خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » حمایت درمانی کمیته امداد از ۲۸۴۷ خانواده در ورامین

حمایت درمانی کمیته امداد از ۲۸۴۷ خانواده در ورامین

komite-emdad

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین گفت: هم اکنون ۲۸۴۷ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ورامین از خدمات درمانی این نهاد بهره مند شده اند.

حمید آرونی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی طی چند سال گذشته اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) را باید یکی از دستاوردهای مهم و اثربخش انقلاب اسلامی عنوان کرد که به سفارش بنیانگذار انقلاب اسلامی تشکیل شد، طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد به خوبی با شناسایی مشکلات و پیگیری اهداف مد نظر، توانست قدم های کم نظیری را در راستای محرومیت زدایی در سطح کشور بردارد، در این میان شهرستان ورامین همواره در زمینه کمک های مردمی و حل مشکلات و معضلات اقشار کم بضاعت و بی بضاعت پیشگام بوده و مردم این دیار کمک های قابل توجهی را در این زمینه به کمیته امداد اهدا کرده اند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین در طول سالیان گذشته، همکاری موثر و مداومی را با نهادها و ارگان های مختلف برای استفاده از ظرفیت های موجود در راستای محرومیت زدایی داشته است به همین خاطر صندوق های این کمیته در مناطق مختلف ورامین نصب و آماده جمع آوری کمک های مردمی است.

این مسئول عنوان کرد: از طرف دیگر کمیته امداد حضرت امام ورامین همکاری ویژه ای را با پایگاه نماز جمعه این شهرستان برقرار کرده و در مناسبت ها و حوادث اضطراری با حضور در این پایگاه دینی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کند.

آزونی بیان داشت: همچنین کمیته امداد ورامین در جریان جنگ غزه و کمک به مردم مظلوم فلسطین و همچنین جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به برخی مناطق زلزله زده در طول ماه های گذشته قدم های قابل توجهی را برداشته است.

این مسئول یادآور شد: کمیته امداد همه تلاش و توان خود را برای حمایت از خانواده های کم بضاعت به کار گرفته به همین خاطر هم اکنون ۲۸۴۷ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ورامین از خدمات درمانی این نهاد بهره مند می باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین گفت: خدمات کمیته امام بسیار گسترده بوده و در یک رشته خاض خلاصه نمی شود به همین خاطر اعطای وام، پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد، تهیه جهیزیه عروس های کم بضاعت و بی بضاعت، تأمین لوازم مدارس دانش آموزان کم برخوردار و بسیاری از خدمات دیگر در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وی بخش بهداشت و درمان را یکی دیگر از خدمات مهم و اساسی کمیته امداد عنوان کرد و متذکر شد: کمیته امداد برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان با پرداخت بخشی از این هزینه ها در رفع دغدغه آنان اقدام می کند و در همین راستا در شش ماهه ابتدای سالجاری مبلغ ۳۴۱ میلیون ۱۵۵هزار ریال به حساب ۳۸۲ نفر از مددجویان واریز کرده است.

آرونی با اشاره به اجرای طرح غربالگری دانش موزان کم بضاعت تأکید کرد: این طرح برای ۱۰۵ نفر از مردان بالای ۵۰ سال تحت پوشش ورامینی به مبلغ ۱۲ میلیون ۶۰۰ هزار ریال و نیز طرح غربالگری بینایی سنجی برای ۳۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان به مبلغ ۱۲ میلیون ۴۰۰ هزار ریال اجرا شد.

وی از واریز مبلغ ۱۴۹ میلیون ۸۰۶ هزار ۶۳۸ ریال به حساب تأمین اجتماعی بابت حق بیمه شش ماه ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: این مبلغ برای ۳۸۲ نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه شده تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.