خانه » اخبار و رویدادها » واکنش روزنامه های زنجیره ای به نطق فوق العاده نماینده ورامین/ اعتماد: نقوی ورق را برگرداند/ کسی توقع نداشت این‌گونه به دفاع از استیضاح بپردازد/ صورتش را غرق بوسه کردند!

واکنش روزنامه های زنجیره ای به نطق فوق العاده نماینده ورامین/ اعتماد: نقوی ورق را برگرداند/ کسی توقع نداشت این‌گونه به دفاع از استیضاح بپردازد/ صورتش را غرق بوسه کردند!

dr-naghavi

به گزارش ورامین سیتی، پس از جلسه استیضاح وزیر علوم و عدم رای اعتماد مجلس، روزنامه های زنجیره ای که در روز های گذشته، حق قانونی مجلس برای استیضاح را بر نمی تابیدند واکنش هایی به این اقدام مجلس داشتند که بخشی از آن ها به نطق فوق العاده نقوی نماینده مردم ورامین مربوط می شد؛ آنجا که روزنامه ی اعتماد نوشت:

صحن علنی با سخنان علیرضا زاکانی در موافقت با استیضاح شد و موسی غضنفرآبادی آن را ادامه داد. سخنانی که هیچ شوری نداشتند، گویی اینکه این دو از تریبون مجلس برای خودشان حرف می‌زدند. صحن مجلس آنقدرها به هم ریخته بود که کسی به صحبت‌های این دو توجه چندانی نکند. موافقان استیضاح لابی خود را ادامه می‌دادند و مخالفان هم حلقه جلوی مجلس را دور دولتی‌ها حفظ کرده بودند. تا اینجای کار فضا به نفع فرجی‌دانا بود. سید حسین نقوی حسینی اما ورق را برگرداند، نماینده‌یی از فراکسیون رهروان یا همان طیف اکثریت مجلس. کسی توقع نداشت این‌گونه به دفاع استیضاح بپردازد، اما سخنان آتشین او دقایقی مجلس را ساکت کرد. با خود فیلمی آورده بود از سابقه معاونان فرجی‌دانا و همین‌طور فایل صوتی از او؛ «من هم می‌توانستم به نمایندگان رشوه و مجوز دانشگاه بدهم تا کاری به کارم نداشته باشند.» سنگینی سایه همین یک جمله تا آخر جلسه استیضاح روی سر فرجی‌دانا باقی ماند و عاقبت کار خود را کرد. نقوی حسینی بعد از ۱۵ دقیقه پیروزمندانه از پشت تریبون مجلس پایین آمد، حلقه استیضاح‌کنندگان به دور او نشان از رضایت آنها از سخنان سومین مدافع استیضاح داشت؛ صورتش را غرق بوسه کردند. یکی آن میانه منتظر بود تا آخرین بوسه را بر صورت نقوی حسینی بنشاند؛ بوسه‌یی که نخستین بهت اکثریت مجلس بود؛ محمدرضا باهنر. مخالفان استیضاح چند روزی روی لابی‌گری او برای جلب حمایت نمایندگان برای فرجی‌دانا حساب کرده بودند. مرد اول لابی‌های مجلس اما بوسه سیاسی دیروز خود را تقدیم ناطق آتشین‌ترین نطق دفاعیه از استیضاح کرد. نطق‌های بعد از نقوی حسینی هم خیلی نکته خاصی نداشتند؛ نه نطق اصفری، نه زارعی و نه قاسم جعفری.

روزنامه آرمان هم نوشت: نماینده ورامین در مجلس که موافق استیضاح بود با بیان اینکه امروز خطری در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: «جعفر توفیقی» همه کارها را به نام فرجی‌دانا انجام می‌دهد. «سیدحسین نقوی‌حسینی» اظهار کرد: در ۱۷ تیر از جانب سخنران گفته شده تمام پول مملکت را به سپاه و بسیج و اطلاعات می‌دهند که هورا و تشویق مهمانان را در پی داشت ولی شما با اینها چه کردید؟ نقوی حسینی به مجلس افطاری یکی از انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این مراسم نوری‌زاد مهمان ویژه این دانشگاه بود که خاطره‌ای تعریف کرده و حتی قابل بازگویی نیست. وی تاکید کرد: آقای فرجی‌دانا برخی دوستان و طرفداران شما می‌گویند فرجی‌دانا در انتصابات نقش ندارد و توفیقی برنامه‌ریزی می‌کند. نقوی‌حسینی فیلمی کوتاه را از جلسه افطاری تشکل‌های دانشجویی در روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۳ پخش و اظهار کرد: اینها تصمیم‌گیران وزارت علوم هستند؛ اینها برای وزارت علوم تصمیم می‌گیرند و در ماه مبارک بوده و حتی گفته بودند ضبط نشود.

همچنین روزنامه شرق نوشت: انواع فیلم‌ و کلیپ‌ها و البته برخی مستندات از جمله نشریه‌های دانشجویی علیه فرجی‌دانا در مجلس به نمایش گذاشته شد. زاکانی و نقوی‌حسینی هر دو در جریان سخنرانی خود در مخالفت با وزیر علوم نشریات دانشجویی را به نمایندگان نشان می‌دادند. استنباط «نقوی‌حسینی»، سخنگوی ستاد سعید جلیلی این بود که این نشریه تصویری را با اشاره به وقایع دوران دفاع مقدس منتشر کرده و این توهین به ملت است.

۲ نظر

  1. آفرین بر نماینده فعال و انقلابی و پرتلاش ورامین جناب دکتر نقوی —– آقای دکتر با این نطق آتشین و عالی خود در جلسه استیضاح مرا شیفته خود نمودی وعده ما روز انتخابات مجلس آینده در پای صندوق رای

  2. سلام.اینجانب در آزمون استخدامی شهرداریهای استان تهران و در شهرداری قرچک درتیرماه سال ۹۲در سمت بازرسی ونظارت این شهرداری بعنوان نفر اصلی قبول شدم.باوجود گذشت یکسال از این آزمون وقبولی در آن شهرداری قرچک از انجام مراحل قانونی و روال استخدامی قبول شدگان به دلایل …. طفره میرود.با اینکه این سهمیه استخدامی شامل آزمونهای لغوشده استخدامی نیست-مجوزشماره ۱۴۷۳۶/۲۲۴مورخه ۸۹/۳/۳۱ معاونت توسعه ریاست جمهوری- اماشهردار محترم از جذب این نیروها امتناع میکند باوجود اینکه تعدادی از کارکنان این شهرداری بازنشسته شده اندو مجوز جذب هم قانونی و مراحل آزمون هم قانونی هست اما همچنان بلاتکلیف ماندیم و این شهرداری جواب درستی به ما نمیدهد و از طرفی به جای ما که طبق ضوابط آزمون داده ایم تعدادی از اقوام و نزدیکان اعضای شورای شهر قرچک و منتسبین به این …. مشغول بکارشده اند.وتقریبا بیش از۹۰درصد کارکنان این شهرداری قراردادی و ازنزدیکان و….هستند در صورتیکه طبق قوانین خدمات کشوری نباید بیش از۱۵درصد این تشکیلات قراردادی باشند.اگر نیازی به استخدام نبود چرا برایش مجوزقانونی وآزمون استخدامی گرفتند.خواهش میکنیم به این امر و تخلفات رسیدگی کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.