خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: استیضاح وزیر علوم سیاسی نیست/ به کار بردن این نوع ادبیات توسط رئیس جمهور بر خلاف موارد اعلام شده در شعارهای دولت است

نقوی: استیضاح وزیر علوم سیاسی نیست/ به کار بردن این نوع ادبیات توسط رئیس جمهور بر خلاف موارد اعلام شده در شعارهای دولت است

دکتر نقوی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان مسأله استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سیاسی نیست و اگر سیاسی بود، هیچگاه جلسات متعدد بین نمایندگان مجلس و وزیر و مسئولان دولتی برگزار نمی شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ،سید حسین نقوی حسینی در پاسخ به سوالی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر وحدت جریانات و گروههای سیاسی در عراق از روند قانونی انتخاب نخست وزیر به هر شکلی حمایت می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: روند قانونی انتخاب نخست وزیر در عراق آن است که ائتلاف پیروز کاندیدای خود را برای پست نخست وزیری معرفی و رییس جمهور نیز وی را مسئول تشکیل کابینه آینده کند که امیدواریم روند تحولات در عراق به سرعت انجام شود.

نمایندگان در استیضاح وزیر علوم به تکلیف دینی و قانونی خود عمل می کنند

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت استیضاح وزیر علوم و دلایل پافشاری نمایندگان مجلس بر این امر بیان داشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خاطر برخی اقدامات مورد توضیح نمایندگان مجلس قرار گرفت و پس از آنکه به تذکرات توجه نشد، نمایندگان ملت مجبور شدند بر اساس تکلیف دینی و قانونی خود موضوع استیضاح را در دستور کار قرار دهند.

نقوی حسینی عنوان کرد: با وساطت رییس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان مجلس، مهلت یک ماهه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داده شد تا روند اختلافی و مورد نظر نمایندگان اصلاح شود اما پس از این زمان، تغییری در روند ایجاد نشد.

دانشگاه ها نباید دچار تنش و منازعات جریانات سیاسی شوند

این مسئول تأکید کرد: به هیچ عنوان مسأله استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سیاسی نیست. اگر سیاسی بود، هیچگاه جلسات متعدد بین نمایندگان مجلس و آقای فرجی دانا و مسئولین دولتی برگزار نمی شد و نمایندگان تلاش داشتند تا وضع موجود اصلاح شود.

وی ادامه داد: پس از عدم توجه به درخواست ها و نگرانی های نمایندگان مجلس، موضوع استیضاح جدی شد و نمایندگان بر موضع خود تأکید کردند زیرا دانشگاه ها از جمله مکان های مهم و حساس برای نظام جمهوری اسلامی است که کانون تولید علم در کشور است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دانشگاه ها دو قشر استاد و دانشجو فعالیت می کنند و باید با آرامش و متانت به سوی علم حرکت کنند نه اینکه دچار تنش و منازعات جریانات سیاسی گردند.

به کار بردن این نوع ادبیات توسط رییس جمهور در مورد مخالفان اشتباه بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انتقاد برخی از خواص و جریانات سیاسی از ادبیات رییس جمهور در دیدار با نمایندگان ایران در خارج از کشور اظهار داشت: ادبیات آقای رییس جمهور در دیدار چند روز گذشته مورد انتقاد اصلاح طلبان و اصولگرایان قرار گرفت و بسیاری از اصلاح طلبان نیز از وی انتقاد کردند.

وی گفت: به کار بردن این نوع ادبیات در مورد مخالفان اشتباه بوده و نباید مورد استفاده قرار بگیرد، مخصوصا توسط دولتی که با شعار اعتدال بر سر کار آمد و این نوع ادبیات بر خلاف موارد اعلام شده در شعارهای دولت است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.