خانه » اخبار و رویدادها » همایش ملی ستارگان درخشان در ورامین برگزار شد

همایش ملی ستارگان درخشان در ورامین برگزار شد

پیش از ظهر امروز همایش ملی ستارگان درخشان با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان های استان تهران در سالن همایش های شهرداری ورامین برگزار شد.

در این مراسم خانواده شهدای ۱۵ خرداد وشاهدان عینی این قیام تاریخی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و فعالان فرهنگی و اجتماعی ورامین حضور داشتند.

محسن ممیزی دبیر همایش ملی ستارگان درخشان در این آیین اظهار داشت: همایش ملی ستارگان درخشان با هدف معرفی دستاوردها و اهداف این قیام تاریخی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ از سوی دانشگاه علمی کاربردی و ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان ورامین برنامه ریزی شده است.

دبیر همایش ملی ستارگان درخشان افزود: این همایش تلاش دارد تا با اشاره به نقش قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ از پرچمداران و فعالان این حماسه بزرگ تشکر و قدردانی کند و در این راستا باید از همه کسانی که ما را در برگزاری این همایش کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین عنوان کرد:مردم شهرستان ورامین، بعدازظهر روز ۱۵ خرداد ۴۲ به پل باقرآباد رسیدند اما متوجه شدند جاده توسط نیروهای نظامی بسته شده است.

وی تصریح کرد: به رغم هشدار نیروهای نظامی، مردم به حرکت خود ادامه دادند و مأموران نظامی که هشدار خود را بی نتیجه می دیدند، به سمت مردم تیراندازی کردند و کفن پوشان ورامینی را به خاک و خون کشیدند،آمار دقیق کشته شدگان قیام ۱۵ خرداد هرگز مشخص نشد، به طوری که این آمار از چهار تا ۱۵ هزار نفر ذکر شده است.

این مسئول گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم ولایتمدار و مومن این منطقه دست از مبارزه برنداشتند و همواره در جبهه های دفاع حق علیه باطل جنگیدند و بیش از ۱۴۰۰ شهید سرافراز از این شهرستان در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم امام و انقلاب شد.

وی تأکید کرد: تاریخ در نهم و دهم دی ماه ۱۳۸۸ تکرار شد و وارثان قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بار دیگر کفن پوشیدند و در دفاع از ولایت و ارزش های نظام اسلامی با پای پیاده به سمت تهران حرکت کرده و پیوند ناگسستنی خود با ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.

ممیزی یادآور شد: حرکت کفن پوشان ورامین بسیار تاریخ ساز و مهم بود به طوری که بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و صاحبنظران در موضوع فتنه معتقدند که یکی از عوامل کمرنگ شدن حضور فتنه گران در خیابان های تهران، حضور و مانور حماسی مردم کفن پوش ورامین در سطح پایتخت بود که آمادگی خود را برای شهادت در راه ولایت اعلام داشتند.

برخی به دنبال تضعیف مبارزه با نظام سلطه هستند

ظهر امروز حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در همایش ملی ستارگان درخشان در ورامین با اشاره به نقش مردم ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ورامین مردمی شریف، متدین، شهید پرور و انقلابی هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ورامین پیشکسوتان عرصه جهاد و مبارزه بوده که افتخار حضور در حرکت پرخروش و عزت آفرین ۱۵ خرداد سال ۴۲ را دارند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از حرکت عظیم ملت بزرگ ایران در پانزدهم خرداد سال ۴۲ الهام می گیرد و بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب اسلامی بر این واقعیت اصرار دارند که مبدأ انقلاب و این حرکت بزرگ و عظیم پانزدهم خرداد است.

حجت الاسلام ابوترابی اضافه کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی ریشه در یک تاریخ کهن دارد و ارزش های متراکم، مبانی اعتقادی و تاریخ ایران اسلامی ملت ایران ورق های زرینی هستند که نقش تعیین کننده ای در تدوین انقلاب اسلامی داشتند.

