خانه » اخبار و رویدادها » دکتر نقوی؛ یکی از نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم/ هیچگاه امضا خود را پس نمی‌گیرم

دکتر نقوی؛ یکی از نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم/ هیچگاه امضا خود را پس نمی‌گیرم

naghavi

به گزارش ورامین سیتی به نقل از تسنیم و فارس، سید حسین نقوی حسینی در باره استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: روابط بین دولت و مجلس رابطه خوبی است اما استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است.

وی افزود: برخی‌ها همه مسائل را جناحی و سیاسی می‌دانند, اما در زمان مجلس نهم و دولت دهم که هر دو اصولگرا بودند, شاهد آن بودیم که وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد در مجلس  استیضاح شد که خود من جزو امضاکنندگان بودم، پس مسائل سیاسی و جناحی در قضیه استیضاح وزیر علوم دخیل نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه استیضاح وزرای دولت به معنای مقابله با مجلس نیست، تأکید کرد: برداشت امضاکنندگان استیضاح این است که جریانی که در وزارت علوم پیش می‌رود به نفع نظام و انقلاب نیست.

وی تأکید کرد: قطعا این حرکت که در وزارت علوم انجام می‌شود در آینده آبستن فتنه‌های دیگری است و این موضوع را هم با رئیس‌جمهور مطرح کرده‌ایم، چرا که خود ایشان متعهد به رعایت خطوط قرمز است.

نقوی‌حسینی بیان کرد: برهمین اساس با آقای فرجی دانا صحبت کردیم که ایشان پذیرفت که چنین اشکالاتی در وزارت علوم وجود دارد و با وساطت آقای لاریجانی یکماه وقت گرفت و قرار شد طی این مدت اصلاحاتی را انجام دهند که بعداها خود ایشان اعلام کردند که نتوانستند خواسته‌های مجلس را انجام دهند.

وی درباره اتهاماتی که به نماینده‌های استیضاح کننده وارد شده اشاره کرد: برخی‌ها اتهاماتی به نمایندگان امضا کننده می زنند  که انها جناحی و سیاسی برخورد می کنند , در مورد خودم باید بگویم که من جزو فراکسیون رهروان ولایت هستم پس این اتهام به من وارد نیست.

نقوی حسینی با اشاره به مطرح شدن بحث دریافت بورسیه از سوی نمایندگان تأکید کرد: من در دوران لیسانس و دکترا از هیچگونه بورسی استفاده نکردم و هیچ کدام از فرزندانم هم استفاده نکرده‌اند و حتی از یک ساعت مأمور به تحصیل هم استفاده نکردم.

وی تأکید کرد: من برای لیسانس در حالی که در خط مقدم جبهه حضور داشتم برای دانشگاه ثبت‌نام کردم و در همان زمان هم از سهمیه رزمندگان استفاده نکردم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نگاه درستی که به دانشگاه‌ها داشتم استیضاح  وزیر علوم را امضا کردم و البته بدون احساسات امضا کردم و هیچگاه امضا خود را هم پس نمی‌گیرم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من به عنوان یک اصولگرای مستقل وظیفه دارم از اصول نظام دفاع کنم و برای رفع خطراتی که نظام جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه علم، دستاوردهای علمی و دانشگاه‌ها با آن مواجه است، تلاش کنم، به همین خاطر تصمیم گرفتم نامه استیضاح فرجی‌دانا را امضاء کنم.

وی گفت: در حوزه انتخاباتی من در پیشوا, ورامین و قرچک یک دانشگاه دولتی وجود ندارد که من به خاطر رئیس آن دانشگاه با وزیر درگیر باشم و هیچگونه دعوای سیاسی، شخصی، دانشگاهی با وزیر علوم ندارم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.