خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » جزئیات تشییع دو شهید گمنام در جوادآباد اعلام شد/ برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مزار شهداء گمنام جوادآباد

جزئیات تشییع دو شهید گمنام در جوادآباد اعلام شد/ برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مزار شهداء گمنام جوادآباد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، بعدازظهر امروز مراسم کلنگ‌زنی و شروع ساخت مزار دو شهید گمنام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی امام جمعه جوادآباد، محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین، مهدی کچویی شهردار جوادآباد، محمد بختیاری بخشدار جوادآباد و دیگر مسئولان شهرستان ورامین و بخش جوادآباد در محل مدفن شهدای گمنام برگزار شد.

13930527000663_PhotoL

* برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکر دو شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق (ع)

  حسینی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: برای انتقال و دفن این دو شهید گمنام چهار تا پنج سال پیگیری مکرر در استان انجام شده است و به حول قوه الهی این پیگیری‌ها به سرانجام رسید که امید است مراسم باشکوهی در ارتباط با تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) صورت پذیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند مکان در ارتباط با محل دفن شهدا قبلا پیش‌بینی شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته مکان روبروی مصلای مسجد پیامبر اعظم (ص) مورد تأیید قرار گرفت.

حسینی افزود: تلاش مضاعفی از طریق مسئولان شهر و شهرستان انجام شد و در مدت یک هفته‌ای که تشییع شهدای گمنام اطلاع‌رسانی شد، اقدامات خوبی نیز صورت گرفته و حرم مطهر شهدا با سرعت قابل توجهی در حال آماده‌سازی است.

امام جمعه بخش جوادآباد در ارتباط با کیفیت برنامه‌های صورت گرفته برای دفن این دو شهید والامقام دفاع مقدس گفت: ما وظیفه داریم تا با بکارگیری تمام توان و امکانات مراسم باشکوهی برگزار شود.

*آمادگی ورامین برای استقبال باشکوه از شهداء گمنام

خوانساری نیز در این مراسم بیان داشت: برای استقبال باشکوه‌تر از پیکرهای شهداء گمنام، استقبالی در میدان ورودی این شهرستان بر روی دستان مردم شهید‌پرور و همیشه در صحنه ورامین به سوی مدفن این شهداء والامقام بدرقه می‌شود.

* حضور دو شهید گمنام معنویت خاصی به جوادآباد می‌بخشد

محمد کاشانی، رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: این ۲ شهید گمنام که یکی ۲۷ ساله که در عملیات خیبر و دیگری ۱۹ ساله که در تک دشمن در منطقه مهران به شهادت رسیدند، پنجشنبه مورخ ۳۰ مرداد ماه از معراج شهدا تحویل گرفته می‌شوند و به صورت نمادین از معراج شهدا به سمت شهرستان ورامین و بخش جوادآباد انتقال می‌یابد.

* توفیق خادمی ۲ شهید گمنام برای جوادآباد

شهردار جوادآباد در پایان با تبریک به مناسبت متبرک شدن شهر جوادآباد به قدوم دو شهید گمنام گفت: خداوند بزرگ و متعال را شاکریم که به ما توفیق خدمتگزاری به شهداء را عنایت فرمود و بنده این توفیق را از الطاف خداوند بزرگ و بلندمرتبه می‌دانم و امیدواریم که بتوانیم دین خودمان را نسبت به شهداء اداء کنیم.

مهدی کچویی اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این مراسم بتوانیم یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس را زنده نگه داریم و با استعانت از آنها در جهاد فرهنگی پیروز شویم و به پیام رهبر لبیک گویم.

وی با اشاره تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: پیکر پاک شهدا در هر جایی که آرام بگیرد، بهجت‌انگیز است و فضای جامعه را پر از معنویت و صفا می‌کند.

شهردار جوادآباد در پایان خاطر نشان کرد: مراسم شب وداع با این دو شهید پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای نماز جمعه و مراسم تشییع روز جمعه ۳۱ مرداد ماه همزمان با نماز عبادی سیاسی جمعه از میدان ایثار به سمت گلزار این دو شهید بزرگوار واقع در بلوار کشاورزان نبش کوچه شهید کارگر قمی با حضور مسئولان شهرستان ورامین انجام می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.