خانه » اخبار و رویدادها » هشدار و توصیه های آیت الله موحدی کرمانی به مسئولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن ورامین

هشدار و توصیه های آیت الله موحدی کرمانی به مسئولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن ورامین

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در راهپیمایی پرشور و شکوه شهرستان ورامین که با حضور مسئولین و عموم شهروندان برگزار شده بود گفت: ۲۲بهمن روزی است که مردم دنیا به خصوص مسنضعفان به ایران امیدوار شدند.

وی تصریح کرد: ایران ما قبل از انقلاب هیچ بویی از اسلام نداشت و تمام آن افکار بیگانه از طریق شاه در ایران حاکم بود، شاه نیز از طریق مستشاران آمریکایی که در ایران حضور داشتند کشور را داره می کرد.

آیت الله موحدی کرمانی

آیت الله موحدی کرمانی افزود: محمدرضا شاه از ترس اینکه آمریکا او را مانندپدرش رضا شاه به جزیره ای بفرست تا زمانی که بمیرد، تمام کشور را در اختیار آمریکایی ها قرار داد تا جایی که تمام فرهنگ، اقتصاد و امورات مختلف کشور به دست آمریکا بود و از همین رو نیز بر ضد اسلام تبلیغات گسترده ای در ایران صورت می گرفت.

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان اینکه چیزی که در ایران وجود نداشت عزت اسلامی بود خاطر نشان کرد: مسلمانان و ایرانی ها در زمان شاه عزتی در جهان نداشتند، زمانی که ایرانی ها برای مناسک حج به عربستان می رفتند آنها به ایرانی های یهودی می گفتند و دلیلش نیز این بود که می گفتند ایرانی ها خون مسلمانان را می ریزند.

وی پس از بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی نه استقلال داشتیم و نه سربلند بودیم اظهار کرد: زمانی که به امام خمینی(ره) گفتند که شاه قوی است و نمی توانید فعالیتی علیه آن بکنید زیرا پشتیبان شاه آمریکا است و او نیز ابر قدرت است و نمی گذارد به شاه مشکلی پیش آید، امام خمینی(ره) پاسخ داند به خواست خدا کارم را انجام می دهم زیرا قدرت خدا بزرگترین قدرت است و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: امام خمینی(ره) به قدرت خدا اتکا کرد زیرا خدا می گوید مظلومین به پا خیزید و زیر بار ظلم نروید هر چند که می خواهد آن فرد قدرت مطلق باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: امروز را نباید فقط ببینیم که دنیا اسلام مملو از تفنر از آمریکا است و شعار حمایت از امام راحل را کل کشور در بر گرفته است، قبل از انقلاب بردن نام امام خمینی(ره) جرم بود و اگر کسی رساله امام را در دست داشت مورد شکنجه قرار می گرفت.

این فعال سیاسی قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: علمای ما در زندان ها زیر شکنجه ها عذاب دیدند و حتی شهید شدند ولی امام خمینی(ره) اعلام کردند علی رغم تمام این مشکلات می توانیم باز هم پیروز شویم و این یعنی قدرت خداوند متعال؛ از سوی دیگر نیز همه مطیع امر رهبر زمان بودند و همین باعث شد که شاه فرار کند و حتی آمریکا نیز نتوانست او را در جایگاه خود حفظ کند.

وی افزود: قانون ننگین کاپیتولاسیون می گفت که هر آمریکایی در ایران هر جنایتی بکند دادگاه ایران حق ندارد او را محاکمه کند، زمانی که امام خمینی(ره) از این قانون مطلع شدند اعلام کردند ایران را فروختند.

آیت الله موحدی کرمانی پس از بیان اینکه همان زمان امام خمینی(ره) گفتند می توان ایران را درمان کرد و دیدیم که از ریشه آن را درمان کرد، خاطر نشان کرد: ریشه فساد در ایران شاه بود که امام راحل گفتند شاه باید برود و ساقط شود و نظام شاهنشاهی به زباله دان تاریخ برود که امروز نیز می بینیم همینگونه هم شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: روحانیون صحبت های امام خمینی را از نجف به مساجد آورده و برای مردم می خواندند که مردم نیز فهمیدن در دستگاه شاه چه می گذرد، آن زمان بود که فهمیدند بیت المال کجا خرج می شود، از آن زمان مردم ایران عاشورایی و حسینی شده و ارزش شهادت را فهمیدند تا جایی که نوجوانان ما در زمان جنگ تحمیلی در سنین پایین وصیت نامه های بزرگی می نوشتند.

وی انقلاب اسلامی را تحول بزرگ فرهنگی دانست و افزود: در زمان جنگ تحمیلی دیدیم که حتی افرادی که کمتر از ۱۵ سال داشتند با اشتیاق و با فریب های مختلف به خط مقدم می رفتند و این نشان از این دارد که امامی که توانست این انقلاب را به وجود آورد، توانست عشق به مادیات و دنیا را نیز در بین عموم مردم کم کند ولی باید ببینیم امروز نیز فرهنگ و منطق ما همانگونه باقی مانده است.

