خانه » اخبار و رویدادها » هنرمند ورامینی تئاتر محیطی با موضوع شهدای غواص را اجرا می نماید

هنرمند ورامینی تئاتر محیطی با موضوع شهدای غواص را اجرا می نماید

shafiei

امیرحسین شفیعی در جمع خبرنگاران از اجرای نخستین نمایش تئاتر محیطی با موضوع شهدای غواص خبر داد و اظهار داشت: این نمایش روایت‌گر اعزام شهدای غواص تمرینات سخت و فشرده آن‌ها برای اجرای عملیات و نحوه شهادت آنان با دستان بسته خواهد بود و در این نمایش بیش از ۵۰ بازیگر مطرح تئاتر خیابانی کشور به ایفای نقش خواهند پرداخت.

نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی کشور گفت: تشییع باشکوه شهدای غواص در تهران و استقبال بی‌نظیر مردم ایران از پیکر پاک این عزیزان بار دیگر نشان داد مردم ایران با تمام اختلافات و سلایق برای شهدای دفاع مقدس احترام قائل ‌هستند.

وی افزود: این شهدا در واقع دو بار به کمک ما مردم آمدند که یک‌بار با اهدای جان عزیزشان برای دفاع از آب و خاک ایران و یک‌بار دیگر هم با پیکرهای پاکشان برای نجات ما از گرفتاری‌های ذهنی و روحی این روزها بود که همین امر موجب وحدت بیشتر مردم حول محور شهدای عزیز شده است.

 کارگردان تئاتر خیابانی کشور تاکید کرد: من به‌عنوان یک هنرمند و با استفاده از ابزارهای هنری وظیفه دارم پیام شهدای غواص که جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی است را به نمایش بگذارم گرچه ابزارهای موجود در تئاتر برای نمایش کامل ایثار این عزیزان بسیار محدود است.

این هنرمند ورامینی افزود: با حمایت چندین دستگاه و همچنین بنیاد رودکی و حوزه هنری، نمایشی با محوریت ۱۷۵ شهید غواص که روایت‌گر اعزام شهدای غواص، تمرینات سخت و فشرده آن‌ها برای اجرای عملیات و نحوه شهادت آنان با دستان بسته در حال تهیه و برنامه‌ریزی است.

شفیعی با بیان این‌که در این نمایش بیش از ۵۰ بازیگر مطرح تئاتر خیابانی کشور به ایفای نقش خواهند پرداخت، تصریح کرد: در حال حاضر گروه کارگاه تئاتر خیابانی ایران در حال آماده‌سازی نمایش و انتخاب بازیگران است و تمرینات گروه نیز از ۱۷ شهریور آغاز می‌شود و امیدواریم از اواخر شهریورماه این اثر هنری را به‌مدت ۳۰ شب به‌صورت محیطی اجرا شود.

مدیر سابق انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین به تشکیل اتاق فکر برای تولید این نمایش اشاره کرد و افزود: به‌دلیل این‌که این نمایش نخستین کار هنری و نمایشی در حوزه شهدای غواص است به‌دنبال آن هستیم که از تمام ظرفیت‌های هنری و تصویری در کنار خلاقیت‌های بازیگران در اجرای نمایش بهره ببریم.

وی عنوان کرد: این نمایش به‌صورت کامل در آب اجرا می‌شود و هم‌اکنون فضای حوض بزرگ پارک دانشجو تهران، برای اجرای این نمایش در نظر گرفته شده است اما بعد از پایان اجرای این نمایش در این پارک در صورت درخواست استان‌های دیگر قابلیت اجرا در استان‌ها و شهرهای دیگر را نیز دارد.

شفیعی در پایان گفت: در حال حاضر نویسندگی و کارگردانی این نمایش بر عهده من و علی براتی طراح حرکت و روح‌الله زندی‌فر، مجری طرح این نمایش خواهد بود.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.