ملت ایران در خلق انقلاب اسلامی نقش محوری دارند

این مسئول عنوان کرد: بدون تردید ملت ایران و ارزش های اسلامی و ملی در خلق این انقلاب نقش محوری داشتند و نگاه امام راحل به پانزدهم خرداد به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی تببین کننده این دیدگاه است که انقلاب اسلامی بر اساس اسلام، ارزش های متعالی دین و مرجعیت و ملت ایران نهاده شده است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مرجعیت دینی به عنوان یک عنصر اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی بر اسلام، ارزش های اسلامی و اصول و مبانی دینی اصرار دارد و موتور محرکه اسلام است.

وی گفت: مرجعیت دینی بر اساس آموزه های دین حرکت کرده و با الهام از قرآن و دین سخن می گوید به همین خاطر هویت مرجعیت به ارزش های دینی است و بدین ترتیب اسلام به عنوان هدف و مقصود نهایی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

ابوترابی  ادامه داد: باید بر این نکته تأکید داشت که انقلاب اسلامی برگرفته از مرجعیت دینی بوده و محور انقلاب اسلامی است و با حضور تعیین کننده مرجعیت که حرکت آن مبتنی بر مبانی دین و مکتب اهل بیت بود این نهضت اسلامی به ثمر نشست.

این مسئول تأکید کرد: عنصر دیگری که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری ایفا کرد، مردم بودند به همین خاطر عنصر مردم بود که به ندای مرجعیت دینی پاسخ داد و در مسیر او قدم برداشت به همین خاطر باید انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب مردمی دانست.

وی گفت: ارکان سه گانه انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ تعریف می شود لذا امام راحل تأکید دارند که مبدأ انقلاب اسلامی، پانزدهم خرداد است و باید شناسنامه انقلاب به درستی تعریف شود.

برخی به دنبال تضعیف مبارزه با نظام سلطه هستند

این مسئول یادآور شد: در دوران مبارزه مردم با استبداد شاهنشاهی هدف مردم حذف شاه و رژیم آن بوده اما در بقیه انقلاب ها متفاوت بوده به طور مثال در مشروطه علما به میدان آمدند تا استبداد را بردارند و خواستند سلطنت را مدیریت کنند. اما انقلاب پانزده خرداد چهل و دو به حذف و کنار گذاشتن سلطنت اشاره دارد.

وی بیان داشت: عدم غفلت از آرمان های انقلاب اسلامی نقش عمده و تعیین کننده ای در وحدت ملت ایران دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر ادامه راه و مسیر امام تأکید دارند.

حجت الاسلام محمد حسین ابوترابی فرد در حاشیه همایش ملی ستارگان درخشان در ورامین با اشاره به این نکته که امروز نظام سلطه در موضع ضعف قرار دارد اظهار داشت: امروز ملت ایران نظام سلطه را مورد تهاجم قرار دادند  به همین خاطر نظام سلطه در موضع ضعف قرار دارد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل پرچم مبارزه با ظلم و سلطه را برداشتند و رژیم اسراییل را یک غده سرطانی عنوان کردند به طوری که به برکت تفکر امام راحل امروز مقاومت اسلامی در لبنان رسما اعلام می کند که در پاسخ به شهادت نیروهای مقاومت اسلامی در بلندی های جولان، صهیونیست ها را در سرزمین اشغالی مورد تهاجم قرار می دهند و این کار را انجام داده و اسراییل نمی تواند هیچ پاسخی بدهد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در هر میدانی که مقابل آمریکا قرار گرفته، پیروز شده است و امروز نیز یک میدان هسته ای برای کشور باز شده و همان شکست ها برای آمریکا تکرار خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: این عزت و اقتدار ایران اسلامی به برکت ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای سست کردن اعتقادات ملت ایران از طریق ماهواره اظهار داشت: ماهواره ها دین و اخلاق ملت ایران را هدف قرار داده است به همین خاطر باید ملت ایران بر روی اصول خود ایستادگی کند.

ابوترابی یادآور شد: چادرهای مشکی زنان ما، پرچم های اسلام و رمز اقتدار این ملت است و باید از آن محافظت و پاسداری کرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.