آیت الله موحد کرمانی تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که جوانان و بزرگانی از ما جانباز، اسیر و یا حتی شهید شده اند و خونها برای این انقلاب ریخته شده است که انقلاب پیروز شد.

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان اینکه امام خمینی(ره) اعلام کرده است مهمتر از انقلاب کردند حفظ کردن آن است تصریح کرد: باید این امانت امام و شهدا که در دستان ما است حفظ کنیم؛ جوانان ما با پاکی، زنان ما با حفظ حیا و حجاب می توانند در این زمینه پیش قدم باشند و مسئولین ما نیز در زمینه انقلاب و حفظ آن وظایف سنگینی دارند.

این فعال سیاسی پس از بیان اینکه باری به دوش مسئولین است که باید امانتدار باشند گفت: قرآن می گوید اگر قدرت و حکومت به دست شما آمد باید این اصول را حفظ کنید که یکی از این اصول حفظ چهره زیبای کشور و همچنین نماز است که باید اهمیت داده شده و حفظ شود.

وی اظهار کرد: مسئولین اجازه ندارند بگوید که لازم نیست انسان ها را به زور به بهشت بریم و باید در جواب به آنها بگوییم باید تمام تلاش خود را برای بهشتی شدن جامعه انجام دهند تا اقتصاد و معیشت و فرهنگ کشور اسلامی شود.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: اگر دزدی ثروت ما را به غارت برده و اگر آمریکا ثروت ما را غارت گرده است باید فریاد بزنیم که پولمان را به ما برگردانید ولی رهبری می فرماید نباید چشم به دست آنها بدوزیم و به آنه اامیدوار باشیم زیرا ما مسلمان هستیم.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: باید به منابع کشور و اقتصاد خودمان امید داشته باشیم و از این طریق می توانیم روی پای خودمان بدون نیاز به غرب خودمان را تامین کنیم.

وی بیان کرد: حکومت و مسئولین باید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند و این غلط است که ببینند که زیر میزی است ولی کاری نکنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حقوق و مزایای افراد را باید به گونه ای کنند که انسان های ضعیف نیز بتوانند به راحتی زندگی کنند و مشکلی در معیشت خود نداشته باشند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: قبل از انقلاب امام خمینی(ره) گفت که شاه را می توانیم از کشور بیرون کنیم ولی حال باید بگوییم که آیا نمی شود جامعه را پاک کرد.

وی پس از بیان اینکه مسئولین وظیفه سنگینی بر عهده دارند تصریح کرد: امام علی(ع) می گوید اگر این چهار چیز در جامعه اسلامی به وجود آید مسئولین باید بدانند که خطر جامعه را تهدید می کند که اولین آن اصول را ضایع کردن است به این معنی که اصول حکومت و دین نادیده گرفته شود.(۱)

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: برخی از حرکات دینی پایه است که باید آنها را حفظ کرد که یکی از آنها ارتباط با خدا و ولایت، عدالت، اقتصاد و موارد شبیه به این که همگی از اصول دین ما هستند.

وی ولایت فقیه را یکی از اصول نظام و اسلام دانست و افزود: باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا این اصل که بسیار مهم نیز هست خاموش نشود و از بین نرود.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئولیت دادن به افراد نالایق یکی دیگر از خطرات است که دین مبین اسلام به آن اشاره های مختلفی کرده است که از همینجا باید به رئیس جمهور اعلام کنیم زمانی که می خواهید کابینه را به مجلس معرفی کند باید تمام کشور را بگردید و ببیند بهترین فرد برای وزیر آموزش و پرورش کیست و بدون در نظر گرفتن روابط بهترین و پاکترین را به مجلس معرفی کنید، البته این برای تمام وزرا می باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مجلس نیز که می خواهد به کابینه رای دهد باید دقت کند تا ادای به امانت کند، از سوی دیگر نیز مردم نیز که می خواهند به رئیس جمهور و شوراها رای دهند باید دقت کامل را بکنند تا به کاردان ترین فرد رای دهند.

وی ضمن بیان اینکه دین و کاردانی باید برای مسئولین در نظر گرفته شود تصریح کرد: آن چیزی که کشور را قبل از انقلاب پیروز کرد وحدت و دنباله روی از امام خمینی(ره) بوده است و بعد از امام راحل نیز که تمام توطئه ها از بین رفت که دلیل آن نیز پیروی از ولی فقیه بوده است که نشان می دهد باید گوش به دستور رهبری باشیم زیرا رهبری آگاه و هوشایار و دلسوز داریم و به مطالب مختلف هشدار می دهد که باید به آنها توجه کنیم. منبع: ورامین ما

۱) امام علی (علیه السلام) می فرمایند:«یستدل علی ادبار الدول باربع: تضییع الاصول و التمسک بالفروع(بالغرور)و تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل ». انحطاط دولت ها و حکومت ها را به چهار چیز می توان شناخت: ضایع کردن مسائل اصولی و پرداختن به مسائل فرعی و گزینش افرادفرومایه و به عقب راندن عناصر لایق و شایسته.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.