیبی نرساند ، نگرانش بودم .امّا آخرین بار که از خانه خارج می شد کتانی پوشیده بود پرده را کنار زده بود که برود ، برگشت،  ایستاد ونگاهی کرد و رفت ………… ای کاش دنبالش رفته بودم .

بخشی از وصیت نامه شهید

بار خدایا تورا شکر میگویم که توفیق جهاد در راه خودت را به این بنده حقیر گنهکار عطا کردی وسپاس می گویم تو را که بعد از چندین ماه جهاد مرا به سوی خود خواندی و شربت شهادت را به این بنده روسیاه خود نوشاندی .

پروردگارا هر چندمن در راه توکشته شدم ولی بار گناهانم بسیار سنگین است و عاجزنه از تو تقاضا دارم که بر من حقیر رحم کنی وشب اول قبررا بر من آسان گردانی  .

در پایان به امام خمینی میگویم : ای که وجودم از تو زده شد تا آخرین لحظه بر پیمان خود استوار ماندم .

ابو الفتح گلعباسی
۵۴/۴/۱۷
منبع : سایت ساجد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.